Bukefalos 27 år!

Njur -och levervärden?

sissu

Trådstartare
Lyckades få ut en vet. i dag som hade tid att lyssna och som ansåg det VÄL befogat att ta njur-och leverblodprov på hästen.
Bara för att vet. lyssnade och tog prov så sviktar mitt tyvärr mitt förtroende.

Nu undrar jag vilka riktvärden som finns för vad som är normalt eller inte så jag har lite att gå på och jämföra med när provsvaren kommer.

MVH/

F

fio

Om du får provsvaren hemskickade så finns alltid dom "normala" värderna angivna på pappret.

sissu

Trådstartare
AHA.. Så då kan inte vet. bagatellisera(stavn?). Det är det jag är mest orolig för när det gäller dom.
Tack.
MVH/

Liknande trådar

Kropp & Själ Jag har en nära anhörig som kommer att behöva en ny njure inom 5-7 års tid, kan också vara något kortare tid. Jag funderar på att gå...
Svar
7
· Visningar
1 057
Hästhantering Jag fick hem min unghingst i nov 21, hyrde in honom 2 mil bort hos en kompis som också hade unghingst. Han stod där till i höstas då han...
Svar
1
· Visningar
624
Senast: iNHALE
·
  • Artikel
Dagbok Jag har en dålig dag. De dåliga dagarna kommer dock inte så ofta numera. Men nu har jag en sådan. Jag har gått 20 gånger i terapi nu...
Svar
7
· Visningar
630
Senast: Sirap
·
Hästvård Hej allihopa! Jag har aldrig själv gjort någon tråd på denna hemsida utan endast använt den som hjälp. Så detta kanske går åt skogen. Nu...
2
Svar
20
· Visningar
1 621
Senast: Smulu
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Hundrasförbud i Sverige.
  • Senast tagna bilden XIV