Nu har vår racerbebis kommit!!

Status
Stängd för vidare inlägg.

Lill76

Trådstartare
Ja, man har ju aldrig tid att vara på nätet nu längre, men en kort rapport ska ni få!!
Den 21:e på morgonen började jag känna att något var på gång, men sammandragningarna kom inte igång riktigt förrön på kvällen & var ganska oregelbundna. Var uppe och rörde mig så mycket som möjligt. Plockade fram dammsugaren kl 21 för att ha något att göra :angel: Vi körde in till förlossningen lite innan 23 (har 30-40 min resväg) Jag blev inskriven kl 23:29 och var då öppen 9 cm, vattnet gick 23:45 och efter 3 krystvärkar är lillan född kl 23:53 :bump: :banana: Allt avklarat på 24 min!! Lite lustgas hann jag suga i mig, men hade lite svårt med den eftersom värkarna kom så tätt redan när vi kom in.
Dottern som ska heta Amanda vägde 3125g och var 51 cm lång.
 
Sv: Nu har vår racerbebis kommit!!

Grattis till en dotter och en lätt (lät det som iaf :o ) förlossning!!! :banana:
Ska det vara såhär kan du ju skaffa en sju, åtta stycken till... :D

Säger Yamaha, vars första förlossning tog 40.5 timme innan det beslutades om akut kejsarsnitt. :crazy:
 
Sv: Nu har vår racerbebis kommit!!

Tack! Jo förlossningen kändes jättebra, även om det gör för :devil: ont, men graviditeten har varit 7 resor värre och om jag jämför med att vara gravid så tar jag hellre förlossningen!!
När jag fick vårt förra barn var vi inne på BB i ca 1 timme och nu en halvtimme, så skulle vi ha fler barn så undrar man hur det hade gått då :angel: Men nu känner vi oss helnöjda, med 2 fina tjejer och jag kan inte i min vildaste fantasi tänka mig fler barn!!
 
Sv: Nu har vår racerbebis kommit!!

Grattis till bebben! :)

Själv är jag också nyligen hemkommen efter förlossning som tog 2 dygn och 6 timmar från att verkarna satte igång. Ändå slutade det i snitt. :eek: Din förlossning låter som den jag drömde om. ;) :banana:
 
Sv: Nu har vår racerbebis kommit!!

Grattis till bebisen!

Min bebis var också snabb. Hade gärna hunnit med lite lustgas, men hann bara ta av mig kläderna. 7 min var vi inne innan han kom ut.

Hoppas allt går bra med amning mm.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Gravid - 1år Ny tråd! Tror detta är den senaste listan: Februari 25/2 Glittra 33 år, andra barnet- I föddes 8/3, 3670 g och 53 cm Mars 1/3-Fille...
99 100 101
Svar
2 001
· Visningar
92 727
Senast: lil-sis
·
Småbarn Ny tråd och prefixet är numera små barn! Och ni får stå ut med min ikon ytterligare en gång ;) MARS 2:a FengurLaugar, 2:a barnet...
86 87 88
Svar
1 743
· Visningar
82 895
Senast: Olina
·
Gravid - 1år Snart nytt år men redan ny tråd! Och ni får stå ut med min ikonbild en gång till ;) MARS 2:a FengurLaugar, 2:a barnet. Emelie född 3/3...
99 100 101
Svar
2 003
· Visningar
76 854
Senast: snna
·
Gravid - 1år Då var det dags med en ny tråd, lagom i tid för majbebisarnas ankomst :). MARS 2:a FengurLaugar, 2:a barnet. Emelie född 3/3 kl 23.13...
99 100 101
Svar
2 006
· Visningar
95 932
Senast: Imogen
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Hiss och diss del 5
  • Hyra ut rum i lgh?
  • Boräntorna

Hund, Katt, Andra Djur

  • Uppdateringstråd 29
  • Lös i magen
  • Ännu en tråd om hundfoder

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp