Nu är vi hästägare

Status
Stängd för vidare inlägg.
Men det var nära vi sålde honom vidare till första bästa :cool:
För heeeelt plötsligt gick han inte lasta :cautious:
Tog över 15-20 min, normalt går han på själv. Men det var nytt spån i transporten och det var helt plötsligt skitläskigt (trots att han redan åkt på det)
Nu har jag också erfarenhet av varför man ska ha handskar vid lastning, ngt som jag är så noga påpeka på mina GK-kurser :o:grin:

Men alla fall är han godkänd UA (några småsaker bara men inget vi inte visste redan) och försäkringen övertagen. Pengarna för vi över så snart vi får fakturan för besiktningen. (Vi ska dra av för besiktningen)
 

Lycka.

Lycka att kunna kalla sin egen häst för falukorv och sedan berätta utförligt om vad falukorv är och varför den borde undvika detta och snällt gå upp i vagnen åtminstone inom närmaste timmen.

Bra jobbat, pinsamt blir det först om ni använder spö.
 
Lycka.

Lycka att kunna kalla sin egen häst för falukorv och sedan berätta utförligt om vad falukorv är och varför den borde undvika detta och snällt gå upp i vagnen åtminstone inom närmaste timmen.

Bra jobbat, pinsamt blir det först om ni använder spö.

Nä, dottern röt till åt honom så det hördes till andra sidan anläggningen :o:rofl: Då gick han på så snällt så snällt :cool: Man får liksom ryta till åt falukorven ibland när han sätter den sidan till.
Han är som ett trotsigt barn ibland, men ägaren behandlade honom också som en bäbis :meh:
 
Nä, dottern röt till åt honom så det hördes till andra sidan anläggningen :o:rofl: Då gick han på så snällt så snällt :cool: Man får liksom ryta till åt falukorven ibland när han sätter den sidan till.
Han är som ett trotsigt barn ibland, men ägaren behandlade honom också som en bäbis :meh:
Min häst måste jag också "bli arg" på med jämna mellanrum. Vråla lite så hon återgår till fokus istället för slams. :rofl: stampa lite i marken och ser allmänt arg ut fungerar ofta rätt bra! Sjukt olik min förra häst, han såg ledsen ut i tre dagar om man höjde rösten lite :grin::p
 
Min häst måste jag också "bli arg" på med jämna mellanrum. Vråla lite så hon återgår till fokus istället för slams. :rofl: stampa lite i marken och ser allmänt arg ut fungerar ofta rätt bra! Sjukt olik min förra häst, han såg ledsen ut i tre dagar om man höjde rösten lite :grin::p

Samma med dotterns första (halv)foderhäst, honom fick man inte höja rösten åt då blev han knäckt. Andra foderhästen, ett rödbrunt sto, fick man akta sig bli för arg för hon blev skitsur och gav igen.
Den här, suck, ja det är tur han är så jäkla söt mellan gångerna :rofl::rofl::rofl: . Han beter sig verkligen som om han VET han gör fel. Säger man "LÅT BLI" så slutar han direkt med det han gör.
Men å andra sidan, vi gillar djur med mycket (med betoning på mycket) personlighet i vår familj.

Bara titta på våra knasiga katter vi har och haft och vår über-knasiga hund :p
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Senast tagna bilden XV
  • Att ångra en valp
  • Uppdateringstråd 29

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp