Nu har jag tagit det stora steget!!

B

Baxeol

Jag och en kompis ska nu leta en häst att ha på foder, som jag har längtat! Det var snart fyra år sedan jag hade min lilla shettis, sedan dess har jag bara varit medryttare hos olika pollar då och då. :D

Så, vad ska jag tänka på tycker ni? Säg allt nu, orkar själv inte skriva upp allt som snurrar i huvudet nu :angel:
 
Sv: Nu har jag tagit det stora steget!!

Försäkring. både för dig, din kompis och för hästen.
 
Sv: Nu har jag tagit det stora steget!!

Försäkringar, avtal med ägaren (SKRIVET), utrustning (det som inte kommer med hästen, t.ex. stallapotek osv), hitta en lämplig stallplats med bra bete, foderstat och foder, kanske även ett avtal mellan dig och kompisen för säkerhets skull? Sen är det ju veterinär (nummer) och hovslagare, och kolla upp om alla vaccinationer är klara samt avmaskning.

Det finns säkert 100 saker till att rada upp :D men tror nog jag fick med det viktigaste iaf... ? :crazy:
 
Sv: Nu har jag tagit det stora steget!!

Jag tog en foderhäst med en kompis när jag va yngre. Det gick inte bra alls, så se till att ni verkligen har pratat igenom allt innan ni gör det och ser till att ni vet vad som gäller och så.

Jag hade tur för jag fick behålla hästen men hon fick gå. Kändes inge roligt men alla papper va i mitt namn.
 

Liknande trådar

Hästhantering För cirka 5 månader sen köpte vi dotterns första ponny, "världens tryggaste och snällaste barnponny". Provridningen gick ok, dottern var...
Svar
13
· Visningar
3 078
Senast: Mabuse
·
Anläggning Jag funderar på inackordering och behöver hjälp att bolla lite.. Förutsättningar: Tre egna hästar (två shetlandsponnys, en stor) på...
9 10 11
Svar
217
· Visningar
11 484
Senast: Blyger
·
  • Omröstning
Dressyr Hur ser du på ditt hästeri vad gäller mål? Jag hade en rolig diskussion med en kompis igår om det här med att se saker ”över tid” :D så...
2
Svar
27
· Visningar
3 605
Senast: __sofia__
·
Kropp & Själ Hej! Hur tar jag steget för att faktiskt söka vård för att man mår dåligt psykiskt? I grund och botten handlar det om något som...
Svar
1
· Visningar
717
Senast: Monimaker
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp