Norska-hjälp! :)

strawberrysylt

Trådstartare
Jag tror vi har någon/några här som pratar/förstår norska? Jag hade behövt lite hjälp.

Dessa lopp, är de öppna för alla? Och är det för motionärer eller ska man va dö-snabb? Och det är inte terräng/trail va utan vanliga slätlopp? Jag är intresserad av etapperna i Lillehammer och Hamar.

Tack i förväg! Jag förstår väl en del själv, men jag skulle lätt kunna missa nåt känner jag...

https://www.tourofmjosa.com
 
Hamar kan nog vara på flatt terräng. Ser ut som att den i Lillehammer är motbakkeløp, dvs ojämnt snabbt stigande terräng, typ upp ett fjäll skulle jag tro. Ser inte distans på den dock. Googla motbakkeløp :)

Ser ut som att det är öppet för alla ja, fristen dvs sista anmälan på enskilda etapper är 2h innan start, men dom vill gärna att så många som möjligt registrerar sig i god tid innan.

Skulle tro det kan passa motionärer, 5 km är ju en ok distans för dom flesta ☺️

Kanske du kan skriva till arrangören för lite mer info? 😊
 
Lättlöpta spår i de tre första (ser ut som asfalt på bilderna men hittar inget specifikt skrivet om det) och uppförsbacke i Lillehammer (start vid vattnet, mål vid toppen av hoppbacken)
Gemensam start med indelning där du själv ställer dig i den grupp som ger passande tid för 5 km, tidmätning startar när du passerar linjen.
I Lillehammer startar de 50 bästa på tidigare sträckor som ett jaktlopp (förmodar de övriga startar lika som innan men efter dessa?)
Klassindelningen har åldrar upp till 70+ samt alternativet motionslopp utan tidtagning
Pengar till totalvinnaren, medaljer till alla som fullföljer (dvs. 4 etapper)

Kan inget om vad som är brukligt vid löparrangemang. Men det låter väl inte som det ska vara krav på att man håller våldsamt hög nivå?
 
@Tilly_85 och @MiaMia Tack båda två för svar! Då siktar jag in mig på det i Hamar! :D :p Visst kostar det 300 nok?

Jo, det var synd man bara fick medalj om man var med på alla, det har jag inte möjlighet till. Men man kan ju beställa/designa en medalj själv på nätet :). Det hade varit kul, hade blivit mitt första lopp utomlands :p.
 

Liknande trådar

Gravid - 1år Jag känner inte att jag tycker om mitt barn längre. Hur överlever man det? Jag älskar honom och skulle offra livet för honom när som om...
4 5 6
Svar
106
· Visningar
24 049
Senast: Amk
·
Hästhantering hej har en häst på snart 8år som jag har kört transport med sen hon va 5. hon har ALDRIG haft problem med transport, alltid gått in...
2
Svar
20
· Visningar
3 309
Senast: Novalisa
·
Övr. Hund För några veckor sedan "räddade" jag 6 gamla produktionstackor, med avsikt att ge dem en lång och skön pensionärstid istället för att...
Svar
9
· Visningar
2 050
Senast: cambodia
·
Hästvård Jag har bokat tid hos veterinär självklart, skulle dock gärna få hjälp att spåna lite kring detta innan besöket. Bakgrund: Två...
3 4 5
Svar
86
· Visningar
11 035
Senast: skuggi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Skadade hästar och konvalescenter
  • Löss
  • Betäckningar 2023 och föl 2024

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp