Nu börjar jag bli lite nervös...!

Status
Stängd för vidare inlägg.
F

fandango

Om ca 3 veckor flyttar jag till Italien för att jobba som au-pair hos en italiensk familj. Jag ska ta hand om deras två barn, en pojke på sex år samt en flicka på tre år.
Jag har inte mycket erfarenhet av barn! Två gånger har jag tagit hand om mitt kusinbarn på 2 år... det är den erfarenhet jag har :crazy: En sommar jobbade jag ett par veckor på ett ställe där barn fick komma och måla och såna saker, och de var blandade åldrar. Men... nu ska jag vara ensammen med två barn :crazy: hur ska jag klara det?? De är i skolan från 08.30-16.00, så det är mest eftermiddagen/kvällen som jag tar hand om dom. Jag minns ju vad min mamma brukade hitta på när jag var barn; vi målade, höll på med lera och bara pysslade på... så det är ju bara att hitta på nåt sånt. Men så kommer vi till det här med språket... de pratar bara italienska! Tanken är att jag ska lära dom engelska, men jag förstår inte riktigt hur det ska gå till när vi knappt kan kommunicera med varandra? Jag försöker lära mig italienska genom böcker och språkurser, men det är svårt på egen hand... Hur ska jag förstå om de har ont någonstans?? :confused:
 
Sv: Nu börjar jag bli lite nervös...!

Om de har ont kommer du att förstå det! ;) Skämt åsido, ofta går det ganska fort att göra sig försåd med barn. Kroppspråk och sen försöka. Fast jag måste säga att min spontana tanke är; Var är föräldrarna? Och sen antar jag att det är typ förskola för tre åringen?
 
Sv: Nu börjar jag bli lite nervös...!

Jo när jag väl kommit dit och hunnit installera mig och vant mig vid språket så går det nog lättare, men innan dess... :crazy:
Föräldrarna är egna företagare och jobbar mycket, jag vet att iaf pappan i familjen kommer oftast inte hem från jobbet förrän vid 21.00 på kvällen. Men de verkar inte vara ett dugg bekymrade över det här med språket :smirk:
Sexåringen börjar skolan nu i år, så det är någon slags förskola som gäller för den yngre.

Snurrfian skrev:
Om de har ont kommer du att förstå det! ;) Skämt åsido, ofta går det ganska fort att göra sig försåd med barn. Kroppspråk och sen försöka. Fast jag måste säga att min spontana tanke är; Var är föräldrarna? Och sen antar jag att det är typ förskola för tre åringen?
 
Sv: Nu börjar jag bli lite nervös...!

Så små barn lär sig nya språk FORT!
Prata engelska med dom medan du använder tydligt teckenspråk. Jag lovar att de lär sig fortare än du tror ;)
 
Sv: Nu börjar jag bli lite nervös...!

Det låter ju lovande! :) Jag har t.o.m köpt några böcker till dom på engelska, bl.a. Pippi Longstocking ;) Funderar på att ta med Curious George också, minns att jag läste den som barn.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Barn Jag är lite rådvill... dottern vill ju ha ett husdjur, och jag har tittat på massor av olika djur som kanske kunde funka men jag vet...
2 3
Svar
41
· Visningar
2 924
Småbarn Vi har sökt vård både på jourcentral, akuten och kommer sannolikt behöva söka oss till VC nästa vecka om symtomen inte släpper - men är...
2 3
Svar
49
· Visningar
4 177
Senast: Blyger
·
Övr. Barn Då var utredningen klar på sonen, och vi fick två diagnoser. Jättetråkigt såklart, men också väntat. En del av mig känner ”Jaha, nu...
Svar
15
· Visningar
2 181
Senast: Destiny_D
·
Småbarn Vi fick förra veckan veta att minstingen ska utredas för autism/hjärnskada osv. Veckan efter väljer sambon att dumpa mig, storasyskonet...
6 7 8
Svar
146
· Visningar
28 859
Senast: Elendil
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp