Nu behöver jag lite hjälp, träna hund låta bli kattunge

Sv: Nu behöver jag lite hjälp, träna hund låta bli kattunge

Jag tror att en del hundar inte fattar att kattungar är katter även om de är vana vid vuxna katter
Fadern till min.rottis var van vid massa vuxna katter men första gången han såg min kattunge stoppade han in hela kattungen i munnen! När vi vrålade spottade han ut katten helt oskadd och stirrade förvånat på honom

Han vande sig snabbt att katten inte fick röras (kattskrället hade noll respekt för hunden!)
Men jag tror han i början helt enkelt inte begrep att det var samma slags djur.
 
Sv: Nu behöver jag lite hjälp, träna hund låta bli kattunge

Jag tror att en del hundar inte fattar att kattungar är katter även om de är vana vid vuxna katter
Fadern till min.rottis var van vid massa vuxna katter men första gången han såg min kattunge stoppade han in hela kattungen i munnen! När vi vrålade spottade han ut katten helt oskadd och stirrade förvånat på honom

Han vande sig snabbt att katten inte fick röras (kattskrället hade noll respekt för hunden!)
Men jag tror han i början helt enkelt inte begrep att det var samma slags djur.

Precis det tror jag ocksa. Miss Mandy ar van vid katter och (kind of:cautious:) respecterar dem ... Hon har dock blivit uppmuntrad att fanga moss i stallet ... och det ser helt klart ut som om hon inte alls ser nagon skillnad pa kattungar och moss. Reaktionen ar helt klart likadan.
 
Sv: Nu behöver jag lite hjälp, träna hund låta bli kattunge

Jo, jag tror att i Viktors ögon kunde jag lika gärna kommit hem med säg en kanin som en kattunge. De är "lika mycket" katt för honom, dvs inte alls.

Däremot ursäktar det inte att han på en månad inte kom någonstans i att acceptera att vad det än är för konstigt och lockande djur matte tagit hem så är det off limits.

Men jag tror han fattat det är en katt nu, även om han inte är heeelt övertygad om att den inte är jag- och ätbar.. Men igår satt kattungen i buren en stund när jag höll på och gick ut och in och bar grejor med öppna dörrar. Viktor gick fram, och kattungen tog ut frambenen och försökte leka med hans skägg. Han luktade och sådär, men kattungen har fortfarande fyra ben - vilket hon knappast haft om han fortfarande sett henne som hans nya mellanmål =)
 
Sv: Nu behöver jag lite hjälp, träna hund låta bli kattunge

*KL*

Hund och katt samexisterar nu utan större problem och alla går fritt i hela huset även utan tillsyn. Han kan jaga den lilla lite för sakens skull ibland men hon vet var hon kommer undan och blir inte ens rädd. Han kan prova buffa och bära henne som den stora, och "jakttriggas" inte när hon säger ifrån (även om hon är ganska mesig på att säga ifrån, som sagt hon är ganska obrydd).

Kan inte påstå jag är HELT avslappnad när jag lämnar dem ensamma, men kan ju inte barnvakta hela livet och det har gått utmärkt varenda gång. Så sitter mest i att jag fortfarande tycker att "hon är så liiiiten"
 
Sv: Nu behöver jag lite hjälp, träna hund låta bli kattunge

Vilken intressant tråd att läsa, kul att det gått så bra till sist! :)
 
Sv: Nu behöver jag lite hjälp, träna hund låta bli kattunge

*KL*

Hund och katt samexisterar nu utan större problem och alla går fritt i hela huset även utan tillsyn. Han kan jaga den lilla lite för sakens skull ibland men hon vet var hon kommer undan och blir inte ens rädd. Han kan prova buffa och bära henne som den stora, och "jakttriggas" inte när hon säger ifrån (även om hon är ganska mesig på att säga ifrån, som sagt hon är ganska obrydd).

Kan inte påstå jag är HELT avslappnad när jag lämnar dem ensamma, men kan ju inte barnvakta hela livet och det har gått utmärkt varenda gång. Så sitter mest i att jag fortfarande tycker att "hon är så liiiiten"

Härligt att läsa!

Men jag tror nog inte riktigt på dig om du inte ger bildbevis ;)
 
Sv: Nu behöver jag lite hjälp, träna hund låta bli kattunge

Härligt att läsa!

Men jag tror nog inte riktigt på dig om du inte ger bildbevis ;)

1460975_523877111041600_1927733883_n.jpg
 
Sv: Nu behöver jag lite hjälp, träna hund låta bli kattunge

Vad skönt att det blev så bra till slut!

Jätteintressant tråd med många bra tips som jag verkligen behöver just nu. Min yngsta whippet har börjat jaga upp sig över mina föräldrars katt, en katt som hon träffat utan några problem sedan hon var valp (hon är nu 1 år och 10 månader).

Problemet uppstod efter att vi flyttat till ett ställe där det går mängder av katter lösa samtidigt som det gick tre månader utan att hon fick träffa mina föräldrars katt. Min äldsta whippet gör tydlig skillnad mellan "egen" katt och andras katter och skulle aldrig få för sig att jaga föräldrarnas katt, medan den yngsta går in i jaktmood och blir okontaktbar oavsett.
 
Sv: Nu behöver jag lite hjälp, träna hund låta bli kattunge

Bara låt dem göra upp det själv för det brukar oftast lösa sig det kanske bara tar någon vecka eller st tar det någon månad:)
vi har själv 4st hundar som inte jagar några av VÅRA katter men när vi är hos några kompisar som också har katter jagar våra hundar dem som om dem aldrig sett katter innan. det är en natur sak. ALLA hundar jagar katter första veckan/veckorna. :):)
 
Sv: Nu behöver jag lite hjälp, träna hund låta bli kattunge

Bara låt dem göra upp det själv för det brukar oftast lösa sig det kanske bara tar någon vecka eller st tar det någon månad:)
vi har själv 4st hundar som inte jagar några av VÅRA katter men när vi är hos några kompisar som också har katter jagar våra hundar dem som om dem aldrig sett katter innan. det är en natur sak. ALLA hundar jagar katter första veckan/veckorna. :):)

Läser du tråden ser du att det löst sig. Men att låta dem göra upp själv hade lett till en död eller lemlästad kattunge. 800 gram kattunge mot 35 kg riesenschnauzer som både hugger efter den och försöker hoppa på den med framtassarna är en förlorad strid för katten.
 
Sv: Nu behöver jag lite hjälp, träna hund låta bli kattunge

Bara låt dem göra upp det själv för det brukar oftast lösa sig det kanske bara tar någon vecka eller st tar det någon månad:)
vi har själv 4st hundar som inte jagar några av VÅRA katter men när vi är hos några kompisar som också har katter jagar våra hundar dem som om dem aldrig sett katter innan. det är en natur sak. ALLA hundar jagar katter första veckan/veckorna. :):)

Jag hoppas verkligen att du skämtar. Man låter inte en hund jaga en katt någonsin. Är du inte det minsta rädd om katten? Är man inte rädd om katten så kan man ju alltid fundera på hur kul det är att bli anmäld för djurplågeri vilket jag verkligen hoppas att man blir om man låter en hund jaga en katt. Du vet väl om att du alltid är ansvarig för allt din hund gör.
 

Liknande trådar

Hundträning Hej på er! Vill egentligen bara bolla med er om ni tror jag kan få bukt med valpens beteenden eller om jag ska byta inställning dvs lära...
2
Svar
24
· Visningar
6 822
Senast: Migo
·
Hundträning Jag har en notoriskt människohoppande 15-månaders labrador - och jag känner en viss hopplöshet kring det. Är hon runt andra människor än...
2 3 4
Svar
61
· Visningar
7 015
Senast: skiesabove
·
Hundhälsa Så. En granne i porten bredvid mig har skaffat hund. En ung och redan gigantisk bullyhane som jag och min hund mötte för första gången...
5 6 7
Svar
121
· Visningar
21 647
Senast: Sel
·
Övr. Hund Min tollare fyller 2 år i slutet av mars. Han är en underbar hund med mycket energi och glädje. Vårt (eller egentligen mitt) problem är...
2 3
Svar
50
· Visningar
8 373
Senast: AlmostEasy
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp