Bukefalos 28 år!

Nu har valparna kommit!!

D

DuploBit

Hejsan alla!
Nu har jag vart innaktiv ett tag men den 6 Juni kom Kaxas valpar till världen så jag tänkte gå in här och skryta lite över de små liven!

Tyvärr gick inte valpningen som tänkt för att den första valpen fastnade på vägen ut så vi fick åka i illfart de 25 milen till Strömsholm för att göra kjejsarsnitt, kl 03.00 var vi framme vid srömsholm, och klockan 05.30 kom Kaxa in på operationsbordet. Sammtidigt konstaterade Vet. att valparna kanske inte skulle klara sig på grund av komplikationerna.

Efteråt så fick jag reda på att alla 5 valpar klarat sig men att Kaxas livmoder hade spruckit så hon fått vatten i bukhålan. Men allt gick bra så vi fick med oss Kaxa och alla valpar men igen! :D

Mamma och valpar står sig bra nu, valparna har gått upp i vikt och mammas temp är stadig. Hon går på antibiotika nu och vi hoppas (peppar peppar) på att hon håller sig frisk.


Bilder på mamma och bäbisar kan ni se på http://www.maliwicks.se
 
Sv: Nu har valparna kommit!!

Så söta!!! :love: Nu håller vi tummarna för att det går bra i fortsättningen!!!
 
Sv: Nu har valparna kommit!!

Tack så mycket! :D ja dom är underbara. och Kaxa är jätteduktig med dom, det känns skönt.
 
Sv: Nu har valparna kommit!!

tackar och bockar :D ja han är riktigt snygg, ung, men fin och riktigt trevlig.


P.S
fler bilder kommer när dom växt till något mer representabelt ;)
 
Sv: Nu har valparna kommit!!

Så skönt att allt gick bra till sist!
 
Sv: Nu har valparna kommit!!

ååå vilka sötisar! jag bara älskar beaglar, dom har så söta ögon!:D
 
Sv: Nu har valparna kommit!!

tack så mycket :D ja det håller jag med om.



Idag vägde när jag vägde dom så såg jag att dom gått upp nästan 25% av sin vikt från det att dom föddes på lördag morgon. Vilka knubbisar :P
 

Liknande trådar

Hästvård För snart 6 veckor sen fick min gamla underbara ponny vandra vidare.:( Tillsammans med henne gick en äldre ponny som vi prova släppa...
2 3 4
Svar
62
· Visningar
13 561
Senast: Legolaz
·
Övr. Hund Nu har valparna äntligen tittat ut och allt gick så himla bra! Så skönt, med tanke på hur nervös jag var innan :angel: Hon började...
2
Svar
31
· Visningar
3 994
Senast: Hedwig02
·
Gravid - 1år Ja, ruriken beskriver ganska bra hur jag känner just nu. I lördags kom vi hem efter att ha varit på semester i sammanlagt en vecka...
2 3
Svar
54
· Visningar
4 884
Senast: Stinaelin
·
Övr. Hund Jag tror jag dör-Bibbis Kan dö! Jag måste skriva av mig! Åkte till mamma och pappa idag, och jag tackar GUD att jag lämnade Gobbi (min...
2 3
Svar
54
· Visningar
4 315
Senast: Kalinsi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Guldfasanerna
  • Hundlucka
  • Valp 2024

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp