nu chansar vi...

L

lenizen

att denna tråd hamnar rätt. :)
Satt och diskuterade med en vän i går och ingen av oss kunde minnas hur det egentligen låg till så det kanske finns någon klok bukare som har koll? :)

För att få nyförsäkra en häst, visst krävs det vet. besiktning då, klinik eller räcker det med hemma?
Vilken är den övre åldersgränsen?
Blir det en extra kostnad precis när man gör det (typ "nystartandeavgift el. dyl?)?

:banana:
 
Hemma undersökning gäller. Upp till 14 dar från besiktningstillfället får man försäkra hästen på tror jag, men jag är inte säker.

Är nog lättast att höra med försäkringsbolaget.
 
Vi tänkte göra det också, men nyfikenheten gör det svårt att vänta. Sen skiljer det säkert från bolag till bolag också :smirk:
 
1 vecka senast efter gjord besiktning. om man vill försäkra.
tror 16 års ålder så får man ej höja eller försäkra häst.
 
Lägre livvärdesbelopp, ingen besiktning (har själv försäkrat in utan veterinärbesiktning, faktiskt upp till 20 000 kr)

Normala livvärdesbelopp - veterinärbesikning (utan krav på klinikbesiktning)

Högre livvärdesbelopp - klinikbesiktning, ev med kompletterande röntgen.

Detta är mina egena erfarenheter, det skiftar säkert från bolag till bolag, och också med tiden.
 

Liknande trådar

Samhälle Hur ser er krisberedskap ut, ni som bor i lägenhet/större städer? Vi diskuterade det i lunchrummet på jobbet idag, där vissa var...
8 9 10
Svar
190
· Visningar
9 231
Senast: Masqueradee
·
Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
164
· Visningar
19 241
Senast: jemeni
·
Skola & Jobb 15 år i vården blev det men nu säger kroppen tvärstopp, ALLT gör ont, hela tiden. 3 omgångar av vad jag förstått i efterhand var...
2 3
Svar
47
· Visningar
6 810
Senast: fejko
·
Relationer Jag vet inte vart tråden hör hemma, den spretar mot flera ämnen. Moderator kan flytta den om det blivit helt galet. Jag måste...
2
Svar
28
· Visningar
7 910
Senast: lundsbo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp