Bukefalos 28 år!

Nu j*vlar...

TheWickedWitch

Trådstartare
Ska jag ALLVARLIGT ta tag i saker och ting, jag känner att jag har varit alldeles för stressad och slapp med min stackars häst ! Jag har inte varit stressad så att jag har gått för fort fram, snarare har jag varit stressad när jag varit där, har knappt gjort nåt med stackaren, utan skottat, tagit in, snabborstat och farit hem...
Konstigt att det inte är jag som blir sedd som pålitlig ledare ? Knappast... Snarare opålitlig...
Nu har jag i alla fall tagit mej i kragen och ska fösöka lägga om livsstil helt, nu under en period har jag varit väldigt stressad, och så orkar man inte leva i längden...
ALLT blir lidande...
Steg för steg närmar jag mig i alla fall målet, nu har jag städat upp stallet (såg förskräckligt ut) fixat till hagarna, så nu börjar det komma till hästens tur...
Att det brister i ledarskapet ser man ju främst eftersom han inte går att fara ut med utan en annan häst, man får sig knappt från gården, och på något sätt måste jag ju övervinna detta för att kunna fara ut på tur...
Alltså måste jag börja från början, riktigt från scratch (ännu en gång, att man aldrig lär sig :crazy:)
Vad jag nu vill få ut av denna "bikt" är i alla fall en liten spark i arslet i rätt riktning, och att jag får vara med er här och diskutera med och motgångar ;)
 
Go for it! :bow: :D
Roligt när man blir sådär jätteentusiastisk och bara vill ut och anstränga sig till sitt yttersta. Då är det faktist skönt att börja om från "scratch" för då har man i alla fall lite koll.
Har nog inte så mycket mer att tillägga...
Lycka till och ha jatteroligt med din kuse! :)
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp