nu har jag snaggat dottern

emma74

Trådstartare
:D
inte riktigt, men äntligen tyckte även hon att det var lite för bökigt att hålla på med trasslet så jag tog köksaxen (:eek:mamma skulle mörda mig om hon visste det:grin:) och klippte bort en dm på längden (gick nästan till midjan innan) och så var det luggen... tja inget mästerverk kanske - men hon slipper att få den i ögonen åtmintone men jag såg att den var olika på sidorna så det får jag väl fixa sen...

mest är jag glad över att vi slipper trasslet och allt bråk om att borsta
 
Sv: nu har jag snaggat dottern

Jag klipper jämt min lugg själv, det är mycket enklare att hålla den snygg om man klipper den en gång varannan vecka ungefär. Så fila på du bara tills du är nöjd (om dottern sitter stilla :D)

Hade hon hår till midjan förstår jag att det var trassligt!
 
Sv: nu har jag snaggat dottern

Jag klipper jämt min lugg själv, det är mycket enklare att hålla den snygg om man klipper den en gång varannan vecka ungefär. Så fila på du bara tills du är nöjd (om dottern sitter stilla :D)

Hade hon hår till midjan förstår jag att det var trassligt!

tja den blev lite kort som det var redan nu och så har hon typ en virvel på ena sidan så hon stryker det i en bena där så hon har någon slags naturlig snedlugg... vi har bara klippt det på längden en gång tidigare och hon är 3,5 år nu:angel:
vågigt hår dessutom och vill inte tvätta håret (har gått över till balsammetoden och det fungerar myyyycket bättre)
 
Sv: nu har jag snaggat dottern

Aha :D Det växer ut igen....

Ska nog också ta och testa no poo nångång, men blir det inte flottigt om man t ex rider varje dag?
 
Sv: nu har jag snaggat dottern

Aha :D Det växer ut igen....

Ska nog också ta och testa no poo nångång, men blir det inte flottigt om man t ex rider varje dag?

tja - nu var det ju typ ett år sen jag kravlade mig upp en hästrygg:angel: men om man jämför med att gå till gymet (som jag försöker hinna med 2 ggr i veckan:o) så tycker jag inte att det är någon fara men "tvättar" ju liksom håret med balsam så ofta man tycker sig behöva det - men det är säkert individuellt hur bra det fungerar...(fördelen med barnen tycker jag är att man slipper svidet i ögonen av shampo... och så blir de mindre torra i huden - förutom minskat trassel)
 
Sv: nu har jag snaggat dottern

mmm det ska väl vara sjysstare mot håret också? Jag får nog ta och läsa på igen tror jag.
 
Sv: nu har jag snaggat dottern

För mig fungerade det inte :(

Jag gjorde enligt konstens alla regler, men håret blev iaf flottigt ( blir aldrig det annars ) och risit ..

Hoppas det fungerar bättre på ditt hår :)
 
Sv: nu har jag snaggat dottern

Va? Kan man tvätta med bara balam? Det hade varit ngt för sonen snaggade hår med ultratorr hårbotten!
 
Sv: nu har jag snaggat dottern

kl:
Och inspirerad av helgens escapader så ... snaggade sig dottern själv idag:eek::eek::eek::love:
 
Sv: nu har jag snaggat dottern

Påminner mig lite om en grej som hände när jag kanske var sex-sju år. Vi var på maskerad och en av tjejerna som hade midjelångt hår hade klätt ut sig till Pippi Långstrump, men på kalaset (som för övrigt var hennes eget) ångrade hon sig och ville vara utklädd till Annika istället, så i ett obevakat ögonblick klippte hon av sig flätorna.....
 
Sv: nu har jag snaggat dottern

kl:
Och inspirerad av helgens escapader så ... snaggade sig dottern själv idag:eek::eek::eek::love:

Det där har jag också gjort en gång som barn:angel:

Jag tog helt sonika mammas stora tygsax, kröp in bakom soffan och klippte av mig luggen:rofl:

Jag tror det var ett slags protest till att mamma och pappa gick till frissan och jag inte fick det:p
 
Sv: nu har jag snaggat dottern

Jag snaggade lillasyster. Fast jag nådde bara på ena sidan för vi satt i bilen. Men det blev å andra sidan rejält kort där!
 
Sv: nu har jag snaggat dottern

Jag snaggade lillasyster. Fast jag nådde bara på ena sidan för vi satt i bilen. Men det blev å andra sidan rejält kort där!

Jag klippte min lillasysters ögonfransar... :eek: Livsfarligt, jag kunde ju ha stuckit ut ett öga på henne, eller klippt henne i ögonlocket. Men jag tyckte jag var jättesnäll, för hon hade så långa fransar att de tog i hennes glasögon när hon blinkade och hon tyckte ju att det var besvärligt! Förstod inte alls varför mamma blev så arg.
 
Sv: nu har jag snaggat dottern

Påminner mig lite om min syster:

Lillasyster på 7 år kommer ut ifrån sitt rum med keps:

"-Mamma, jag skulle vilja klippa mig...."
"-Jaha, men då fixar vi det då."
"-... fast det har jag redan gjort."

Ungen tar av sig kepsen och har klippt av sig ALLT hår. Snaggad, men olika längder. Såg förjävligt ut :D
 

Liknande trådar

Relationer Jag vet verkligen inte hur jag ska bemöta min pappa längre. Han är ständigt sur, bitter och tycker extremt synd om sig själv. För ett...
2
Svar
23
· Visningar
7 812
Senast: Lipperta
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Skrev visst inget om ridningen förra veckan. Red först en lektion på min fina gamla favorit Dell, den kantiga flugskimmeln. När jag...
Svar
0
· Visningar
2 125
Senast: cassiopeja
·
Ekonomi & Juridik För nu ca 4 veckor sedan köpte jag ett jätte fint hoppsto, ville ha en läromästare som jag bara kan sätta mig upp på och hoppa och bara...
3 4 5
Svar
86
· Visningar
13 837
Senast: cirkus
·
S
Hästmänniskan Detta kan bli långt, men jag måste få gnälla av mig lite, förlåt på förhand. Om ni inte orkar läsa allt kan ni skrolla till slutet så...
Svar
13
· Visningar
2 421
Senast: Tinuri
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Vikten av unghästbete
Tillbaka
Upp