Nördiga hästpoddar

Jeps

Trådstartare
Vill ha tips på poddar där man kan nörda ner sig i olika hästrelaterade ämnen.
 
Jag älskar Western performance podden, för dom som inte sysslar med western, så finns det åtminstone något avsnitt som är mer för alla.
Brukar också lyssna på allt med Peder Fredricsson, men brukar då söka på namnet och se vad som kommer upp.
 
Equipodden med avsnitten med Viveca från Svensk Hästrehab. Väldigt väldigt bra! men hon har många olika människor inne och pratar på podden som är väldigt duktiga.
 
Två jag gillar att lyssna på:

- Straight from the horse doctors mouth
- Feed room chemist: an equine nutrition podcast
 
Jag tycker den gamla podden Häst & ryttare - en podcast med Susanna och Tina är riktigt bra. Flummig, men gett mig många tankeställare
Även Eqiunect - en pod om mötet mellan häst och människa är bra. Den kommer det heller inga nya avsnitt ifrån, men finns mycket gamla.
 
Lyssnar på:
-equipodden
-ridklubben
-något i hästväg (främst en feelgood podd, lär mig inte så mycket som av de andra två som har mycket gäster).
 
# The Willing Equine - Grymt bra, modern, tänkande, konkret :)
# Come along for the ride - Samtal med olika hästmännisko, superbra :)
# Hästfilosofipodden - finns bara på Spotify


Flera av de som folk redan nämnt är bra också, Equipodden, Equinect, Morotspodden, Häst o ryttare med Susanna och Tina.
 
Gillar du hoppning så lyssnade jag på första avsnittet av Avsuttet med Elsa & Johanna igår och tyckte det var lättsamt och bra prat! Är med Elsa Berggren och Johanna Lassnack
 
The Humble Hoof: med Alicia Harlov

Hoof Love Not War: Conversations with Daisy: med Daisy Bicking

Horse Training in Harmony: med Karen Rohlf

Feed Room Chemist: An Equine Nutrition Podcast: med Dr Jyme Nichols

The Hoof of The Horse Podcast: med Simon Curtis

Morotspodden: med Lena Manea

Equinect - en podd om mötet mellan häst och människa: med Susanna Davidsson

Häst & Ryttare - en podcast med Susanna och Tina: med Susanna Davidsson och Tina Kolhammar

Hästpoddarna i min Spotifylista :)
 
Gillar du hoppning så lyssnade jag på första avsnittet av Avsuttet med Elsa & Johanna igår och tyckte det var lättsamt och bra prat! Är med Elsa Berggren och Johanna Lassnack
Den är ju trevlig men inte nördig på det sättet jag är ute efter
Clearroundpoden är mer nördig i bland.
 

Liknande trådar

Trädgård & Växter Jag hittade det här idag https://rikaretradgard.se/sveriges-allt-rikare-tradgardar-omvandlingen-fortsatte-2023/ och blev så glad! Jag...
5 6 7
Svar
130
· Visningar
5 584
Senast: Snurrfian
·
Fordon Jag har i många år varit väldigt lat. Har tvättat bilen alldeles för sällan och när jag gjort det så har jag lämnat in på firma som...
Svar
5
· Visningar
824
Senast: Zacci
·
Utrustning Ja, jag ska köpa nya stövlar och vill ha inspiration kring vilka som ser bra ut och verkar sitta bra. Jag ser ibland stövlar på...
Svar
9
· Visningar
1 352
Senast: Mirtai
·
Hästmänniskan hej! jag har en skoluppgift där man ska skriva om ett föremål och dens historia. jag vill gärna ha lite tips på hästsaker attskriva om...
Svar
6
· Visningar
464
Senast: Linda_A
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp