Norge + pass

pepp

Trådstartare
Min kompis vill ha med mig till Lofoten nästa sommar :love: och jag kommer troligen ha med mig lilleman.

Man måste ha pass? Hur gör man? Vad kostar det? Är det något mer att tänka på?

Han är ju lite till åren så har en plan att eventuellt bära honom i väska på magen om han börjar bli trött...
 
Japp, pass behövs. Kostnaden varierar nog beoende på var du bor - det är veterinären som utfärdar passet. Vi har betalt ca 500-600 kr.

Sen behöver du även avmaska hunden mot dvärgbandsmask hos veterinären. Tabletten kan du köpa på apoteket som jag har förstått det (vi har aldrig gjort det utan veterinären har tillhandahållit tabletten). Oavsett måste veterinären ge tabletten och skriva in det i passet. Vad man ska komma ihåg är att avmaskningen ska göras tidigast fem dygn innnan och senast ett dygn innan inresan till Norge.
 
Japp, pass behövs. Kostnaden varierar nog beoende på var du bor - det är veterinären som utfärdar passet. Vi har betalt ca 500-600 kr.

Sen behöver du även avmaska hunden mot dvärgbandsmask hos veterinären. Tabletten kan du köpa på apoteket som jag har förstått det (vi har aldrig gjort det utan veterinären har tillhandahållit tabletten). Oavsett måste veterinären ge tabletten och skriva in det i passet. Vad man ska komma ihåg är att avmaskningen ska göras tidigast fem dygn innnan och senast ett dygn innan inresan till Norge.

Det var ju inte så farligt dyrt :)
Hur länge räcker ett hundpass?
 
Vi gjorde ju den resan i somras. Fixade allt i gammelstad=inte billigast i stan men enda som var öppna i juli. Inklusive allt (avmaskningen fick vi köpa själva och ta med dit) betalade vi närmare 900. Då har vi en avmaskningstablett kvar. Avmaskningen måste göras minst ett och max fem dygn innan du passerar gränsen.
 
Pass plus avmaskning hos veterinär (måste ske hos veterinär) ligger på ca 1000-lappen. Skillnader finns mellan olika veterinärer.
 
Pass plus avmaskning hos veterinär (måste ske hos veterinär) ligger på ca 1000-lappen. Skillnader finns mellan olika veterinärer.
Jösses vilka priser det är. Tror jag betalade 300 kr för passet hos min bästa pensionerade veterinär och då ingick underskrift för avmaskningen (jag hade med tablett). Anicura tar väl 500 kr för passet och ett gäng hundralappar för underskrift.
 
Jösses vilka priser det är. Tror jag betalade 300 kr för passet hos min bästa pensionerade veterinär och då ingick underskrift för avmaskningen (jag hade med tablett). Anicura tar väl 500 kr för passet och ett gäng hundralappar för underskrift.

Ja Anicura här har tagit 965:- för pass och maskmedel. Så på de Norsksålda valparna lade vi på en tusenlapp på priset.
 

Liknande trådar

Kläder & Bli fin Jag är på jakt efter en större handväska. Har flera små men har tröttnat på att antingen ha ryggsäck till jobbet eller liten handväska...
Svar
19
· Visningar
1 231
Senast: Mirre
·
  • Artikel
Dagbok Jag tjänar för tillfället ganska mycket mer i lön än ordinarie, då jag är utlånad och får massa extra ersättningar för det. Det har...
Svar
0
· Visningar
677
Senast: MissFideli
·
Övr. Hund Jag kom att tänka på min allra första hund hon var 1 år när jag köpte henne och jag var 19 år och det var den mest fantastiska tiden i...
2
Svar
33
· Visningar
2 596
Senast: Linda_A
·
Min häst är utlånad till en fodervärd och det funkar väldigt bra. Hon är med på dressyrträningar och står i kö till en privat hoppgrupp...
2 3
Svar
42
· Visningar
4 844
Senast: animalasia
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp