Nu är det bestämt..

stackare...min ponny fick tarmvred och avlivades i lördags.allt gick så fort, hann inte ens säga hejdå ordentligt.
gör inte det misstaget!ta kort,frissera gör det nu för sen är det försent
.p.s.kan du inte typ ge bort den som sällskapshäst?inte för att jag vet hur ont den har men om skadan inte märks förns man rider eller böjer...
 
Nu har jag ringt till slakteriet. På måndag kväll eller tisdag ska det hända :cry:
Men jag har själv valt ut ett bra slakteri, och jättebra människor som ska följa med honom. Jag klarar inte ens av att åka med dit :( Har alltid trott att jag skulle vara med, men det går bara inte :cry:
 
Förstår dig, att du inte orkar följa med honom. Jag kände på precis samma sätt när jag skulle avliva min ponny. Som tur var kunde mamma och stallägaren vara med i stället..
 
Klockan fem idag ska han åka :cry:
Usch, jag kan inte åka och se hans tomma box..
 
Kan bara säga att du gör det rätta. Detta är det finaste du kan göra för din häst, har de ont ska man låta dem vandra vidare. Det är svårt, men jag tror att han är tacksam och du kan vara stolt över att du såg till att han slapp lida på ålderns höst.

Jag tänker på er!
 

Liknande trådar

Hästvård Min häst är född 2005 och är alltså 19 år. Jag har haft henne i 9 år. Hon kommer från Irland med okänd historia och har haft en del...
Svar
1
· Visningar
382
Senast: Sirap
·
Hästvård Den gamla tråden verkar ha dött ut så hoppas det är okej att jag startar en ny! Här kan vi dela med oss av hur det går med våra skadade...
7 8 9
Svar
165
· Visningar
13 245
Senast: Blyger
·
Hästvård Hejsan, Min häst tror jag har sträckt sig men behöver lite rådgivning. Hon stog i en väldigt isig hage (vi har spärrat av den delen när...
2
Svar
20
· Visningar
1 149
Senast: Oknytt
·
Hästvård Min häst visade sig vara oren i traven förra tisdagen för en vecka sedan. Dagen efter var hon halt. Lät henne vila, och var i kontakt...
2 3
Svar
51
· Visningar
3 301
Senast: co-SMAD4
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp