Nordiska Mästerskapen för Islandshäst 2022

Vi kan väl konstatera att vi har väldigt bra juniorer och young riders i alla fall. ;)
Ja, absolut! :) Om det "vi" du syftar på är Sverige, vilket jag gissar!

Tycker själv det blir lite märkligt med NM som "landskamp" när samtliga landslag innehåller isländska namn och till och med medlemmar i samma familj tävlar för olika landslag! :D Men NM är kul på det sättet att väldigt många av de som är med är folk man känner eller känner till, och det blir ju mer att man (eller i alla fall jag) hejar på individer snarare än länder. Och det är kul att gaedingakeppni är med på NM, gillar personligen den tävlingsformen mer än sporten!
 
Lite sen på bollen. Men hoppning, dressyr och fölttävlan använder sig av equipe och livesänder resultaten. Det är jätte bra och enkelt. Synd att inte islandshäst sporten använder sig av det också. Alla officiella tävlingar samlade på ett ställe.

De sänder också ganska ofta tävlingar (iaf de lite större) live på equisport.tv. Det kostar 109kr/mån.
Nu vet jag inte vad det kostade att titta på NM men 109kr känns ok tycker jag. Man kan också backa och se alla ritter var för sig sen.
 
Lite sen på bollen. Men hoppning, dressyr och fölttävlan använder sig av equipe och livesänder resultaten. Det är jätte bra och enkelt. Synd att inte islandshäst sporten använder sig av det också. Alla officiella tävlingar samlade på ett ställe

De sänder också ganska ofta tävlingar (iaf de lite större) live på equisport.tv. Det kostar 109kr/mån.
Nu vet jag inte vad det kostade att titta på NM men 109kr känns ok tycker jag. Man kan också backa och se alla ritter var för sig sen.
Det kostade 599:- att se hela NM, det gick att streama via Töltriding (tror det var billigare om man redan var prenumerant). Och tyvärr finns det ju flera kanaler som streamar diverse tävlingar, så man vill kanske inte prenumerera på alla. Och SM streamades (i år) inte alls. Jag prenumererar på Alendis TV, som streamar många/de flesta tävlingar i Tyskland, Danmark och på Island, bland annat Landsmót och MEM i år. Håller med om att det vore bra med ETT ställe för allting, men tror det finns för många aktörer för det.
 
Det kostade 599:- att se hela NM, det gick att streama via Töltriding (tror det var billigare om man redan var prenumerant). Och tyvärr finns det ju flera kanaler som streamar diverse tävlingar, så man vill kanske inte prenumerera på alla. Och SM streamades (i år) inte alls. Jag prenumererar på Alendis TV, som streamar många/de flesta tävlingar i Tyskland, Danmark och på Island, bland annat Landsmót och MEM i år. Håller med om att det vore bra med ETT ställe för allting, men tror det finns för många aktörer för det.

Men som equipe som livesänder enbart resultaten borde vi väl kunna ansluta oss till? Det är alltså inget filmat, men man ser tex alla poäng som ramlar in under en dressyrritt. Eller hur klockan går och ev fel trillar in för hoppresultaten.

Förlåt, men kappi tycker jag är kasst. Dela att det inte står på svenska. Och att inte alla tävlingar finns med.
 
Men som equipe som livesänder enbart resultaten borde vi väl kunna ansluta oss till? Det är alltså inget filmat, men man ser tex alla poäng som ramlar in under en dressyrritt. Eller hur klockan går och ev fel trillar in för hoppresultaten.

Förlåt, men kappi tycker jag är kasst. Dela att det inte står på svenska. Och att inte alla tävlingar finns med.

Jag tycker Icetest NG är riktigt trevlig. Den kunde få ersätta Kappi.
 
Men som equipe som livesänder enbart resultaten borde vi väl kunna ansluta oss till? Det är alltså inget filmat, men man ser tex alla poäng som ramlar in under en dressyrritt. Eller hur klockan går och ev fel trillar in för hoppresultaten.

Förlåt, men kappi tycker jag är kasst. Dela att det inte står på svenska. Och att inte alla tävlingar finns med.
Som sagt finns ju både LH Kappi och IcetestNG, jag har båda (som ju är gratis) och tillsammans är de i stort sett heltäckande. Men ingen av dem är ju på svenska, tror det blir svårt att få till då de inte är specifikt för svenska tävlingar. LH Kappi används för alla tävlingar på Island och de flesta (alla större) i Sverige, IcetestNG för övriga. ”Problemet” är att de inte är stand-alone appar utan hänger ihop med varsitt program för hantering av hela tävlingen - Sport Fengur respektive Icetest, som används i olika länder.
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp