Nu är pappa död

Han dog i torsdags. Det var ju väntat. Pappa hade KOL och hade haft diagnosen länge. Jag och min syster var med när han dog. Bad honom släppa taget. Höll i honom. Alla grät samtidigt som TVn var igång. Pappa tittade alltid på TV. Det var lite fint.

Men efter torsdagen har jag knappt gråtit. Jag är ledsen, men helt apatisk. Jag har inte heller jobbat. Jag kan inte tänka. Glömmer allt direkt. Min käre sambo får tappert gå efter mig och göra det jag glömmer. Ställa in maten i kylen som jag sa jag skulle göra. Sätta på en klämma på brödpåsen. Ställde jag ens in mjölken i kylskåpet efter frukosten i morse? Har katten fått mat? Jag har knappt någon aning.

På torsdag nästa vecka måste jag jobba igen om jag inte ska sjukskriva mig. Vad kan jag göra för att få hjärnan att komma tillbaka? Är liksom i en annan värld. Såklart är det individuellt vad som får en att komma på banan igen. Men jag är just nu helt clueless. Kan inte heller komma ifrån att det såklart är mycket administration att göra efter dödsfallet. Jag och syskonen delar på det. Jag bor långt ifrån alla andra, så jag gör en del på distans.

I morgon åker i alla fall jag, sambon och katten till sambons föräldrar i Småland. Det ska väl bli fint, men känner mig helt likgiltig. Det ska bli fint att ha med katten i alla fall. Hon tycker om skogarna där. Och är katten glad är pappa glad. Pappa älskar katter :heart
 

Beklagar din förlust.
Absolut att du ska se till att sjukskriva dig om hjärnan inte fungerar. Det är inte konstigt.
Jag var sjukskriven när pappa dog. Första tiden efter är ett töcken.
 
Beklagar sorgen :heart när min pappa gick bort mådde jag inte heller bra. Behöver inte vara fel att vara sjukskriven några veckor efteråt om du inte känner att du klarar av att börja jobba direkt. Men om du fastnar i sorgetillståndet i flera månader efter det är det inte fel att söka hjälp heller hos någon terapeut eller liknande. För mig hjälpte det att skriva om hur jag mådde och om pappas sista tid i livet och också att gå runt och fota blommor men det var mitt i sommaren. Men bara vara i vacker natur var en bra hjälp för mig men det behöver inte vara rätt för dig. Allas sorgeprocesser är individuella.
 
Tack alla :heart

Jag har en telefontid med läkare på onsdag. Hoppas ju vara mer på banan då, men läkaren är redo att hjälpa till om det behövs.

Idag kontaktade jag Stockholms katthem för att upprätta en insamling till dem i pappas minne. Alla som vill och kan kommer få skänka en slant, stor eller liten, dit för att hedra pappa. Även om pappa ständigt tyngdes av ekonomiska problem såg han till att skänka en slant till katterna :heart

Nu får han ta hand om Missan, Frasse, Mira och Sigge tills vi andra i familjen kommer :heart
 

Liknande trådar

Hundträning Hej på er! Vill egentligen bara bolla med er om ni tror jag kan få bukt med valpens beteenden eller om jag ska byta inställning dvs lära...
2
Svar
24
· Visningar
6 821
Senast: Migo
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Igår var jag på utställning i Danmark! Det tog emot att åka pga alla kostnader jag haft med min nya hund för det känns fel att ha en...
Svar
7
· Visningar
969
Senast: Lyan
·
Kropp & Själ Hej allihopa. Behöver er hjälp och era synpunkter. Min mamma dog i november förra året och min pappa som nu är 82 år blev ensam kvar...
2 3 4
Svar
62
· Visningar
6 777
Senast: kolblakkur
·
Relationer Sambon och jag har varit tillsammans i snart 5 år och jag har väl mer eller mindre aldrig dragit helt jämt med hans pappa. Trots det här...
2
Svar
34
· Visningar
4 773
Senast: tanten
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Barn och djur
  • Gryta och matberedare
  • Det sjukaste har hänt

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp