Nu har jag fått hem mina katter!

nexxa

Trådstartare
Efter ett lång katt-uppehåll hämtade jag idag hem två katter. En hona och en hane, de är syskon. Båda är ca 4 månader gamla och hanen ska givetvis kastreras så småningom.
Honan är brun randig med svarta 'stänk' och hanen likadan fast med en vit strimma i ansiktet. De är underbart söta :love:
Har inte kommit på några namn än, förslag? Har tyvärr inga bilder att visa än. Men det kommer.
Ville bara skriva av mig lite :)
 
Sv: Nu har jag fått hem mina katter!

Vad kul! :)
Svårt att komma med namnförslag när man inte ser dem framför sig.
 
Sv: Nu har jag fått hem mina katter!

Vad gillar du för typ av namn?
Fred & Ginger hade jag kunnat tänka mig på ett par!
 
Sv: Nu har jag fått hem mina katter!

:D Mamma har döpt honan till Tindra, hanen är en cool sak som gillar att sova om det hjälper er i namnförslag ;)
 
Sv: Nu har jag fått hem mina katter!

Vad roligt! Jag har två honkatter som också är syskon. Grattis!
 
Sv: Nu har jag fått hem mina katter!

Grattis till dina nya familjemedlemmar! :)
Har du bestämt vad brorsan ska heta än?
 
Sv: Nu har jag fått hem mina katter!

Nix och jag tror inte att Tindra är rätt namn för honan, hon är sjövild och ska ha ett busigt namn, kanske tingeling? ;)
Namn på hanen står stilla, han påminner dock om en hankatt jag hade innan som hette Dumle
 
Sv: Nu har jag fått hem mina katter!

Kan bli jobbigt att hålla koll på katterna, oftast märker hanen att honan är könsmogen innan matte eller husse.
Tänk på att om honan blir dräktig så går det att abortera fostren och sen kastrera honan.

Finns katter som blir könsmogna redan vid 4 månader...
 

Liknande trådar

Katthälsa Hej! Jag ger idag RC Veterinary Urinary S/O Moderate Calorie till mina två katter. Min svarta katt har haft urinsten för flera år sen...
Svar
0
· Visningar
634
Senast: Nikan
·
Katthälsa Hej, För några månader sedan hämtade jag hem två katter som nu är 1,5 och 2 år gamla och sades vara turkiska angorakatter (syskon från...
2
Svar
23
· Visningar
3 164
Senast: Devinie
·
Övr. Katt Ni som följde resan vet men för er andra så som kort bakgrund så dök för flera år sen en stackars vettskrämd, mager hemlösing upp i mitt...
11 12 13
Svar
246
· Visningar
25 093
Senast: Krålus
·
Katthälsa Jag vill gärna höra era tankar om detta: I höstas flyttade jag ihop med min sambo på våran gård, de tog med sina två katter (en hane -...
Svar
1
· Visningar
562
Senast: Sassy
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Senast tagna bilden XV
  • Vildkattungar
  • Diarré

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp