Now forest

R

rabbe

Hej
Är det någon som skulle kunna svara på dom har frågorna om new forest avel det skulle vara jätte snällt..

1. Finns en avelsförening??
2. Vad gör avelsföreningen??
3. Vad har föreningen för mål?
4. Finns stambok,är den öppen eller stängd?
5. vad menas med avelsvädering, villka moment ingår och villka är viktigaset för rasen?
6. vad grundar sig avelsväderingarna på?
7. Beskriv avelmetoderna??
 
jag har vart in dar men jag hittar inget jag e så jä*la trög tängt
kan du inte hjälpa mej snälla=) :bump:
 
Om du läster spalten i mitten på första sidan har du redan fått svar på att det finns en förening och att man vill främja NF-aveln i Sverige.

Vad man gör borde du få veta genom att läsa verksamhetsberättelsen och avelsmålet kan du kanske hitta i rasbeskrivningen. Svar på frågorna om stambok kan du kanske hitta under stamboksförklaringar.

Vad var det mer? Något om hur man avlar. Hmm, be dina föräldrar eller kanske lärare/skolsyster berätta om blommor och bin + lite mer...

Om du sedan frågar om det du inte förstår tror jag du får mer hjälp än om du inte ens verkar försöka själv.
 
Tac så mycket för hjälpen jag kommer nog snart i gen å frågar om jag inte för står=) :)
 
nu e jag nästan klar men 4 5 å 6 kan jag inte kan nån vara jätte snäll å hjälpa mej me dom=) :love:
 
Håller med om att det inte är lätt att hitta svar på de frågorna, men om du läster stambokförklaringarna kan du se att det i alla varianter ställs krav på att föräldrarna ska finnas i någon av varianterna på stamböcker, den är alltså sluten. Om du först läser on NF-E och S under övrigt tror jag du har mycket lättare att förstå texten i stambokförklaringarna!

Avelsvärdering för ston hittar man i storeglementet där man kan se vad som ger olika många poäng. Hur man värderar hingstarna hittar inte jag heller, i alla fall inte direkt!
 

Liknande trådar

  • Låst
Tjatter Det var en gång en prinsessa vid namn Cimorene, som bodde i det blomstrande kungadömet Linderwall. Linderwall var ett lugnt kungadömme...
51 52 53
Svar
1 058
· Visningar
35 672
Senast: Intejag
·
G
Avel Jag står här med en ponny med jätte bra gång och fin färg..fux med vita tecken... När jag åker på tävling då skäms jag för att jag...
Svar
17
· Visningar
2 267
Senast: Linnda
·
R
Avel Hej Är det någon som skulle kunna svara på dom har frågorna om Haflinger avel det skulle vara jätte snällt.. 1. Finns en...
Svar
1
· Visningar
1 213
Senast: Lillponny
·
  • Låst
Ridning Vad är Klassisk Ridkonst? Klassisk Dressyr Klassisk Dressyr är ingen alternativ ridstil - utan den Klassiska dressyren står bara...
Svar
4
· Visningar
9 915
Senast: Immer
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp