Nu har jag fått nog!!!

Fibusen

Trådstartare
Har ena hästen försäkrad i ett bolag,och det har tamefan varit krångel sen jag köpte honnom juni 2006,och jag tog över försäkringen!

Först så skulle dom dra månadsbetalning,och dra från min mammas konto eftersom jag gick utbildning,och det var inte säkert att jag hade hunnit få pengarna den första,så jag betalade till mamma,och dom drog från hennes konto.

Massa krångel då,jag kunde inte stå som ägare till försäkringen om det skulle dras från hennes konto,även fast vi har samma efternam,och bodde på samma adress då,men det förstår man ju iofs att det inte räcker kanske.. Hur som helst så löste det sig och dom skulle dra en viss summa varje månad,trodde vi..

I mitten/slutet av maj fick jag en räkning på lite över 3000:-,hade då fått jobb,och skulle flytta över det till att dom skulle dra från mitt kort på en gång,hittade årets förra räkning och den låg på 1500,tyckte det var lite knepigt att dom hade höjt den med det dubbla,så jag ringde in och hörde,nej,då hade dom inte höjt den utan det var för året tillbaka med,för autogirot hade ju inte gått igenom,så dom hade ju inte dragit från mammas konto heller! Och hon köper allt på kort,och alla räkningar dras atomatiskt,så hon kunde varken se eller märka att det inte drogs 150:- i månaden.

Då vart jag lite smågrining,men tänkte att det kunde ju kanske inte dom hjälpa,att vi borde tagit ett kontoutdrag och sett om dom dragit nått,och vi kom överens om att jag skulle betala det där 1500:- att dom drog en 500/månad. Men tycker endåså att dom kunde ha ringt när det inte gick igenom,men dom påstog att dom skickat ut en lapp,men vi har faktist inte fått nån sån,isånnafall så hade man ju fixat allt på en gång,men vad vet jag,den kan ju ha kommit bort på posten..

Nu i går så fick jag en påminelse om att dom inte hade kunnat dragit från mitt konto eftersom det fanns för lite pengar,hade sparat 300:- på det konto alla räkningar dras i från så att dom kunde dra,som skulle vara ca 150:-,men på påminelsen så stog det att dom skulle dra 500:-,IGEN,fasst jag frågade 100 ggr om det bara var 3 ggr dom skulle dra 500:-, och varje gång så fick man till svar: jaa,vi drar 500:- i augusti,september,oktober,sen är det vanliga 150:- som gäller! Satte som sagt in det dubbla utifall dom skulle dra nått mer..

Ghaa,jag blir tooookig! Har krånglat hela tiden,och nu får jag inte tag på dom! får vänta tills på måndag..Dom skrev då att´försäkringen fortfarande gällde iallafall,men att dom skulle dra för två månader nästa gång (1a dec) istället..,Kul,när det är jul och allt...

Jag ska betala det jag måste betala,sen ska jag säga upp mig,och byta försäkringsbolag! Har gämt hört så bra om dom här,men aldrig mer detta bolag!

Nån som vet om man kan avsluta en försäkring när som helst när man har månadsbetalning,eller är det per år som det gäller?

Om jag försäkrar om han i nytt bolag,vad händer om han skadar sig? Nya bolaget betalar väll inte ut i fall det händer något på en gång?
 
Sv: Nu har jag fått nog!!!

Jag har försäkring i Agria, när jag köpte ny häst för ngn vecka sedan så behövde jag bara uppge hästens gamla förs.nr så drog mitt vanliga föräkringsbolag bort karenstiden för hästen eftersom den redan varit försäkrad i ett annat bolag.
Dte kan vara värt att kolla upp.
Annars blir det som sagt ny karenstid.
 

Liknande trådar

Ekonomi & Juridik In intressant tank slog mig igår kväll efter en diskussion med en kompis. Vi diskuterade försäkring på hobbyhästar eftersom både hon och...
2
Svar
36
· Visningar
4 788
Senast: kryddelydd
·
Övr. Hund Ska ringa försäkringsbolaget på måndag så fort det öppnar, men undrar om någon vet, för det kan ju ändå hända något på ett dygn om man...
2
Svar
20
· Visningar
5 185
Senast: Kakis
·
Kropp & Själ Och man egentligen mest känner sig fånig? Egentligen har det här väl hållt på av och till sedan några år tillbaka men mest de senaste...
Svar
3
· Visningar
3 067
Senast: Meggan
·
Ekonomi & Juridik Jag behöver lite kloka bukefalos-funderingar om hur jag ska/kan göra och tänka i situationen jag är i nu. Det är ohållbart som det är...
2
Svar
20
· Visningar
4 548
Senast: Liten
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • 🇪🇺EU VALET 2024🇸🇪
Tillbaka
Upp