Nu är minihästar tillåtna på alla flygningar i USA

Ta med dig din häst in i kabinen på nästa flygning. Absolut, om din häst är en miniatyrhäst och används i terapeutiskt syfte så går det alldeles utmärkt.
Enligt nya riktlinjer får terapihästar fortfarande flyga som servicedjur i USA skriver The Independent.
 
Ta med dig din häst in i kabinen på nästa flygning. Absolut, om din häst är en miniatyrhäst och används i terapeutiskt syfte så går det alldeles utmärkt.
Enligt nya riktlinjer får terapihästar fortfarande flyga som servicedjur i USA skriver The Independent.
Hur säkrar man en mini i kabinen?
"Miniatyrhästar ska inte förväxlas med Ponny, utan är en stor häst i miniformat. Rasen togs fram i USA under 1500-talet och har en mankhöjd på max 91 centimeter. " Måste vara tryckfel, jag tror inte de tog fram några minis på 1500-talet, USA fanns inte ens. :laugh:
 
Spontant låter det inte bra! Hästar är flyktdjur och kan få panik. Vad gör man om hästen skenar omkring i gångarna mellan matbrickleveranser och dryckesservering?

Och var bajsar den någonstans?

Guidehastar bar en bloja nar de ar i miljoer dar de inte kan bajsa "fritt".
Tycker hela grejen med guidehastar ar helt galet - vi hade en pa besok i stallet i borjan av sommaren da jag startade denna traden..
https://www.bukefalos.se/threads/haestar-som-guide-haestar-at-blinda.1480423/
 
Hur många guidehästar som kan tänkas behöva flyga finns det egentligen? Är det ens ett reellt problem? Med tanke på hur överbokat och trångt det har varit när jag flugit inrikes i USA så hade jag tyckt att min hund varit för stor för att få med på ett bra sätt och det är ändå ett par dm till för en liten ponny.
 
Spontant låter det inte bra! Hästar är flyktdjur och kan få panik. Vad gör man om hästen skenar omkring i gångarna mellan matbrickleveranser och dryckesservering?

Om du googlar så får du upp några bilder på dem i kabinen. Ägaren/ägarna har säten med extra legroom och ponnyn har sele och får plats framför dem. Givetis får de inte vara lösa.
 
Det där känns ju inte alls snällt mot hästen. Hur tillgodoser de hästens tuggbehov under flygningen? Hönät med allt damm och boss det medför i kabinen?

Hoppas verkligen att de har en maxgräns på hur lång flygningen får vara, så en stackars häst inte får stå inklämd sådär i 12 timmar med all den stressen och utan tillräckligt med grovfoder :cry:
 
Det där känns ju inte alls snällt mot hästen. Hur tillgodoser de hästens tuggbehov under flygningen? Hönät med allt damm och boss det medför i kabinen?

Hoppas verkligen att de har en maxgräns på hur lång flygningen får vara, så en stackars häst inte får stå inklämd sådär i 12 timmar med all den stressen och utan tillräckligt med grovfoder :cry:

jag tror i första hand det gäller inrikes flyg, kortare flygningar. Det är ju trots allt inte särskilt vanligt i det stora helhetsperspektivet s.a.s.

Här finns en länk som beskriver transportstyrelsens beslut med problematikställning och motiveringar inklusive för den som vill förkovra sig.
https://www.transportation.gov/site...rotection/345426/final-enforcement-policy.pdf
 
Om du googlar så får du upp några bilder på dem i kabinen. Ägaren/ägarna har säten med extra legroom och ponnyn har sele och får plats framför dem. Givetis får de inte vara lösa.
Jag har sett bilden, men om hästen får panik kan väl inte en handikappad farbror göra så mycket?

När man flyger tävlingshästar har man ju med en veterinär som kan ge lugnande i värsta fall.
 
Jag har sett bilden, men om hästen får panik kan väl inte en handikappad farbror göra så mycket?

När man flyger tävlingshästar har man ju med en veterinär som kan ge lugnande i värsta fall.

Jag tror inte det går att jämföra dessa små med tävlingshästar. De åker personbil, promenerar på gator, är med i affärer, inne i folks hus osv. Det blir inte jämförbart.
 
Jag tror inte det går att jämföra dessa små med tävlingshästar. De åker personbil, promenerar på gator, är med i affärer, inne i folks hus osv. Det blir inte jämförbart.
Vad är det för hästar? Min granne föder upp Shetlandsponnyer och de kan ha ett jäkla humör.
 
Det räcker väl gott och väl med hundar tycker jag ... De har ett helt annat behov än vad hästar har och trivs generellt mycket bättre med att följa sin människa på diverse märkliga upptåg. Finns det någon anledning till att de började med hästar också eller är det bara "för att"?
 
Det räcker väl gott och väl med hundar tycker jag ... De har ett helt annat behov än vad hästar har och trivs generellt mycket bättre med att följa sin människa på diverse märkliga upptåg. Finns det någon anledning till att de började med hästar också eller är det bara "för att"?

Vet att ett av argumenten är att hästarna lever minst dubbelt så länge som en hund, så det blir både ekonomiskt gynnsamt att träna upp dem och anknytningsmässigt gynnsamt för den som har djuret i syftet den ska fylla.
 
"Miniatyrhästar ska inte förväxlas med Ponny, utan är en stor häst i miniformat. Rasen togs fram i USA under 1500-talet och har en mankhöjd på max 91 centimeter. " Måste vara tryckfel, jag tror inte de tog fram några minis på 1500-talet, USA fanns inte ens. :laugh:

Korrekt - deras ursprung är inte USA. Däremot Europa där de först började på 1500-talet. Nån har blandat ihop faktan. Däremot är ju numera Amerikansk miniatyr en egen ras.
 

Liknande trådar

Träning Natural Horsemanship FAQ version 1.11 Vanliga frågor En FAQ borde ge svaret på de vanligaste frågorna i ämnet. I NH-forumet är det...
Svar
12
· Visningar
2 318
Senast: saddleman
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp