NMR förbjuden i Finland

På sätt och vis kan jag se en poäng i det. Är de förbjudna så slipper vi se dem i demonstrationer på våra gator. Om vi bortser från det så kan jag inte se att det finns någon vinst alls. Idiologin dör inte av något sådant här så man kommer bara byta nman alternativt gå under jorden.
 
Ett slag i luften, och det kanske tom gynnar dessa rörelser då de alltid har organiserat sig bakom stängda dörrar. Rent av en fånig sak att slå på stora trumman för. Skärpning på alla andra politiker som inte kan göra ett bra jobb nog så att somliga hellre väljer ljusskygga organisationer.
 
Ett slag i luften, och det kanske tom gynnar dessa rörelser då de alltid har organiserat sig bakom stängda dörrar. Rent av en fånig sak att slå på stora trumman för. Skärpning på alla andra politiker som inte kan göra ett bra jobb nog så att somliga hellre väljer ljusskygga organisationer.
Betvivlar att folk väljer att tillhöra en sådan organisation på grund av att de tycker att övriga politiker gör ett dåligt jobb. Snarare handlar det om att få samhörighet och vänner, känna att det är ”vi mot världen” och lite foliehattstendenser. Som en subkultur typ.
 
Jag tänker att en olaglig organisation har högre ”tröskel”. Det sänder ut en viktig signal och för många, men såklart inte alla, så gör det skillnad.
Såklart också oerhört bra om man kan få stopp på demonstrationerna. De lär inte växa lika fort som olaglig hemlg organisation.
 
Jag tänker att en olaglig organisation har högre ”tröskel”. Det sänder ut en viktig signal och för många, men såklart inte alla, så gör det skillnad.
Såklart också oerhört bra om man kan få stopp på demonstrationerna. De lär inte växa lika fort som olaglig hemlg organisation.
Hur var det nu med den kristna tron när det begav sig.
 
Det kan ju vara vettigt, så att tröskeln för ett engagemang höjs. Problemet är väl att man då fysiskt går under jorden/byter namn . Sedan kör man sina sidor via en com adress i exempelvis USA. Vilket då gör dem i praktiken onåbara för svenska myndigheter.
 
Hur var det nu med den kristna tron när det begav sig.
En viss skillnad, då den kristna tron inte utgjorde ett direkt hot mot samhällsmakten, tvärtom så visade sig den sig vara konstruktiv och byggde upp den Europeiska civilisationen. Att kristna förföljdes, var ju av religiösa orsaker, man konkurrerade om själarna
 
Jag tycker inte om dessa organisationer och vad de står för - men att använda liknande metoder för att försöka motarbeta dem med metoder som använts av länder med samma typ i sitt styre tror då inte jag på.
Bryter en organisation mot gällande lagstiftning ser jag inget hinder...men det hela ska ju bevisas..vilket tex visat sig vara besvärligt när det gäller ex HH.
 
Jag köper inte argumentet att de bara går under jorden när de blir förbjudna.

Vad har vi lagstiftning till? Jo för att vi gemensamt bestämt att vissa saker inte är acceptabla i samhället. Att låta NMR förbi lagliga för att de "ändå skulle finnas" känns som ett rätt sjukt argument.
Folk slår ihjäl varann oavsett hur förbjudet det är. Ändå har vi stränga straff för mord. Tack och lov.

Nä, förbjud skiten.
 
Jag köper inte argumentet att de bara går under jorden när de blir förbjudna.

Vad har vi lagstiftning till? Jo för att vi gemensamt bestämt att vissa saker inte är acceptabla i samhället. Att låta NMR förbi lagliga för att de "ändå skulle finnas" känns som ett rätt sjukt argument.
Folk slår ihjäl varann oavsett hur förbjudet det är. Ändå har vi stränga straff för mord. Tack och lov.

Nä, förbjud skiten.

Ja, då kan vi ju tillåta IS också... precis som dem är NMR en terrororganisation.
 
Ett slag i luften, och det kanske tom gynnar dessa rörelser då de alltid har organiserat sig bakom stängda dörrar. Rent av en fånig sak att slå på stora trumman för. Skärpning på alla andra politiker som inte kan göra ett bra jobb nog så att somliga hellre väljer ljusskygga organisationer.

Din analys är helt fel. Man väljer inte att gå med i naziströrelsen av andra skäl än att man delar deras värderingar. Det handlar inte om missnöjesröster där längst ute på skalan. Om man inte tolkar det som missnöje att inte alla andra politiker är nazister, såklart.

Däremot är det tveksamt att förbjuda och särdeles effektivt är det nog inte.
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp