Bukefalos 28 år!

Norfolkterrier

N

nilE

Är det någon här på sidan som har en Norfolkterrier? För-och nackdelar? Hur bör man vara som person för att passa ihop med en sådan?

/nilE
 
Sv: Norfolkterrier

en bekant t mej har en sådan hund.
Nackdelarna på just honom: extremt jobbig vad gäller nytt folk då han skäller i ett. har lätt för att bita folk. Slåss med andra hundar, även om de bara går förbi honom utan att ens glo på han. Har väldigt svårt för att lära vad gäller lydnad. Han funkar inte ihop med hästar, han skäller o nafsar dem.
Fördelar: hm....jo e man en pigg människa så är det bra då hunden verkligen måste ut på gå långt...

det var just den hunden....kanske var ett undantag vad vet jag... själv skulle jag aldrig skaffa en sån, med tanke på hu min bekantes hund är..
 

Liknande trådar

  • Låst
Övr. Hund Jag har tidigare skrivit och funderat om att skaffa hund. Nu har jag läst på om några raser som intresserat mig och tror jag hittat en...
7 8 9
Svar
160
· Visningar
7 677
Senast: Snurrfian
·
Hundavel & Ras På tal om det här med kamphundar. Min syster tog emot en omplacering för lite mer än ett halvår sedan, en 6 årig mastiffhane. En...
2
Svar
27
· Visningar
1 848
Senast: Fruentimber
·
Hästmänniskan Hej! Jag letar av olika anledningar ponny / häst men kan verkligen inte bestämma mig för vad som är bäst. Har ni några kloka tankar...
Svar
5
· Visningar
591
Senast: Roheryn
·
Foder & Strö Hej! Efter en tid i sjukhage har min häst tyvärr tappat en del i hull (varit lite stressad och då ätit dåligt) och behöver få upp henne...
Svar
12
· Visningar
779
Senast: Anna-Bella
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp