Nu får det vara nog!! (TW snack om snask/vikt)

Jag måste sluta trycka i mig såhär mycket skit. Har ju bara bytt ett beroende mot ett annat - socker.

Det är inga rimliga mängder jag sätter i mig, det är dyrt, jag mår inte bra av det, jag känner mig inte bekväm i min nya kropp, jag måste köpa nya kläder.

Från och med imorgon är det fan nolltolerans. Såhär kan jag inte hålla på :down:
 

Sockersug är tufft. Jag har inte gett mig totalförbud, men har dragit ner på det och så får jag inte äta socker varje dag. Egentligen skulle jag behöva dra ner ännu mer, men varje dag jag lyckas låta bli det är en seger.

Det är skitsvårt! Hade uppehåll en vecka för ett tag sen, hade huvudvärk och var extremt sur de första dagarna...

Tror jag måste ha totalförbud, åtminstone i början. Lördag blir lätt söndag som blir resten av veckan 😂
 
Jag måste sluta trycka i mig såhär mycket skit. Har ju bara bytt ett beroende mot ett annat - socker.

Det är inga rimliga mängder jag sätter i mig, det är dyrt, jag mår inte bra av det, jag känner mig inte bekväm i min nya kropp, jag måste köpa nya kläder.

Från och med imorgon är det fan nolltolerans. Såhär kan jag inte hålla på :down:

Jag tror det är svårt att lyckas om man bara tänker att nu ska man skärpa sig. Jag har haft en svår viktkurva, först gick jag på medicin som gjorde att jag gick ner i vikt (en biverkning av medicinen) jag va nöjd med det men mådde i övrigt skit av den, när jag slutade med medicinen hade jag både lagt på mig dåliga vanor och gick dessutom upp bara av att ta bort den. Det har tagit mig över ett år att komma i balans med mina vanor igen. Det är inte så kul, har gått upp mycket men jag gav mig faktiskt fan på att jag inte bara tänkte sluta äta godis, jag tänkte hitta en väg där jag kunde vara nyttigare utan att kämpa hela tiden.

Mina steg har sett ut ungefär såhär, först skippade jag läsken, fick äta lika mycket godis som innan men ingen (sockrad) läsk. När jag kände mig bekväm med det (alltså jag hade inget sug efter läsk längre) så drog jag ner på godiset, åt jag godis 5 dagar i veckan innan så fick det bli 3 nu osv. Det har inte varit ett snabbt fix, men nu dricker jag aldrig läsk, äter (lite ) godis en dag i veckan och är på steget att välja nyttigare snacks. Det är inte lika kul som att gå ner massa i vikt på en gång men det är åtminstone inte någon slags bestraffning mot mig själv.
 
Jag känner ofta att jag vill minska, men det är svårt. Sitter just nu och äter en chokladkaka :o.
Har i alla fall övergått från sockrad läsk till osockrad.

Osockrad läsk dricker jag iallafall (om det inte är Fanta) tröck i mig en gott och blandad tidigare plus ett paket glass, plus resterna av cheeze chrunchers 😂
 
Socker är svårt! Finns i nästan allt man köper. För min del så verkar sockret i frukt driva mindre så bytte ut påsåvis. Nu var det inte godis jag satte i mig, men väl kakor, rena rama kakmonstret!
 
Ska tillägga att jag med "nolltolerans" menar att jag inte får köpa hem godis, kakor och snask.
Kommer fortfarande dricka min kopp choklad varie dag på jobbet :D nån måtta får det vara. Haha.
 
Jag måste sluta trycka i mig såhär mycket skit. Har ju bara bytt ett beroende mot ett annat - socker.

Det är inga rimliga mängder jag sätter i mig, det är dyrt, jag mår inte bra av det, jag känner mig inte bekväm i min nya kropp, jag måste köpa nya kläder.

Från och med imorgon är det fan nolltolerans. Såhär kan jag inte hålla på :down:
Jag behövde också köra totalförbud i typ en månad innan jag kunde köra på lördagsgodis. Var skitsur i två veckor och kände mig sjuk, men efter det så mådde jag jättebra! :)
 
Jag behövde också köra totalförbud i typ en månad innan jag kunde köra på lördagsgodis. Var skitsur i två veckor och kände mig sjuk, men efter det så mådde jag jättebra! :)

Ja jag minns att det var så förra gången jag testade... dag 1 går alltid bra, får se hur det känns imorgon :D
 
För mig hjälper det att göra proteinpannkakor (probrands är jättegoda!) med sylt och att ta en proteinbar då och då!

Bra tips, tog och beställde hem probrand precis! Ska se till att koka upp ägg så jag kan ta som enkla mellanmål också.
 
Jobbet är nog ändå värst, idag har det funnits kaka, godis och chips :D
Hemma går bra så länge jag inte köper hem...
 
Jag har köpt hem valios små burkar med smaksatt kvarg och tänker testa att ta en sån istället för en skål godis på kvällen när sötsuget sätter in. Tänker att för min del kanske det är lättare att byta ut vad jag stoppar i mig än att helt få bort vanan att äta nått till en början.
 
Jag har köpt hem valios små burkar med smaksatt kvarg och tänker testa att ta en sån istället för en skål godis på kvällen när sötsuget sätter in. Tänker att för min del kanske det är lättare att byta ut vad jag stoppar i mig än att helt få bort vanan att äta nått till en början.

Dom är väldigt goda! Gillar Profeels produkter också :)
 

Liknande trådar

  • Artikel
Dagbok Jag har tvingats undersöka min relation till pengar på djupet. Jag vet att pengar är ett känsligt ämne och att folk lätt stör sig på hur...
Svar
11
· Visningar
2 517
Senast: Unafraid
·
Katthälsa Hej Jag provar att fråga här. Snälla inga påhopp, jag är här för att be om tips o råd. Jag gör det bästa jag kan för mina katter efter...
Svar
18
· Visningar
3 355
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Jag skrev i höstas ett dagboksinlägg här om min jobbiga mens ( https://www.bukefalos.se/threads/menshelvete.1472885/ ). Efter att ha...
Svar
1
· Visningar
893
Senast: cewe
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Jag måste skriva av mig lite, och kanske kunna få lite goda råd. Varning för långt och troligtvis rörigt inlägg. Det har varit jävligt...
2 3
Svar
44
· Visningar
9 738
Senast: Hyacinth
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp