Nu har vi blivit med Norsk skogkatt!! *bilder*

Sv: Nu har vi blivit med Norsk skogkatt!! *bilder*

Underbar liten tös nu fått hem och vilka fantastiska färger hon har, jag älskar silverpaddor med vitt på. :love:

En Elsa är hon kanske, eller Vera?
 
Sv: Nu har vi blivit med Norsk skogkatt!! *bilder*

Ja hon är jättefin!

En riktig buse, men det är iaf underhållande att titta på henne :D
Hon har börjat leka med hunden nu, han har också blivit lugnare av hennes närvaro. Står inte och skäller så mycket i fönstret längre när vi går ut. :D
 
Sv: Nu har vi blivit med Norsk skogkatt!! *bilder*

Haha, jag tänkte precis samma sak; dom finns ju inte lika över huvud taget, om dom har bra rastyp.
 
Sv: Nu har vi blivit med Norsk skogkatt!! *bilder*

Hon har bara stam på pappans sida ej på mammans, så något särskilt uppfödarnamn finns inte.
 
Sv: Nu har vi blivit med Norsk skogkatt!! *bilder*

Jag visste att någon skulle komma med det där snacket. :D

Pappan har som sagt stamtavla och jag vet att mamman är renrasig.
Jag är inte ute efter att avla, bara en vacker kompis.
 
Sv: Nu har vi blivit med Norsk skogkatt!! *bilder*

Får man fråga varför inte mamman har någon stamtavla? Det är ju synd, eftersom du då heller inte får ställa ut din katt (som skogkatt, endast huskatt), om du skulle vilja det. Men hon är jättefin endå :)
 
Senast ändrad:
Sv: Nu har vi blivit med Norsk skogkatt!! *bilder*

Det vet jag tyvärr inte riktigt,. Utställning kommer jag nog aldrig bli intresserad av, det skulle ju vara att ta en kull ungar isåfall. Men vi kanske utökar med en med stamtavla längre fram :) Jag vill gärna ha mer katt! :D
 
Sv: Nu har vi blivit med Norsk skogkatt!! *bilder*

Jag visste att någon skulle komma med det där snacket. :D

Pappan har som sagt stamtavla och jag vet att mamman är renrasig.
Jag är inte ute efter att avla, bara en vacker kompis.

Klart att man måste fråga! Med en mamma som är totalt insnöad skogkattuppfödare så blir man ju nyfiken :p Vet du vad pappan heter?
 
Sv: Nu har vi blivit med Norsk skogkatt!! *bilder*

Grymt söt :D

jag tycker att hon ser ut som en Lyckra eller en Tamarind ^^
 
Sv: Nu har vi blivit med Norsk skogkatt!! *bilder*

Jag ser inga profiler i dina länkar, bara bilder framifrån (på helt underbara katter). Jag har själv två skogisar, stora o gosiga o livliga med raka profiler. Jag googlade lite på Main Coon och lyckades hitta en profilbild från en utställning, denna bild visade en katt som såg ut precis som Reykurs bild, alltså ett ordentligt stop. Det verkar vara nästan det enda som skiljer mellan skogis o Main Coon, samt att MC är större. Möjligen kanske skogisarna är livligare också? (När våra två leker låter det som om alla våra tre collies skulle vara i farten i full galopp...)
 
Sv: Nu har vi blivit med Norsk skogkatt!! *bilder*

Jag tycker inte de bilder du postat är typiska av vad jag sett av maine coon alls. snarare tycker jag detta är den profil som oftast är representerad:

http://www.catsinfo.com/mainecoon.html
http://www.adventhillcattery.com/maine_coon_cats.htm
http://www.adventhillcattery.com/norwegian_forest_cats.htm

Fast Reyks profilbilder är ju representativa för idealet och vad som går bra på utställning. De bilder du visar är mindre typade, och framförallt skogisarna på den sidan skulle inte hålla toppklass i nordisk konkurrens.
 
Sv: Nu har vi blivit med Norsk skogkatt!! *bilder*

Solis, samt till Sassy:

det spelar inte mig ngn större roll faktiskt : ) jag skrev bara att för mig har de sett lika ut, och jag uppfattar dem lika i framifrån med de långa näsorna. Det är nog där jag uttryckt mig klumpigt isåfall om jag skrivit profil, för jag har hela tiden talat om framifrån,en "framifrån profil" men visst, profil per definition menas väl från sidan. Jag är varken ras expert eller avels intresserad, så det var bara en personlig uppfattning jag hade : ) No big deal : ) Oavsett så håller jag med om att båda raserna är underbart vackra, och för mig påminner de som sagt om varann.
 
Senast ändrad:
Sv: Nu har vi blivit med Norsk skogkatt!! *bilder*

Jag är heller ingen rasexpert, skogisarna vi har är de första vi haft och de är helt underbara!
Men om man tittar på skogis och MC framifrån så tycker jag att skogisarna är sötare på något vis, deras ansikten är ganska trekantiga medan MC är rundare och kan se lite mer "barsk" ut. Fast om det "ska vara" så vet jag inte, det är bara något jag uppfattat det som. Det verkar ju vara bara små detaljer som skiljer raserna åt. Jag tycker att MC också verkar vara en helmysig ras!
 
Sv: Nu har vi blivit med Norsk skogkatt!! *bilder*

Och en till bild såklart :D

30771474.jpg

Spira gillade jag!


Undrar om det är kattmat från bondens egenuppfödda djur för övrigt, eller är den kanske ekologisk ;)
 

Liknande trådar

Katthälsa Hej! Jag har ett problem som jag känner är en stor börda för både mig och katterna just nu. Risk finns för att detta inlägg blir...
2
Svar
25
· Visningar
4 023
Senast: Mahonia
·
Övr. Katt Sorry om det redan fanns en sån här tråd, men hittade inte isf. Efter flera år av kattsjuka här hemma har jag ÄNTLIGEN bokat en...
Svar
16
· Visningar
1 043
Senast: skuggi
·
Övr. Hund Hej allihopa! Jag är helt ny här och blev tipsad om detta forum då jag använder positiva metoder när jag tränar min tjej. Jag pluggar...
2
Svar
32
· Visningar
11 309
Senast: Milosari
·
Hästvård Jag skulle vilja läsa om era upplevelser. Jag tycker det har varit svårt att sätta fingret på vad som inte stämt och jag har haft lätt...
2
Svar
21
· Visningar
2 522
Senast: skuggi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp