lethal_smile

Trådstartare
Vet att det funnits en hel del trådar förr om no poo, men kunde inte hitta någon nu.

Är det någon här som kör no poo? Någon som är intresserad av det? Vad gör ni? Hur strikta är ni när det kommer till produkter? Vilka är era favoriter och vad skulle ni absolut inte klara er utan?
 
Börjar med att svara själv :)

Har kört no poo sen juni 2013 (räknar inte med mina perioder av balsammetoden mellan 2007 och 2010). Började med balsammetoden och egenhändigt tillverkade inpackningar då innan jag mer och mer gått över till mer hardcore no poo.

I dagsläget tvättar jag håret med tjärtvål och sköljer med äcv ca en gång varannan vecka, däremellan blir det wo, ibland med och ibland utan surskölj på äcv. Gick vägen balsam - rasullera - honung - bk/äcv - wo - tjärtvål/äcv.

Kroppen tvättas antingen med olivtvål eller rasullera, beror lite på vad jag känner för. Har jag gott om tid kan jag lyxa till det med sockerscrub. Deo kör jag främst på urtekrams aloe vera, men har även en alunsten och egenhändigt tillverkad kokos/bikarbonat-deo. Blir jag torr är det kokosolja som gäller.

Till ansiktet blir det oftast, tyvärr, någon köpt scrub som inte är no poo, men försöker bli bättre på att göra egna varianter till ansiktet med. Kör dock alltid med äcv som ansiktsvatten.

Det var allt jag kan komma på just nu, hoppas det finns fler som är intresserade av no poo :)
 
Inte så strikt egentligen, det beror på hur jag reser etc. Men jag kör ett utresningschampoo (diskmedel) och går tillbaka till ren noopoo två-tre gånger om året. Använder Redkens-balsam då som fungerar fint på mitt hår. Det blir glansigt och rent utan att bli tungt.
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Som några av er kanske vet i och med vad jag skrivit i andra trådar så har mitt mående denna höst nått nya botten-nivåer. Har aldrig i...
Svar
19
· Visningar
1 142
Senast: Masqueradee
·
Samhälle I Sverige då... Jag vill med 4 pers åka från Malmö till Umeå. Kollat flyg vilket skulle gå på 20 000 kr tur och retur. Det är inte...
2 3
Svar
50
· Visningar
4 921
Senast: VLMF
·
Kropp & Själ I helgen har jag tävlat. Vita ridbyxor och tajt kavaj. Sen jag skadade mig och blev sjukskriven för snart tre år sen har min kropp...
5 6 7
Svar
139
· Visningar
13 595
Senast: manda
·
Skola & Jobb Hej! Här på Buke verkar det finnas kloka och hjälpsamma människor, postar nu min fråga efter att ha läst på forumet i flera veckor. Jag...
2 3
Svar
56
· Visningar
4 826
Senast: Mabuse
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp