Bukefalos 28 år!

Lorelie

Trådstartare
Vad är nitbrodd? I boken Britta och Silver så broddar de Lilleman med sådana. Han är oskodd. Eva-Lenas farfar säger att 4 i varje blir lagom, och han hjälper dem att sätta fast dem. Men som sagt, vad är det?
 
Det finns en typ av brodd som man hammrar fast i skon, alltså inte går att skruva in/ut. Det kallas klink eller nitbrodd tror jag. Men skor måste nog Lilleman ha fått, annars går det ju inte att brodda? :confused:

Menar du att dom satte brodden rakt i hoven?
 
Som jag begriper det är det brodd som man slår i som en söm. har dock aldrig träffat på det IRL. Kommer oxå ihåg att det stod så i Britta och Silver :cool:
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Jag är inne i ännu en (egentligen flera) omgång i vården och jag känner mig i sånt jävla underläge rent ut sagt. Som att ingen lyssnar...
2
Svar
27
· Visningar
2 493
Senast: Hazel
·
Hästmänniskan Jag har haft min häst i många år och utbildat den själv med hjälp av tränare. Älskar hästen över allt annat och har ridit den tusentals...
Svar
17
· Visningar
2 946
Senast: Solstig
·
Hästmänniskan Jag är så ställd över något som har hänt att jag ville höra om någon annan har varit med om något liknande. Bytte stall i augusti, till...
Svar
7
· Visningar
2 744
Senast: Lhas
·
Övr. Grenar Hej jag köpte 2019 en travare. 155cm hög på 16 år. såhär när jag ser tillbaka på det, så stod Trollet alltid inne i ladugården när jag...
2
Svar
33
· Visningar
3 403

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp