Nu börjar det närma sig

sussisus

Trådstartare
Jag vet att det här förmodligen är en onödig tråd, men jag kan inte låta bli! :D
För i helgen är det beräknat att vår blivande Dvärgschnauzervalp ska födas! :bump:

Uppfödaren trodde på runt 5-7 valpar när vi var där på besök för att bekanta oss lite.
Min familj vill gärna ha en tik, men finns det inte tillräckligt många så blir det en hane i alla fall (vi står på tredje-fjärdeplats på tiklistan) - för den blivande mamman charmade oss (mamma & mig) såpass att vi gärna tar en av hennes valpar.
 
Sv: Nu börjar det närma sig

Grattis till rasvalet! Har själv två stycken härliga p&s gossar och vet vilka underbara hundar det är! Vilken färg blir det?
 
Sv: Nu börjar det närma sig

Svart.
Uppfödaren avlar bara på svarta Dvärgschnauzrar - men morfar till de blivande valparna är dock silver (om jag fattade rätt, han var inte svart i alla fall).
 
Nu har det hänt

Nu har valparna kommit :bump: - idag klockan 13 tittade första ut enligt uppfödarens mail som damp ner i "postlådan" ikväll. :)
Det blev tydligen 2 tikar och 4 hanar, så det lutar nog åt en hane i alla fall.
 

Liknande trådar

Hundträning Hej på er! Vill egentligen bara bolla med er om ni tror jag kan få bukt med valpens beteenden eller om jag ska byta inställning dvs lära...
2
Svar
24
· Visningar
6 819
Senast: Migo
·
Övr. Hund I lite desperation vänder jag mig till buke då sambon satt ultimatum (ett ändå förståeligt sådant) angående valpen vi har hemma och...
4 5 6
Svar
109
· Visningar
14 503
Senast: Halali
·
Gravid - 1år Detta blir ett skamfyllt inlägg med förmodligen bland det mest provocerande (har googlat och sett andra stackare be om hjälp o sen bli...
4 5 6
Svar
110
· Visningar
22 647
Senast: cirkus
·
Hundavel & Ras Ja då har vi kommit så långt att vi bestämt oss för ras och träffat flera olika uppfödare. Uppfödare A är mycket erfaren och välkänd...
2 3
Svar
48
· Visningar
4 286

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Uppdateringstråd
  • Dressyrsnack 16
  • Hingstval 2024

Omröstningar

Tillbaka
Upp