Njur -och levervärden?

sissu

Trådstartare
Lyckades få ut en vet. i dag som hade tid att lyssna och som ansåg det VÄL befogat att ta njur-och leverblodprov på hästen.
Bara för att vet. lyssnade och tog prov så sviktar mitt tyvärr mitt förtroende.

Nu undrar jag vilka riktvärden som finns för vad som är normalt eller inte så jag har lite att gå på och jämföra med när provsvaren kommer.

MVH/
 
Om du får provsvaren hemskickade så finns alltid dom "normala" värderna angivna på pappret.
 
AHA.. Så då kan inte vet. bagatellisera(stavn?). Det är det jag är mest orolig för när det gäller dom.
Tack.
MVH/
 

Liknande trådar

Hästvård Mitt sto har varit sjuk sen i måndags och veterinär är inkopplad. Jag tänker att det kanske finns någon här som känner igen symptomen...
2 3 4
Svar
64
· Visningar
7 361
Senast: emma-vsm
·
Hästhantering Hej, jag har en unghäst som nyligen blivit inriden och det har verkligen gått jättebra, vi har haft hjälp av en underbar tjej som...
Svar
13
· Visningar
1 279
Senast: MiniLi
·
Kropp & Själ Har H och nära anhörigs tillåtelse att skriva detta men valt ett anonymt konto ändå. Har en nära anhörig med diabetes vi kan kalla hen...
2
Svar
31
· Visningar
2 054
Senast: Hajfisk
·
Hästmänniskan Jag har haft min häst i många år och utbildat den själv med hjälp av tränare. Älskar hästen över allt annat och har ridit den tusentals...
Svar
17
· Visningar
2 825
Senast: Solstig
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp