Bukefalos 28 år!

Nu har min lilla plutt kommit...

Breccia_

Trådstartare
Ja i fredags kom han - äntligen ! Men den som väntar på något gott... :p
Här hemma går han under namnet Månster för det mesta, dock har han sina söta stunder också.
Tittar på kamerasnöret
Äter kamerasnöret
"Vadå ville du läsa den här?"
Sen blev han lite trött ändå
Så nu har ingen en lugn stund, han plågar allt o alla! Flyger på en när man minst anar det.
Gammelkatten (gammal o gammal, 7 år) tyckte först att det var riktigt läskigt, sen riktigt onödigt och nu tycker hon att det är jätteroligt! Dom leker och busar, men gud nåde om han hoppar på henne ;) :p
Han är himla rar, vill ligga jättenära när han sover, helst under täcket och så sover han hela natten tills ungefär 5-6 på morgonen, då ska vi vakna och busa med honom.
Visst är han söt? :love:
 
Sv: Nu har min lilla plutt kommit...

Hmm, han måste vara släkt med min terrorist-maja: :D

Majadec-jan001.jpg
 
Sv: Nu har min lilla plutt kommit...

Fröken_skåne: jag dör oxå, spec när han klättrar uppför ryggen på mig :angel:

Sassy; Men jag & Shannado som just kom på att han var taliban som skickade hemliga koder via min dator! Dom måste vara släkt! :p
Hon ser precis lika lömsk ut som han ;)
 
Sv: Nu har min lilla plutt kommit...

Maja har spökmönster. Man kan se säkert två svaga ringar på svansen :D Oftast är de väldigt jämna i färgen, men på Hanoo kan man faktiskt ana kvarstående spökmönster i rätt ljus (han är spotted). På Maja finns inte en chans att bedöma mönster, enda färgproblemet med henne är att hon är kraftigt solblekt och ser mer lila än blå ut där det finns underull. Jag tror inte ryssar är synligt spökmönstade heller.
 
Sv: Nu har min lilla plutt kommit...

Okej. Abbie är också spotted.
Yoga har en tickad i 5:e generationen, och en tabby nån generation till bakåt. Annars är hon ren solid.
 
Sv: Nu har min lilla plutt kommit...

Det är liksom så självklart att alla kattungar är supersöta, så jag glömda skriva det :angel:
Jättegullig liten kille !!
 
Sv: Nu har min lilla plutt kommit...

Bakåt finns det inget annat än solida blå så långt man kan räkna (dvs till 50-talet som längst för Hanoos del, och 7 genarationer tillbaks på Majas mammas del av stammen). Rent teoretiskt så bör de vara renavlande blå (möjligvis med en del lila och någon enstaka blåmaskad) ett par hundra år, för så gamla är thailands avelsregler för korater :)

Breccia_ vänta bara till han pajjat saker för ett par tusenlappar, får se om han är lika söt då :devil: (Blå monster är destruktiva)
 
Sv: Nu har min lilla plutt kommit...

Haha jag tänkte nästan det ;) Han är mest bedårande när han sover, annars är han en liten terrorist : )

Sassy; haha jag bara väntar! han har redan pajjat min bokhylla :angel:

Tur att min andra lilla blå är en så snäll och fisförnäm dam, att förstöra saker är inte hennes stil. Hon ligger mest och glassar - hon är ju vacker ;) And boy, does she know it :angel:
 
Sv: Nu har min lilla plutt kommit...

Jag är faktiskt jättenöjd med den sista bilden där han sover! Ser så himla fint ut! :)

/breccia_
 
Sv: Nu har min lilla plutt kommit...

Underbar liten plutt :love:
Får man fråga vad det är för stam på honom'?
 
Sv: Nu har min lilla plutt kommit...

stam? :p
bondkatt ut i svansspetsen ;)
har ingen som helst aning, men söt som få är han : )
 
Sv: Nu har min lilla plutt kommit...

Lägg av!?
Trodde nästa säkert att det var en korat :o
 
Sv: Nu har min lilla plutt kommit...

Hupphupp!
Finns inga likheter med honom och en korat, förutom färgen!
För små och tättsittande ögon, lågt placerade och spetsiga öron, fluffig päls , spökmarkeringar, ingen hjärtform på ansiktet, mycket lite silvertipping (svårt att se på foto iofs), ser ut att vara för cobby etc.
Mycket söt, men skulle vara urful som korat.
 
Sv: Nu har min lilla plutt kommit...

Misstolka mig inte bara. Inte menat att vara dryg, men man blir efter ett tag väldigt trött på att folk anser att deras minsann måste vara åtminstonne halvkorat, eftersom den är blå med gröna ögon... *suck*

Bra korater:


Far (Yang Chen Ma Hoo Who's, DM)
och dotter...(WW-99 WW-00 EP/EC Primprau's Meo Hao

Det är svårt att fånga silvertipping på bild, men här ser man lite hur hela katten skimrar (och det är samma katt som på första bilden)Hanoo i husses knä

På dessa fullvuxna katter är öronen inte så högt som man vill ha placeringen som unge. De "halkar ner" när katten växer, och därför vill man att de ska stå rakt upp när den är liten.
 
Sv: Nu har min lilla plutt kommit...

:rofl: haha det lät så roligt :p
Korat, är det samma sak som russian blue? :o
för en sådan har vi oxå : )
ska se om jag har någon bild på henne... återkommer med det då ;)
dock tror jag att han (lillkatten) har några % ryss-blod i sig, mamman är väl 50% har jag för mig.
 

Liknande trådar

Övr. Hund Min hund är världens snällaste och larvigaste, inte alls mig emot, men problemet kommer när hundägarna runt om där jag bor då tycker det...
2
Svar
39
· Visningar
2 852
Senast: Gabbi
·
  • Låst
Övr. Barn Har gått ett par veckor sedan 5-månaderskontrollen (13/9), men jag måste bara få dela min glädje över min underbara goa kille! :love...
Svar
15
· Visningar
1 414
Senast: Lupin
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp