Övr. dagbok Nu är det äntligen semester!

villhöver

Trådstartare
Ja nu är det verkligen äntligen dags för semester. Sista jobbdagen nu och jag jobbar hemifrån. Har "Hej nu går jag på semester"-mailet färdigskrivet och bara väntar på att klicka på sänd.
Helt galen sommar och jag har aldrig jobbat så hårt som jag har gjort den här perioden, men trots att det varit kaosigt med allt och årets sommar har beskrivits som "värsta hittills" så har vi klarat oss relativt bra genom magic tricks och att folk ställt upp när det behövts. Nu är vi framme i augusti så majoriteten av sommaren är avklarad.
Lite kul är att det under denna tuffa perioden ändå har kommit lite positiva saker, jag har haft en rätt "tuff" och svårflörtad personalgrupp men under de senaste veckorna har det tinat - trots att det varit så jobbigt. Gnäll, klagomål och sura miner har vänts till att vi delat det jobbiga och istället jobbat ihop och jag har fått bra feedback det sista där man nu oroar sig över att jag ska gå på semester och ordinarie chef täcker för mig. Kommer han göra samma sak som jag gjort?

Jag är trött och sliten så det är verkligen på tiden med vila - men jag känner att jag kommer kunna släppa det i samma stund som jag loggar ut i eftermiddag.

Nu ska jag ha 4 veckor återhämtning och uppladdning. Tyvärr går jag och sambon omlott så vi har ingen semester ihop om han inte lyckas ta lite mer längre fram. Inget direkt planerat utan ska bara vila och njuta. Förhoppningsvis lite sol och bad. Och ridning.
Igår red jag båda "stora svarta" hästarna och de är så himla trevliga. Den ena har jag bara ridit två gånger men han är nog ändå favoriten. Den andra är hur trevlig som helst, välutbildad, schysst och lättriden men den här känns som precis min typ och man blir glad bara av att jogga runt :)

villhöver:s ev trådar under: Dagbok Annonser Överallt

Hästdiskussioner nu

Övrigt-diskussioner nu

Dagbok

Radannonser

Hästnyheter

Bukefalos