Nu har hon gått ur avel....

R

Rallebralle

vackra Scilla är numera kastrat,instängd i badrummet är hon också.
Bara för att hon ska få vara ifred.
Idag vid 12:00 gick min vackraste avelshona ur avel... :cry: :cry: :cry: :cry: :cry:
Känns som en hel era har gått i graven. :(

Så här såg hon ut,nu är det ett beingt avdommat litet blått paket...med yttepytte sår på magen,3 stygn, vet fick inte raka så mkt som han ville då det måste hinna växa ut innan maj.
Han hittade en cysta också....stor som en femma. :cry: :cry:

http://hem.passagen.se/aucuparias/sajt/images/scilla_1.JPG
 
...Hade.... :(
Nä,hon är fortfarande lika vacker men själva överlägsenheten är borta *poff*
Det var det som gjorde katten,hennes enorma abylook. :D
 
Hon har fått fyra kullar och börjar bli till åren...hahha...fem men iaf. :smirk:
Hon löper igenom hela tiden trots p-piller och spruta.
Min hane vill bara sätta på henne hela tiden hon är allmänt grinig mot mina andra avelshonor.
Men hon var den första honan som jag använde i avel och den vackrast av alla katter ,tycker jag.
:D :D :D
 
hahaha...vilket liv det måste varit :D Men det är ju bra iaf att hon har hunnit få en massa fina avkommor :)
 
Ja det är ju bra iof ,jag har en hona efter henne i avel,en sööt blå. :D
Hon är förresten parad,men det är inte konstaterat ännu.
Lilla blå heter hon..... :love:

Marrakech får lite "nu-ska-jag-spö-skiten-ur-alla-katter-för-att-de-inte-ska-glömma-vem-som-bestämmer-ryck" ibland.....speciellt om nån löper och han inte får göra det han vill :smirk:
 
Han är så stöddig bara....sätter på kastrathanar,spöar dem ,följer efter dem tills de ligger med benen i vädret o då ställer han sig över dem o morrar dovt...jag vet,han tror han är en hund..... :smirk:

för att i nästa sekund vara som den underbara katt han egentligen är,det är tur att han inte får sina dominansryck alltför ofta.... :smirk:


Hon heter inte Lilla blå egentligen,Tis Abath heter hon i stamtavlan.
Men jag har ju tre blåa honor,Scilla,Wiola och lilla blå som också kallas Klintan i vardagsmun,efter blåklint. :D
Ett etiopiskt namn ,det är lite kutym att döpa dem så då rasen kommer från Etiopien,forna Abessinien.
 
Yoga blir nog kastrat nästa fredag om allt går enligt planerna. Fast jag är inte lika ledsen som du :angel:
Hon är väldigt vacker Scilla, men Lilla Blå kommer säkert ersätta sin mamma med bravur.
 
nä,et kommer hon inte.....jo i avel men inte på utställning.
nosen .... :smirk:
 
jo,alldeles för lång...... :D
de ska ha en liten pruttkran som Scilla inte "siamesnäsa".... :angel:
vilket jag förstås föedrar....det bästa av två raser...hahhahahahahahha :angel:
 
Ja det är fint. Jag har redan beslutsamhetsångest för Abbie. Ska jag para henne med en cremehane som kanske är cp-bärare (antagligen inte) och få blå/lila hanar och blå-/lilapaddiga honor? Skulle vilja ha en lilapadda. Eller parar jag henne med en chokladmaskad och får enbart choklad/lila med cp-anlag? Vill ha en colourpoint också, men det tar ju en generation till eftersom Abbie inte bär på cp.
Eller tar jag en rödmaskad chokladbärare och får svart/blå/choklad/lila hanar och svart-/blå-/choklad-/lilapaddor på honorna varav alla är cp-bärare?

Eller letar upp en röd hane och kan få ovanstående färger utan maskanlag?
Eller en blå haneoch får enbart blå ungar och även lila om han är lilabärare?

Eller satsar man på en silveraugoti så jag kanske kan få smoke?

Avis på alla mina valmöjligheter? :smirk: :crazy:
 
Eller kanske strunta i färgerna och se mer till typ och temperament...
Färgerna får man som bonus!!

Tolvis
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Valp 2024
  • Kattbilder #9
  • Senast tagna bilden XV

Hästrelaterat

Omröstningar

  • 🇪🇺EU VALET 2024🇸🇪
Tillbaka
Upp