njurproblem?

G

geisy

Min häst verkar ha problem med kisseriet. Inte urinvägsinf., har kollat. Har gått ute kallt utan täcke i vinter innan mitt köp. Skulle kunna vara njurproblem? eftersom sticka visag höga värden av hemoglobi (blod) i urin. Någon som haft liknande problem och som vet vad som ska göras?
 
Sv: njurproblem?

Urinsten?
Jag har hört, men jag vet inte om det är sant, att hästar för många år sedan kunde gå utan täcke utan att bli sjuka.:angel:
 
Sv: njurproblem?

Jag håller just nu på med att få min häst, han har fått urinsten... Dessvärre har en av stenarna trillat ner i urinledaren vilket har gjort att njuren inte funkar som den ska...
Han kissar inte speciellt mkt men väldigt ofta och mängden blod i är väldigt varierande.
Mitt tips är att kolla upp det grundligt bums!
Vad jag förstår är det är typ 1 på miljonen som får detta och den platsen har ju jag redan tagit så förhoppningsvis är det bara en "enkel" urinsten... :smirk:

All lycka till!
 

Liknande trådar

Hästvård Hej! Jag och min syster är fodervärd till en häst. Vi har haft henne i ca 3 veckor ”själva”. Min syster har ridit henne hos ägaren i...
Svar
7
· Visningar
1 620
Senast: Hoarfrost
·
Ridning Hej! jag har ett problem med mitt ungsto. Hon har fått för sig att ta tag i bettet, dra ner huvudet och sticka, främst i galoppen...
Svar
13
· Visningar
1 965
Senast: mily
·
Hästvård Ska försöka sammanfatta kort. Min welsh hade en kolikkänning i maj. Vi hade varit ute och betat gräs 10 min och sen fick hon stå i boxen...
2 3
Svar
45
· Visningar
3 674
Senast: Habina
·
Övr. Hund Jag bor i östra Småland vilket innebär att vi länge varit förskonade och inte haft varg. Sedan något år finns ett revir 5-10mil...
5 6 7
Svar
136
· Visningar
7 864
Senast: Lhas
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp