Nr 13 om våra 06: or

Status
Stängd för vidare inlägg.

fio

Trådstartare
Jaha bara för att det kom lite intressanta inlägg som jag ville svara på så stängdes tråden... :D

@tuaphua oljan.. DEN skulle jag behöva till Grå! Hur får man tag på den?
 
@tuaphua Jag är också intresserad av något som har en lugnande/dämpande effekt på mitt halvblod.. Enligt foderstaten ska hon få tillräckligt med magnesium. Är den här oljan bättre än andra tillskott?
 
@tuaphua Jag är också intresserad av något som har en lugnande/dämpande effekt på mitt halvblod.. Enligt foderstaten ska hon få tillräckligt med magnesium. Är den här oljan bättre än andra tillskott?

Jag har inte erfarenhet av såna tillskott och är själv inte utbildad i foder. Så jag vågar inte garantera något.
Men man brukar kunna byta ut kraftfoder mot oljan och på så sätt slippa ev reaktion på det. Sen är oljan i sig lugnande av ngt skäl jag inte förstår fullt ut.
Jag vet många runt mig inom olika discipliner som upplevt väldig effekt av den, på både oregerliga hingstar och mer bara reaktiva hästar.
 
Min prins var bättre i morse. Han får stå inne med omslag tills hovis kikat.
Usch vad jag är dålig på när mina egna djur är sjuka. Hysteriskt värre!
 
Min prins var bättre i morse. Han får stå inne med omslag tills hovis kikat.
Usch vad jag är dålig på när mina egna djur är sjuka. Hysteriskt värre!

Håller tummarna att det "bara" är en hovböld!

F fick på sig sko i fredags, hovis var nöjd med hur det såg ut så nu hoppas jag att det inte blir nått bakslag.
Longerade igår för att se hur han rörde sig och han var finfin :up:
Så idag red jag ett enklare pass, gick överförväntan och han kändes helt okej :)
 
Håller tummarna att det "bara" är en hovböld!

F fick på sig sko i fredags, hovis var nöjd med hur det såg ut så nu hoppas jag att det inte blir nått bakslag.
Longerade igår för att se hur han rörde sig och han var finfin :up:
Så idag red jag ett enklare pass, gick överförväntan och han kändes helt okej :)

Jag tror tyvärr han vrickat sig. Han var i morse tjock runt kotan, lite över och under. Han är nu ohalt i skritt och trav. Men tjock fortf. Så han har nog fräst runt och klantat sig i leran. Jag hoppas att mjukdelar är ok. Men jag tänkte avvakta tills sambon är hemma. Så får han kika och vi enas om vad vi gör.
Pållehäst får stå på låda och promeneras tills tis em.

Skönt att din verkar ok! :)

Jag följde med stallägaren på hingstvisning på Strömsholm idag. Det var kul att komma iväg lite. Jag kan ju inget om avel. Men det var skoj att kika på hästarna och träffade några jag känner "hemifrån".
 
Hur går det med pållen?

Är det mig du frågar? Isf:

Han var mindre tjock i benet idag. Så det går åt rätt håll. Han får stå på box tills sambon kunnat kolla honom imorgon som minst.
Förmodligen behandlas han med en maskin sambon har. Men jag orkar inte transportera den till stallet själv. Så vi får vänta.
Vi tar prommisar och är ute och betar i snöre. Hade jag vetat att han inte skulle busa runt eller jaga gäss kunde han gått i hagen. Men vågar inte chansa än.
Jag är förmodligen onödigt larvig. Men better safe than sorry tänker jag.
Världens bästa häst måste repa sig på bästa vis. :)
 
Nu har jag sålt Rivica :o hon åker redan imorgon. Besiktigade idag och gick även ner med kamera i halsen. Hela hästen ua.:D
Känns lite konstigt men jag tror att hon får det riktigt bra. Åker till en tjej i Eskilstuna som haft häst hela sitt liv o även mamman,
Ska rida dressyr o hoppa lite till husbehov.
Nu är det väl bara Loppan kvar här i tråden som har rätt ålder?
Jag får rida vidare lånehästen som är 2008 och när jag vågar på den vilde grå:)
Hoppas era hästar har tillfrisknat. Trist när de är halta och man inte vet vad det är.
 
Wow Beata, så fort det gick. Hoppas R får det bra hos nya ägaren. Ja nu är det väl bara hon kvar, eller hur har vi det i tråden?
 
Wow Beata, så fort det gick. Hoppas R får det bra hos nya ägaren. Ja nu är det väl bara hon kvar, eller hur har vi det i tråden?
Ja det gick i raketfart och ändå var det bara tre som provade henne. Tror att alla tre ville ha henne. Kände själv att köparen var den rätta. Såg då fint ut när hon red.
En var en "dam" som hade med sin tränare. Hon hade ridit i några år på äldre dar. Vågade bara trava lite och var väldigt ovan.
Borde inte tränaren säja till att hon inte var mogen att köpa egen häst?
Tur att Rivica redan var såld när hon ville komma tillbaka så jag slapp säja att hon inte skulle få köpa henne?
 
