noskvalster!

N

nemi_baby

går tydligen löst! hur ska man göra för att behandla det? min hund har det inte men har däremot träffat en som har det... dom sa risken var ganska stor att hon skulle få det.
 
Sv: noskvalster!

Gå till veterinären och be om att få medicin utskriven, kommer inte ihåg på rak arm vad den heter, men det har de säkert koll på!
 
Sv: noskvalster!

nemi_baby skrev:
går tydligen löst! hur ska man göra för att behandla det? min hund har det inte men har däremot träffat en som har det... dom sa risken var ganska stor att hon skulle få det.

Man brukar få köpa tabletter(antal enl. kropsvikt) hos vet. så hör av dig till dem! Tror man behandlar i 3veckor....om jag inte minns fel ;)
 
Sv: noskvalster!

noskvalster är supersmittsamt så du måste nog behandla. medlet heter interceptor och skrivs ut av vet. är det första gången vill nog vet träffa hunden först.
 
Sv: noskvalster!

okey tack för alla svar. hon har de inte än men de finns ju risk att hon får de men ska försöka se till att hon inte träffar den hunden då,,,
 
Sv: noskvalster!

Ett vanligt tecken är fnysningar. Hunden drar in luft genom nosen och liksom fnyser inåt. Har man en gång hört dessa fnysningar tar man inte miste.
 
Sv: noskvalster!

det är inte alltid det syns på hunden att den bär på kvalstret, men den kan ändå föra smittan vidare. jag hade medicinerat trots att hunden är symptomfri.
 

Liknande trådar

Hundhälsa Hej! Jag har en hanhund på ungefär 1,5 år. Han är min första hund, så jag skulle behöva lite hjälp på traven. Han ska nu börja på...
Svar
10
· Visningar
1 126
Senast: Grazing
·
Hundhälsa Först och främst. Vi har varit hos veterinären. Hunden har fått mediciner. Allt är "bra". Men jag pallar tydligen inte psykiskt att mina...
Svar
13
· Visningar
1 528
Senast: tanten
·
Hundhälsa Hur länge smittar det? Att dom inte ska träffa andra hundar förstår jag, men om jag förstått det rätt så smittar det om hon springer...
Svar
3
· Visningar
333
Senast: movi
·
Hundavel & Ras Vilken hundras hade ni rekommenderat för räddningsarbete/personsök om ni fick välja? Några kriterier är: hunden måste gilla sökarbete...
3 4 5
Svar
91
· Visningar
5 599
Senast: Milosari
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp