Bukefalos 25 år, Läs mer! Arkivet

njurproblem?

G

geisy

Min häst verkar ha problem med kisseriet. Inte urinvägsinf., har kollat. Har gått ute kallt utan täcke i vinter innan mitt köp. Skulle kunna vara njurproblem? eftersom sticka visag höga värden av hemoglobi (blod) i urin. Någon som haft liknande problem och som vet vad som ska göras?

S

Stoppard

Sv: njurproblem?

Urinsten?
Jag har hört, men jag vet inte om det är sant, att hästar för många år sedan kunde gå utan täcke utan att bli sjuka.:angel:

Sv: njurproblem?

Jag håller just nu på med att få min häst, han har fått urinsten... Dessvärre har en av stenarna trillat ner i urinledaren vilket har gjort att njuren inte funkar som den ska...
Han kissar inte speciellt mkt men väldigt ofta och mängden blod i är väldigt varierande.
Mitt tips är att kolla upp det grundligt bums!
Vad jag förstår är det är typ 1 på miljonen som får detta och den platsen har ju jag redan tagit så förhoppningsvis är det bara en "enkel" urinsten... :smirk:

All lycka till!

OBS! Denna tråd har inte fått några nya svar på 5527 dagar.
Kanske det är bättre att starta en helt ny tråd för det du vill säga?
Självklart kan du fortfarande svara i denna tråd om du anser det mer lämpligt.

Liknande trådar

Utrustning Hejsan! Jag ska åka och köpa täcken till min nya ponny snart. Han är importerad från Irland och känner honom inte så bra än (när det...
Svar
14
· Visningar
557
Hästvård Hejsan! Jag måste fråga om en sak som hände igår med min ponny som blev en riktig obehaglig händelse och undrar om någon har varit med...
Svar
3
· Visningar
944
Hästvård Gjorde kolla masken för 2 v sen som visade: Lif: 750epg Bam: 350 epg Mist: 2100 epg(!!!) Aldrig haft så högt värde på Mist förut, men...
2 3
Svar
41
· Visningar
1 883
Hästvård HUR kan det fortfarande finnas bandmask? Överlever de längre än den ”normala” vilotiden? Kan man bli av med det? Vi har vilat hagar...
Svar
1
· Visningar
422

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Vad gör vi? Del CXXXIV
  • Bup
  • Kompromissa om boendeort

Hund, Katt, Andra Djur

• Valp 2021
  • Uppdateringstråd 25