Normbrytande livsstil och konsekvenserna av det

Jag har en tatuering på halsen, det ’’chockar’’ alltid nya bekantskaper. En pappa i lekparken berättade om hur han mötte en pundare med kniv en gång på en promenad, som hade ’’sånadära pundartatueringar du vet på halsen och så’’ sen kom han väl på sig att jag också har tatuering på halsen så då la han till ’’med eeeh typ kriminellt motiv’’ hahah. Förstår inte varför just halsen skulle va så konstigt att ha på.
För att det finns ett "rykte" om att kriminella har tatueringar på halsen. Jag har en bekant som jobbar inom kriminalvården som säger att de kriminella som kommer in är tatuerade på halsen.

Så jag förstår att ni har lite fördomar att slåss mot. För det ryktet finns.
 
För att det finns ett "rykte" om att kriminella har tatueringar på halsen. Jag har en bekant som jobbar inom kriminalvården som säger att de kriminella som kommer in är tatuerade på halsen.

Så jag förstår att ni har lite fördomar att slåss mot. För det ryktet finns.

Jo jag vet att mina tatueringar kanske inte riktigt matchar mitt utseende (blond söt tjej med proper klädsel) men just halsgrejen tycker jag är lite underlig. För den är inte jättestor och heller inget konstigt motiv. Jag har min på sidan, från nacken upp mot örat är det 3 svalor, en sitter mer ut mot halsen. Okej nu kollade jag i spegeln och de är ju hyfsat stora (väldigt välgjorda dock) men ändå inget chockerande motiv.

Hade förstått reaktionerna om det var något obscent eller stort eller typ mitt fram på halsen. Iofs när jag blir gammal och rynkig och huden hänger så hamnar tatueringen väl typ mitt på halsen :D
 
För att det finns ett "rykte" om att kriminella har tatueringar på halsen. Jag har en bekant som jobbar inom kriminalvården som säger att de kriminella som kommer in är tatuerade på halsen.

Så jag förstår att ni har lite fördomar att slåss mot. För det ryktet finns.

Alla kriminella är inte tatuerade på hslsen och alla som är tatuerade på hslsen är inte kriminella.
Jag har en sleeve med en enhörning, blommor, regnbåge och massa fjärilar. En fjäril sitter på halsen, den är rosa och lila. Måste se väldigt kriminellt ut :p
 
Alla kriminella är inte tatuerade på hslsen och alla som är tatuerade på hslsen är inte kriminella.
Jag har en sleeve med en enhörning, blommor, regnbåge och massa fjärilar. En fjäril sitter på halsen, den är rosa och lila. Måste se väldigt kriminellt ut :p
Så är det. Men en del ser det på ett annat vis.

Min jobbarkompis har en riktigt "kriminell" tatuering på halsen och det får ju han leva med...
 
Jag jobbar i en mansdominerade bransch och där förutsätts det att ingen blir intresserad av någon annan. Det förutsätts att kvinnor och män jobbar ihop sida vid sida eller reser bort tillsammans utan att något intresse uppstår. Det skulle nog bli kalabalik om någon blev intresserad av någon annan :D
Det här är ju lite spännande. På min avdelning är vi ca 10% kvinnor, 90% män (och ett par icke-binära). Jag uppfattar absolut inte att det förväntas finnas spänningar mellan könen, men nog sjutton uppstår det relationer. De flesta kvinnor har eller har haft ett förhållande med en kollega.
 
Det här är ju lite spännande. På min avdelning är vi ca 10% kvinnor, 90% män (och ett par icke-binära). Jag uppfattar absolut inte att det förväntas finnas spänningar mellan könen, men nog sjutton uppstår det relationer. De flesta kvinnor har eller har haft ett förhållande med en kollega.
Vi är få och alla är gifta eller i ett förhållande. Så det bidrar nog mest till kulturen hos oss när jag tänker ett varv till. Men det skojas aldrig om oss kvinnor på något sätt. Men det är kanske för att vi inte är så många, vare sig män eller kvinnor, som gör att ingen kan klumpas ihop och objektifieras.
 

Liknande trådar

Samhälle I tråden om religion togs det upp att det var fel att vården erbjöd samtalsstöd till patienter hos en präst när kurator hade semester...
11 12 13
Svar
258
· Visningar
10 444
Senast: Enya
·
Relationer Pratade lite med en vän idag och blev nyfiken på vad dejtingtråden tänker i frågan. Det finns ju inte precis något rätt eller fel, men...
2 3
Svar
55
· Visningar
4 799
Senast: monster1
·
Övr. Hund Personligen tycker jag att det allmänna debatt-klimatet börjar bli riktigt ruggigt, det har varit det ett tag också. Nu pratar jag...
2 3
Svar
49
· Visningar
6 122
Senast: IngelaH
·
Kropp & Själ Hur lär man sig egentligen att hantera stress och ångest? Våren har inte varit super för mig. Flera saker som varit psykiskt...
2
Svar
31
· Visningar
2 405

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp