Bukefalos 25 år, Läs mer! Arkivet

nödvändigaste reflexerna?

B

**BORTTAGEN**

Vilka reflexer är de nödvändigaste? Vad tycker ni om de rosa från hööks som man kan ha över skydd? räcker en "vanlig" benreflex över senskydden?

F

flyingelefant

En vanlig benreflex över skydden måste ju räcka! de försöker nog bara tjäna ännu mer pengar... Jag tycker att de nödvändigaste reflexerna är benreflexer, tränsreflex och reflexväst.

Ha det bra!

mvh Camilla :)

R

Ryttarsmurfen

Jag tycker:
Benreflexer (finns himla smarta på börjes i resår)
Reflexväst
Reflexbrösta!!!
Reflextäcke

T

TIGERHEART

Jag utgår från hur jag själv uppfattar ryttare och fotgängare i mörker när jag själv kör bil och vet hur svårt det är att se då.När jag rider ut sker det så gott som alltid i närheten av större vägar med mycket trafik, så jag har gult reflexländtäcke, gula benreflexer och gula reflextunlar på tränsets sidstycken samt på tyglarna. PÅ mig själv har jag en helgul reflexjacka samt röda, blinkande benlampor, rider jag på mörkare vägar utan belysning tar jag på mig pannlampa på hjälmen också.

Jag föredrar att se ut som en upplyst demon än att inte synas tillräckligt.

Vita benreflexer tycker jag blir matta och tappar reflexionen efter ett tag, de rosa, gröna och orange gillar jag inte alls, gult är helt klart den färg som syns och fungerar bäst, enligt min egen erfarenhet, både till häst, till fots och bakom ratten på bilen.

MvH TIGERHEART

B

**BORTTAGEN**

De rosa från hööks är överdrivna!! Onödigt O komma med en sån kollektion. D gula syns bättre!

B

Blaze_Of_Glory

det viktigaste är benreflexer, eftersom bilens strålkastare oftast träffar dem först. Vi har vanliga benreflexer och de går att ha över benskydden. Man kan även sätta flera i höjd för bättre effekt.

Givetvis är det bättre ju mer reflexer du har. Så komplettera gärna benreflexerna med reflexländtäcke, reflexbrösta, träns- och tygel-reflexer (dessa kan du även sätta på en vanlig brösta/martingal om du har det), reflexväst eller sele, blinkande lampor på stövlarna/sigbyglarna/lämpligt ställe på utrustningen. Du kan även hänga vanliga reflexer på sadeln, och clips i tränset/andra remtyg.

Endast fantasin sätter gränserna!

här är ett par bilder på Kenzos reflexer förra vintern:

Sidan

Sidan effekt

Framifrån

Framifrån effekt

Sv: nödvändigaste reflexerna?

höhö. det kollade jag inte ens på! *känna sig lite dum*
nog dax att sova nu har jag en känsla av...

H

HumleMumlan

Sv: nödvändigaste reflexerna?

Oj, det var den visst. Varför grävdes den upp? :-)

OBS! Denna tråd har inte fått några nya svar på 5734 dagar.
Kanske det är bättre att starta en helt ny tråd för det du vill säga?
Självklart kan du fortfarande svara i denna tråd om du anser det mer lämpligt.

Liknande trådar

Utrustning Hejsan! Nu börjar det bli mörkare ute och man vill ju se till att synas när mörkret faller. Vad använder ni för reflexer? Några ni...
Svar
5
· Visningar
311
Utrustning Jag överväger att köpa nya benskydd till min häst. De ska skydda bra mot slag, vara bekvämt även fast att hon har ett jättestort överben...
2 3
Svar
43
· Visningar
1 661
Kläder&Bli fin Jag har ett par läsglasögon, alltså med riktiga glasögonglas och inte köpta på apoteket eller i mataffären, som är antireflexbehandlade...
Svar
0
· Visningar
141
Utrustning Dags att köpa nya allroundskydd då mina gamla senskydd sjunger på sista versen, och jag är ruskigt trött på allt som har med...
Svar
18
· Visningar
816

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Valp 2021
  • Hundyrken

Hästrelaterat

• Veka kotor och x bent
  • Medryttartråden