Grattis @Maui . Skönt att allt gick fort och att det var bra köpare. Jag och Loppan är kvar fast hon är ju tjejernas också nu! Riktig klippa. Skötte sig fin fint idag när yngsta dottern hopptränade. Buskul men lite lågt tyckte hon:D..Imorgon och på fredag ska jag rida dressyr pass å på söndag springa tävling. Hoppas hon funkar någorlunda fint..Hade behövt det då självkänslan inte är på topp men,äh, kvittar för hon är rätt ambitiös och vi ska bara ha kul:)! Å skit att jag inte hoppar mer för snart drar terrängträningarna igång och det är rätt skoj men läskigt..
 
Haaaallåååå!?! Vi är ju kvar! :mad:
;) min korv är en riktig 06:a.

Fö var han helt utan svullnad och noll hälta nu när sambon kollade. Dock börjar man ana rörelsestörning vb. Hans defekta knä bör inte boxas upp så här utan träning. Men jag räknar med lite snabb rehab av det hele.
Skönt att det inte blev värre iaf!
Jag såg senskador och drama framför mig.
Vi behövde inte ens dra fram maskinen.
Älsklingshästen måste bli bra!
 
Nu har jag sålt Rivica :o hon åker redan imorgon. Besiktigade idag och gick även ner med kamera i halsen. Hela hästen ua.:D
Känns lite konstigt men jag tror att hon får det riktigt bra. Åker till en tjej i Eskilstuna som haft häst hela sitt liv o även mamman,
Ska rida dressyr o hoppa lite till husbehov.
Nu är det väl bara Loppan kvar här i tråden som har rätt ålder?
Jag får rida vidare lånehästen som är 2008 och när jag vågar på den vilde grå:)
Hoppas era hästar har tillfrisknat. Trist när de är halta och man inte vet vad det är.

Grattis till så snabb och bra försäljning!
Hoppas du hittar en ny kompis att ha roligt med!
 
Tror att @Maui och @Tessalonica menar sedan trådstartens begynnelse:)! Jag har klantat mig och jobbat lite mycket fast jag inte är bra. Så nu är jag inte bättre. Men mest drabbad nu är stämbanden och rösten så nog fasen ska det gå att rida;)..Får dock vara hemma ett par dagar och pilla ludd ur naveln för funkar inge bra att jobba med min spruckna röst..
 
Nu har jag sålt Rivica :o hon åker redan imorgon. Besiktigade idag och gick även ner med kamera i halsen. Hela hästen ua.:D
Känns lite konstigt men jag tror att hon får det riktigt bra. Åker till en tjej i Eskilstuna som haft häst hela sitt liv o även mamman,
Ska rida dressyr o hoppa lite till husbehov.
Nu är det väl bara Loppan kvar här i tråden som har rätt ålder?
Jag får rida vidare lånehästen som är 2008 och när jag vågar på den vilde grå:)
Hoppas era hästar har tillfrisknat. Trist när de är halta och man inte vet vad det är.

F är en riktig -06a ;)

"Skönt" med en snabb och smidig försäljning! Får se om jag och F träffar på Rivica på någon tävling då vi nästintill håller till i samma område :)

Skönt att svullnaden gått ner och att hältan är borta! @tuaphua
Är ju ett aber detta med hästar som inte bör vila.
Trodde F skulle varit "påverkad" av boxvilan, men märker faktiskt ingen skillnad.
 
F är en riktig -06a ;)

"Skönt" med en snabb och smidig försäljning! Får se om jag och F träffar på Rivica på någon tävling då vi nästintill håller till i samma område :)

Skönt att svullnaden gått ner och att hältan är borta! @tuaphua
Är ju ett aber detta med hästar som inte bör vila.
Trodde F skulle varit "påverkad" av boxvilan, men märker faktiskt ingen skillnad.
Hoppas du träffar på henne och kan lämna trevliga upplysningar. Känner du nya ägaren?
Ebba Eriksson?
Hon blev hämtad av en transportör i morse med en väldigt lyxig lastbil för 6 hästar.
Dumma hästen klev på utan att tveka och lämnade oss glatt.
Idag blir det dressyr på 08-an som får duga.
Jag köper ingen ny häst till mig. Får rida på hopphästarna och hoppas vi har ett trevligt föl nästa år.
 
@Maui Grattis till försäljningen! Är alltid skönt när det går fort när man ändå bestämt sig. Kommer säkert bli jättebra med nya ägaren.

Ja min 06:a försvann ju för länge sen ur tråden så det är nog bara Loppan som är "original" nu men fler har ju tillkommit med åren vilket är roligt. Och sen har vi andra ju hängt kvar också fast vi inte har 06:or.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
  • Artikel
Dagbok Jag blev ju bannad härifrån en månad. Jag förstår beslutet men tycker väl inte att det har precis hjälpt. Inte vad gäller alkoholen...
21 22 23
Svar
457
· Visningar
50 791
Senast: Gunnar
·
Övr. Hund Vi har en hundvalp på 5 månader som gör utfall mot katterna vid maten. Vi har alltid gjort så att hon får äta själv i köket men ibland...
Svar
18
· Visningar
873
Senast: Praefatio
·
Samhälle Jag tycker det är en intressant och framför allt viktig fråga för landets framtid vad som händer inom SD, men vill inte att ett sådant...
Svar
9
· Visningar
1 155
Senast: Smoothi
·
Hästmänniskan Hej, Jag vet att det finns många trådar om detta men av de som jag hittat är det många inaktiva och jag önskar verkligen stöd just nu...
Svar
10
· Visningar
1 839

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Artroskopi äldre häst
  • Födda 2022
  • Mängd olja och lucern

Omröstningar

Tillbaka
Upp