nödvändigaste reflexerna?

B

**BORTTAGEN**

Vilka reflexer är de nödvändigaste? Vad tycker ni om de rosa från hööks som man kan ha över skydd? räcker en "vanlig" benreflex över senskydden?
 
En vanlig benreflex över skydden måste ju räcka! de försöker nog bara tjäna ännu mer pengar... Jag tycker att de nödvändigaste reflexerna är benreflexer, tränsreflex och reflexväst.

Ha det bra!

mvh Camilla :)
 
Jag tycker:
Benreflexer (finns himla smarta på börjes i resår)
Reflexväst
Reflexbrösta!!!
Reflextäcke
 
Jag utgår från hur jag själv uppfattar ryttare och fotgängare i mörker när jag själv kör bil och vet hur svårt det är att se då.När jag rider ut sker det så gott som alltid i närheten av större vägar med mycket trafik, så jag har gult reflexländtäcke, gula benreflexer och gula reflextunlar på tränsets sidstycken samt på tyglarna. PÅ mig själv har jag en helgul reflexjacka samt röda, blinkande benlampor, rider jag på mörkare vägar utan belysning tar jag på mig pannlampa på hjälmen också.

Jag föredrar att se ut som en upplyst demon än att inte synas tillräckligt.

Vita benreflexer tycker jag blir matta och tappar reflexionen efter ett tag, de rosa, gröna och orange gillar jag inte alls, gult är helt klart den färg som syns och fungerar bäst, enligt min egen erfarenhet, både till häst, till fots och bakom ratten på bilen.

MvH TIGERHEART
 
De rosa från hööks är överdrivna!! Onödigt O komma med en sån kollektion. D gula syns bättre!
 
det viktigaste är benreflexer, eftersom bilens strålkastare oftast träffar dem först. Vi har vanliga benreflexer och de går att ha över benskydden. Man kan även sätta flera i höjd för bättre effekt.

Givetvis är det bättre ju mer reflexer du har. Så komplettera gärna benreflexerna med reflexländtäcke, reflexbrösta, träns- och tygel-reflexer (dessa kan du även sätta på en vanlig brösta/martingal om du har det), reflexväst eller sele, blinkande lampor på stövlarna/sigbyglarna/lämpligt ställe på utrustningen. Du kan även hänga vanliga reflexer på sadeln, och clips i tränset/andra remtyg.

Endast fantasin sätter gränserna!

här är ett par bilder på Kenzos reflexer förra vintern:

Sidan

Sidan effekt

Framifrån

Framifrån effekt
 
Sv: nödvändigaste reflexerna?

höhö. det kollade jag inte ens på! *känna sig lite dum*
nog dax att sova nu har jag en känsla av...
 
Sv: nödvändigaste reflexerna?

Oj, det var den visst. Varför grävdes den upp? :-)
 
Sv: nödvändigaste reflexerna?

äh det var jag som sökte på reflexjacka... så hittade jag detta liket... ;)
 
Sv: nödvändigaste reflexerna?

Haha, ok. Så det kan bli ibland! :D
 

Liknande trådar

Utrustning Spinner vidare på temat reflexer, vad har ni på era hästar och er själva på promenader? Tycker det är svårt när man inte har någon sadel...
Svar
10
· Visningar
723
Senast: Liten
·
Utrustning Häst har strl 160-165 i vanliga täcken..försöker nu hitta ett ländtäcke att ha vid ridning (inget skrittäcke, o inget reflex) men alla...
Svar
10
· Visningar
527
Senast: Leeelot
·
Fordon Börjar bli mörkt nu på kvällarna så var rädda om er och glöm inte att ta på reflexer när ni är ute på vägen i mörkret.
3 4 5
Svar
93
· Visningar
4 010
Senast: Motacilla
·
Utrustning Jag har väldiga problem med att hitta senskydd till min D-ponny. Han har oftast storlek ponny i höjd, men behöver full för att nå runt...
Svar
10
· Visningar
529

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp