NN är äntligen hemma!

B

BJÖRKIS

Inatt kom hon så äntligen, lilla tösen, mitt första sto någonsin! En brun sak med stjärn som övergår i strimma. Snäll och lätthanterad, än så länge iaf :D .
Nariaat och Sport Star blev väldigt förundrade, vad gör en TJEJ i vårt stall? Men Sport Star stod snart och dregglade efter henne, tror han är kär :love:
I morse va det putsning och raggklippning på schemat, satt en BIBBA tistlar i hennes hårrem, men hon såg skaplig ut när hon gick ut i hagen. Nu står hon och solar i vårens strålar och får ta det lugnt ett par dagar innan jag arbetar henne.
Ska bli kul att se hur bra vi kommer överens, två tjurskalliga damer, under samma tak, hi hi :rofl:
 
Sv: NN är äntligen hemma!

Hmm, NN = No Name, jag får alltså döpa henne själv. Jag har ett förslag på gång, hon är e. Funambule u. Rutger Wolga, vad sägs om Funolga? Jag är av den sorten som gärna blandar pappas och mammas namn, precis som jag gjorde med Sport Star, e. Desert Sport u. International Star.
 
Sv: NN är äntligen hemma!

Korkat av mej. Jag menade stammen förstås.:-) Mamman har ju sprungit in lite. Kan bli intressant att följa ditt sto, för det är ju bara 2 st. som kommit till start av dom 9 avkommorna hon fått.(om jag nu inte läst fel ;-) )
Funolga, ja varför inte.
 
Sv: NN är äntligen hemma!

Funolga uttalas "Fanolga", tänkte bara berätta det eftersom jag inte skrev det förut, hi hi. Och som du sa, det ska bli intressant att se vad hon kan göra. Dessvärre blir jag lite ledsen, hon äter dåligt, jag hoppas att det vänder snart för hon behöver lägga på sig, framförallt muskelmässigt, jag gillar inte när de är vinthundslika :eek: . Jag har räknat med att kunna trycka i henne samma mängd kraftfoder som 2-åringen äter, förhoppningvis ger det med sig om några dagar när hon vant sig vid sitt nya hem :) .
Tänkte ta en liten promenad med henne i skogen imorgon, får se vad hon gillar det. Veterinären kommer ut i början av April, och han måste absolut kolla hennes tänder, tycker att hon ser besvärad ut när hon tuggar :cry: .
Eftersom hon inte vilat så länge ska jag försöka kunna kvala henne på Jägersro den 24:e när Nariaat ändå tävlar. Men det avgör damen själv, hon måste ju kännas redo för uppgiften.
 
Sv: NN är äntligen hemma!

Grattis till den nya hästen. Namnet tror jag blir jätte bra. Lycka till med henne.
 
Sv: NN är äntligen hemma!

Tack tack! Hon har varit i proffsträning hos Erna men inte kommit till start pga skenben, än så länge har jag aldrig fått problem med det hemma, och jag hoppas hon ska klara sig bättre här. Mina går på alla möjliga underlag och det tror jag härdar benen bättre, vi har skog, grusvägar, gräs och asfalt (vilket stärker sener och leder) som vi måste skritta på bitvis för att komma nånvart.
Inatt har hon iaf lyckats pilla i sig 1 kg Kraftfoder, :banana: , inte mycket men bättre än inget. Kommer hon bara igång med maten är jag överlycklig, hon måste lägga på sig muskelmassa, 2-åringen ser ut som en Belgian Blue bredvid henne :rofl:
 
Sv: NN är äntligen hemma!

Muskelmassa tycker jag är väldigt viktigt, så att dom orkar bära upp sig själva ordentligt och så gillar jag inte hästar som ser ut som räkor :-) . Muskler funkar ju som stötdämpare. När det gäller skenbensömhet så ska man göra som du har gjort tidigare med dina andra hästar, ta det lugnt och anpassa träningen efter individen.
 
Sv: NN är äntligen hemma!

Du skall se att när hon bara instalerat sig ordentligt så kommer aptiten i rasande fart. Visst finns det ju hästar som har dålig aptit, men det kommer att lösa sig, det tror jag. Har nog missat hur gammal hon är, eller så har du inte skrivit det. Bör ju vara 2 eller 3 kan jag tänka mig. Tror också att du inte skall få problem med hennes ben, har ju bättre träningsmöjligheter på olika underlag som du sa, det är ju kanon. Lycka till med henne.

Grattis i efterskått förrästen.
 
Sv: NN är äntligen hemma!

Hon är väldigt trevlig att hantera och rida. Har varit ute med henne 3 dagar nu och hon är stencool, första gången och fick se en rotvälta såg hon väldigt förvånad ut, men nu bryr hon sig inte. Har travat och arbetat henne försiktigt än så länge, idag fick hon cantra ca 300 meter, inte mycket men väldigt uppskattat! Och nu äter hon ordentligt, äter inte sin frukost inne i boxen men eftersom hon går ensam sätter jag ut krubban till henne i hagen, och den är snortom på kvällen när de går in. Jag tycker väldigt mycket om henne! :love:
Hon är väldigt tacksam och det är uppskattat hos mig.
Funderar på att klippa henne, hon har mkt vinterpäls på ryggen och blir varm, dessutom fäller hon inte särskilt mycket, vill underlätta för henne.
 
Sv: NN är äntligen hemma!

vad kul! grattis:banana:
jag tycker namnet blir super:)
lycka till!
lägg in bild:D
 
Sv: NN är äntligen hemma!

Tack, jag hade gärna lagt in bilder på hästarna, men hur gör man? Jag är inte duktig på datorer! Om någon förklarar för mig hur man gör ska jag försöka. Kram
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Dejtingtråden del 37
  • Vad gör vi? Del CXCIV
  • Hat

Hund, Katt, Andra Djur

  • Uppdateringstråd 29
  • Ännu en tråd om hundfoder
  • Kattsnack 10

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp