Nu jävlar

W

wingil

Har vi äntligen plockat i ordning på skåpet i stallet :banana:
Fick faktiskt plats med sakerna även om man fick stapla lite och så men man får vara noga med att plocka undan fint hehe..

Och nu har vi en komplett lista på saker till hästen :) Eller ja hästarna även om lillen inte har användning för mer än borstar och så än.. Så för er som inte tänker skriva elaka svartsjuka kommentarer kommer nu grand finale listan på mina inköp (enda som saknas är dressyrsadel men blir nog en brun Kieffer så ;) med tillbehör då såklart..)

Pfiff Fleecetäcke (hänger på boxen dock ;) )
Jacson tunnt regntäcke (hänger på väggen utanför boxen dock ;) )
Pessoa fodrat regntäcke
Ländtäcke beigt med vita kanter
Agria fleecetäcke blått
Horse Power termotäcke

Kieffer Achenssadel brun med matchande stigläder, mässingstigbyglar och lädergjord med resår

Senskydd, italienska handgjorda bruna läderskydd med matchande bakstrykkappor med mässingspännen
Eskadron fsenskydd + bakstrykkappor bruna
Senskydd och bakstrykkappor beiga med fårskinnsinlägg
1 par bruna neopronskydd för kota och ben
Lädersenskydd och bakstrykkapoor med mässingspännen

2 pack cremefärgade lindor
4 pack fleecebandage bruna
4 pack Agria marinblå lindor
4 pack ridlindor cognac/camel färgade

Transportskydd creme 4 pack höga

Träns:
Jacsonträns brunt med mässingspännen och vitt foder, pullback
Jacsonträns brunt med mässingspännen och mässingkedja (uppvisningsmodell)
Pullarträns brunt med runda mässingspännen och matchande vävribbtyglar

Pessoabett i mässing
Gold Medal eggbett mässing
Gold Medal tränsbett i mässing

Longerlina brun/cremevit mässinghake

Reflexbrösta
2 par Benreflexer
Reflexridtäcke

Teddypadd
Agria schabrak blått
Hoppschabrak creme
Allroundschabrak x 2
Dressyrschabrak
Sammetschabrak grön/brun i färg

Lädergrimma rödbrun med namnbricka och fårskinnsnosludd
Kedjegrimskaft med mässingkedja
Grimma brun med gröna detaljer och mässingspännen

Gul ryktlåda med komplett stallapotek med tex termometer, jod, bomull, kompresser osv.

Svart ryktlåda överfull med borstar i olika brunbeiga färger och naturborstar.

En hink med diverse putssaker för lädervård.

En hink med diverse saker för hästtvätt tex schampoo. pälsglans mm.

Startset för longering från hööks + vävribbtömmar
(ännu ouppackat så det tar mindre plats ;) )

Longer/Körspö
Hoppspö
Dressrspö

Min fina Harry Hall ridhjälm :)
(väntar på att jag ska få ut ungen och börja rida? :p)

Köpte sån där smidig "skoförvaring" från ikea med 5 hyllplan och hängde i skåpet där alla skydd mm hamnade :) Vart så mycket smidigare haha och blev bättre sorterat!

Så tror det var allt.. nu ska jag skriva säljes lista på massa nytt och begagnat som inte passar älsklingarna och slänga ut på annons.. Whhiiii... :bump:
 
Sv: Nu jävlar

Vad många fina saker du har införskaffat, men det är du verkligen värd :)

Lillkillen lär väl ha en väldigt stor strl sen ;)
 
Sv: Nu jävlar

Jo ;) Får ju se vad det blir för size på "lillen"
Tills vidare kan man ju använda samma longergjord mm på dem tills han växer ur det :)
 
Sv: Nu jävlar

varför talar du alltid om vad du har för saker? alltid alltid alltid...
Är det verkligen någon som vill veta :o?
 
Sv: Nu jävlar

Jag vill veta, tycker att det är intressant!
 
Sv: Nu jävlar

Det var en hel del grejer. Alltid kul att göra iordning i skåpet så man känner att man vet vad man har för saker. Undrar hur mycket det skulle bli om jag skrev lista. Bäst att inte göra det ;)
 
Sv: Nu jävlar

Därför folk här bad mig berätta vad jag köpt och nu när jag äntligen är på plats kunde jag sammanställa en lista? Tvingar ingen att läsa.. Tycker själv det är kul att läsa vad andra shoppar när de köper nytt.. skillnaden är att jag fick köpa allt på en gång för jag inte hade nått..

Becca85 > Skriv :D Vill veta ;)
 
Sv: Nu jävlar

Vad roligt! Önskar jag hade möjlighet någon gång att kunna ge mig ut att shoppa loss åt hästen! :)
 
Sv: Nu jävlar

ehh VARFÖR läser man en tråd om man inte e intresserad? Det gör inte jag iaf.....

Ahh va skojjigt, mkt pryls du har nu då :) har själv stuvat in det mesta av mina grejer i 2 garderober hemma i källaren i helgen. Blev riktigt fint, hoppas man kan hålla det fint sen oxå bara :D

blir nog lite bilder framöver :d
 
Sv: Nu jävlar

Du får visa bilder :D Vi kan byta ;) du får av mig och jag av dig

har typ flyttkartonger med hästsaker hemma man sparat på sig genom alla år.. ska fan nån dag ta mig i kragen och rensa ;)
 
Sv: Nu jävlar

Prata inte om flyttkartongerna...
Har nog 200 banan- och flyttkartonger med böcker och tidningar stående på vinden...
Kan någon förstå att jag har haft svårt att få mina polare att hjälpa mej och flytta ;)

Nu vill åtmindstånde JAG se bilder på hela härligheten. :)

Du är värd varenda pryl...

Hoppa genast över alla missundsamma inlägg...
 
Sv: Nu jävlar

wingil skrev:
jag fick köpa allt på en gång för jag inte hade nått..

Lite märkligt att du först inte hade något.

Ett par timmar senare så skriver du här i tråden..

har typ flyttkartonger med hästsaker hemma man sparat på sig genom alla år.. ska fan nån dag ta mig i kragen och rensa

:confused:
 
Sv: Nu jävlar

Läs min första notis där uppe?

Citerar mig själv:

"Så tror det var allt.. nu ska jag skriva säljes lista på massa nytt och begagnat som inte passar älsklingarna och slänga ut på annons.. Whhiiii... "

Dvs det som ligger i kartonger i förrådet dööööh!
 
Sv: Nu jävlar

piggis_83 skrev:
ehh VARFÖR läser man en tråd om man inte e intresserad? Det gör inte jag iaf.....

:confused: Jag är intresserad och tycker det kul att höra vad hon inhandlat. Skrev bara att jag önskar kunde få samma möjlighet till att shoppa så åt min häst :p :)
 
Sv: Nu jävlar

*njuter av hästvärldens avundsjuka, småsinthet och elakhet* :angel: :cool:

Varför hänger man på ett forum om man 'ndå bara vill ge skit..
 
Sv: Nu jävlar

Hihi du får spara så kan vi shoppa i kapp sen ;) För om nått år är min lillkille stor och måste oxå få saker ;) Så om du sparar nu hinner vi med en shoppingrunda ihop? hehe :D

Chili > Förstår inte jag heller :p Finns såna i fan varenda tråd på forumet.. på gnägg.. ÄU.. överallt nån som trashar trådar.. snacka brist på liv :D
 
Sv: Nu jävlar

:D Får göra det! Kommer nog komma på massa grejer pållen kan tänkas behöva tills dess ;) :p

Ja det är tråkigt med folk som ifrågasätter allt och letar fel. Var med om samma sak i min tråd på senior om förhållanden :crazy: :(
 
Sv: Nu jävlar

Man blir rätt trött på sådana.. var nån som började klanka på gnägg för en tjej la upp bilder på sin kusins nya häst.

Får se om man bor kvar i sthlm eller om det är skåne när shoppingrundan är aktuell ;)
 
Sv: Nu jävlar

Såg din tråd om gårde, vad mysigt och fint det såg ut på bilden! Hoppas det är lika fint när du får se det IRL! :)
 

Liknande trådar

P
Utrustning Jag skulle gärna vilja veta lite vad ni har för prylar till era hästar, vilka märken/producenter ni tycker är bra och dåliga osv osv. Så...
2
Svar
35
· Visningar
6 000
Senast: Chili
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp