Notre Dame - katedralen brinner! Utbruten från Vad gör vi?

Så fruktansvärt tragiskt. Nu rapporteras det även att de sett eld i ett av tornen, om det stämmer ska det nog mycket till om de ska lyckas rädda nåt över huvud taget...
 
Mycket av det som har förstörts nu är från 1800-talets restaurering, som var nödvändig efter förstörelsen under franska revolutionen. Det går att bygga upp igen. Håller tummarna för att själva murarna och tornen, som verkligen är medeltida, står pall.
 
Mycket av det som har förstörts nu är från 1800-talets restaurering, som var nödvändig efter förstörelsen under franska revolutionen. Det går att bygga upp igen. Håller tummarna för att själva murarna och tornen, som verkligen är medeltida, står pall.
Ser ut att brinna rätt ordentligt i norra tornet, och enligt BBC ligger ett av brandmännens främsta fokus nu på att undvika att tornet kollapsar...
 
Brandmännen säger att de är osäkra på om de kan undvika att elden sprider sig till det andra tornet, en talesman för katedralen meddelar att allt brinner och att det enda som eventuellt kan klara sig nu är "skalet". Tydligen är risken stor att hela strukturen undermineras om ett torn kollapsar, så får ju verkligen hoppas att det inte händer.
 

Liknande trådar

Samhälle Jag startar en ny tråd eftersom ämnet kommit upp i flera andra trådar (så mod inte skäller på oss :angel:). Så, vad säger Buke...
19 20 21
Svar
402
· Visningar
17 860
Senast: MJLee
·
Relationer Visste inte var jag skulle lägga tråden, men moderator får flytta om den passar bättre någon annanstans. Jag hyr ju ut ett rum via...
2 3 4
Svar
75
· Visningar
4 601
Senast: Wille
·
Skola & Jobb Jag tänkte för inte så länge sedan starta en tråd likt många andra "vad vill jag jobba med"-trådar. Det är kanske lite den typen av råd...
2
Svar
25
· Visningar
3 023
Kropp & Själ Lite luddig rubrik kanske men kom inte på något som riktigt passade. Det är är apropå tråden om hur man klarar ett tråkigt jobb där det...
2 3 4
Svar
62
· Visningar
3 927

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp