Nu har vi blivit med Norsk skogkatt!! *bilder*

Lycanthrope

Trådstartare
Men vad ska hon heta?

Igår hämtade jag en 12 veckors norsk skogkatts flicka!
Hon var lite blyg i början och låg under soffan men sen kom hon fram och varit jättekelen och busig. Har gått på lådan, ätit och druckit.

Helt otroligt söt!
Men hon har inget namn än, så det skulle jag vilja ha lite tips på :)
Något vackert namn, inte bara Molly osv.
Jag ska försöka ta bättre bilder någon dag, har just nu bara dålig mobilkamera.

30767601.jpg

30767599.jpg

30767598.jpg

30767603.jpg

30767602.jpg
 
Sv: Nu har vi blivit med Norsk skogkatt!! *bilder*

Hon är verkligen söt!
Men om du har möjlighet skulle se till att låna en bra kamera av någon, att ha fina bilder när de är så små och söta är guld sen när de växt upp!

Kram, Maya
 
Sv: Nu har vi blivit med Norsk skogkatt!! *bilder*

Bedårande söt katt! Grattis till nytillskottet.

Några förslag:
Sibel
Cherie (älskling på franska, osäker på stavningen)
Felicia
Elsa
Elise
 
Sv: Nu har vi blivit med Norsk skogkatt!! *bilder*

Så ljuvligt söt :)

Flower (hon ser ut som en blomma med sina vackra färger) :)
 
Sv: Nu har vi blivit med Norsk skogkatt!! *bilder*

Sötnos!:love:

Maya
Kira (heter min katt:D )
Soya (heter svägerskans kanin)
 
Sv: Nu har vi blivit med Norsk skogkatt!! *bilder*

KL

underbar liten tjej! Jag älskar deras näsprofiler (har själv en main coon mix, och de är ju väldigt lika i profilerna).

Jag gillar förslagen Maya och Soya! Jättefina namn.
Annars tycker jag Cleo är väldigt fint på katt. Eller Cheezerica. Katter brukar gilla när de har S ljud i sina namn : )
 
Sv: Nu har vi blivit med Norsk skogkatt!! *bilder*

Maya ska ju kanske min dotter heta så det blir ju dumt :D

Själv tänkte jag ev Isobel, Pixie, Sheritra, Nessa, Spira eller något konstigt. Jag vet inte. Vad svårt det är!
 
Sv: Nu har vi blivit med Norsk skogkatt!! *bilder*

Isobel gillar jag! Jättefint!

Pixie, Nessie och de andra låter ju lika enkla som typ "Nisse". Jag gillar när katter har rätt propra, lite vackra namn, sen kan man göra smeknamn till vardags, men inte ett smeknamn eller ngt som låter som ett smeknamn som första namn tycker jag! Och särskilt inte på en raskatt : )
 
Sv: Nu har vi blivit med Norsk skogkatt!! *bilder*

Annars tycker jag Cleo är väldigt fint på katt. Eller Cheezerica. Katter brukar gilla när de har S ljud i sina namn : )

Ska hon döpa en katt till samma som mig? :eek: :rofl: Tackar för smickret annars men jag är ingen katt. :D Alla de katter jag föder upp heter dock S*Cheesericas XXXXX, t.ex. Cheesericas Tussilago. ;)

/Erica
 
Sv: Nu har vi blivit med Norsk skogkatt!! *bilder*

Nej vad söt hon är! :love: Tycker att hon ser ut som en Sonja, eller kanske en Jane :D
 
Sv: Nu har vi blivit med Norsk skogkatt!! *bilder*

:rofl: Förlåt det var inte meningen, men jag tycker namnet är jättefint på en katt.

hade i övrigt stavat det med Z istället för S, så en viss skillnad var det ju ändå.

skämt åsido, hoppas du inte tog illa upp på ngt sätt, jag tycker nämligen som sagt namnet är jättefint! använder du det som uppfödar namn, vilket jag inte visste, så förstår jag dock att det inte är lämpligt att döpa en annan katt ej associerad med din avel, till samma namn.:o
 
Sv: Nu har vi blivit med Norsk skogkatt!! *bilder*

Vacker hon var! Hon kommer nog bli en riktig skönhet som vuxen.
 
Sv: Nu har vi blivit med Norsk skogkatt!! *bilder*

Hon har ju norskt ursprung, så varfør inte ett norskklingande namn? Jag ær inte expert på norska kattnamn, men jag ska førsøka. (Efter snart tio år i vården hær så kan jag dessto fler tant-namn! Till ex Ruth, Gerd och Johanne måste ha varit modenamn på 20-talet men vem døper væl en kisse till det?)
De førslag jag kommer med nu ær jag inte sæker på att norrmæn brukar kalla sina katter, men jag ær i alla fall sæker på ordens betydelse. Om ni tænker avla på henne så tycker jag det skulle kunna vara kul att kalla henne før Morsam. På norska betyder det kul, men på svenska låter det ju som morsan!


Hær ær i alla fall ett førsøk:

Lillepus = Lillkissen
Kosepus = Mysmisse
Perlepus = Pærmisse
Nydelig = Ljuvlig
Morsam = Kul
Hurtig = Snabb (Låter mest som hane?)
Deilig = Trevlig, fin.
Jente = Flicka
Rogn = Rønn

Den enda norska honkatt jag kan komma ihåg namnet på kallades før Fjotten. Men det betyder ju totten och det ær væl inte så søtt...

Jag kan annars låna ut min katts namn. Hon heter Såfin, och æn har jag inte træffat någon annan misse som också heter Såfin och ingen annan som ær lika fin!

Lycka till med att hitta ett namn som klær eran fina kattfrøken!
 
Sv: Nu har vi blivit med Norsk skogkatt!! *bilder*

Nää, varför skulle du lägga ut sådana helt underbara bedårande bilder av kissen. Jag blir ju avis fattar du väl?:D
Vilka fina färger.
Jag är så dålig på namn för dom sista katterna jag haft har allaredan haft ett namn.
Min norska skogkatt hette Busan, men det blev ofta Pinglan (hon hade ett pingelhalsband) eller Missan.
SOM jag saknar henne och sen ser jag dina underbara bilder, suck... :love:

Lycka till, lyckost!! :bow:
 
Sv: Nu har vi blivit med Norsk skogkatt!! *bilder*

Så vad fick den lilla skønheten heta? Før nu har hon væl namn?

Annars finns det ett norskt tjejnamn som jag tycker klær en katt: Sissel. Som sångerskan Sissel Kirkjebø.
 
Sv: Nu har vi blivit med Norsk skogkatt!! *bilder*

Hon heter Isobel, men kallas ju för issie, kisse, pissiepissie och diverse när man lockar på henne :rofl:
 
Sv: Nu har vi blivit med Norsk skogkatt!! *bilder*

KL

underbar liten tjej! Jag älskar deras näsprofiler (har själv en main coon mix, och de är ju väldigt lika i profilerna).

Förlåt, jag är inte alls så här hemskt egentligen men.. Nej? De är väl inte ens i närheten av lika i profil?

NFO: "Head: Triangular, where all sides are equally long; with good height when seen in profile; forehead slightly rounded; with long, straight profile without break in line (no stop)"

MCO: "Head: Medium in size; square outline. Profile with a gentle concave slope."

Skillnader.jpg

MCO till höger och NFO i mitten på bilderna överst.
 

Liknande trådar

Katthälsa Hej! Jag har ett problem som jag känner är en stor börda för både mig och katterna just nu. Risk finns för att detta inlägg blir...
2
Svar
25
· Visningar
4 023
Senast: Mahonia
·
Övr. Katt Sorry om det redan fanns en sån här tråd, men hittade inte isf. Efter flera år av kattsjuka här hemma har jag ÄNTLIGEN bokat en...
Svar
16
· Visningar
1 043
Senast: skuggi
·
Övr. Hund Hej allihopa! Jag är helt ny här och blev tipsad om detta forum då jag använder positiva metoder när jag tränar min tjej. Jag pluggar...
2
Svar
32
· Visningar
11 307
Senast: Milosari
·
Hästvård Jag skulle vilja läsa om era upplevelser. Jag tycker det har varit svårt att sätta fingret på vad som inte stämt och jag har haft lätt...
2
Svar
21
· Visningar
2 522
Senast: skuggi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Få i hästen kortisonpulver, tips
  • WE-tråden
  • Ridskoleryttare

Omröstningar

Tillbaka
Upp