Nu jäklar!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Usch vad har jag gett mig in på? Gett mig fan på att gå ner i vikt innan semestern i september och i och med att "vanlig" diet inte funkat har jag börjat med vlcd (alltså jag lever på flytande måltidsersättning. Och kaffe). Började igår så än kan jag inte utvärdera resultatet.

Det jag främst reflekterar över är att jag inte blir hungrig trots att jag bara tagit två påsar om dagen. Måste vara värmen. Däremot är jag sjukt sugen på bearnaisesås. :meh:
Bara att bita ihop och stå emot!

Vägde in på 68,4 kg igår, ska bli spännande att se vad vågen visar nästa vecka.
Kommer förmodligen fuska till helgen och äta lite riktig mat. Nån glädje måste man väl ändå få ha i livet? Och bearnaisesås.
 

Okej nu har jag tråkigt och då vill jag tugga på nånting. Jag är inte hungrig, bara tuggsugen.
 
Usch vad har jag gett mig in på? Gett mig fan på att gå ner i vikt innan semestern i september och i och med att "vanlig" diet inte funkat har jag börjat med vlcd (alltså jag lever på flytande måltidsersättning. Och kaffe). Började igår så än kan jag inte utvärdera resultatet.

Det jag främst reflekterar över är att jag inte blir hungrig trots att jag bara tagit två påsar om dagen. Måste vara värmen. Däremot är jag sjukt sugen på bearnaisesås. :meh:
Bara att bita ihop och stå emot!

Vägde in på 68,4 kg igår, ska bli spännande att se vad vågen visar nästa vecka.
Kommer förmodligen fuska till helgen och äta lite riktig mat. Nån glädje måste man väl ändå få ha i livet? Och bearnaisesås.
Men käre värld - två påsar om dagen. Det är väl vansinne. Och nu när det är så varmt behöver man ju vätska o salter. Bekantingen gick på påsdiet under läkarråd och hon drack fem påsar om dagen. Och gick ner ordentligt.
 
Usch vad har jag gett mig in på? Gett mig fan på att gå ner i vikt innan semestern i september och i och med att "vanlig" diet inte funkat har jag börjat med vlcd (alltså jag lever på flytande måltidsersättning. Och kaffe). Började igår så än kan jag inte utvärdera resultatet.

Det jag främst reflekterar över är att jag inte blir hungrig trots att jag bara tagit två påsar om dagen. Måste vara värmen. Däremot är jag sjukt sugen på bearnaisesås. :meh:
Bara att bita ihop och stå emot!

Vägde in på 68,4 kg igår, ska bli spännande att se vad vågen visar nästa vecka.
Kommer förmodligen fuska till helgen och äta lite riktig mat. Nån glädje måste man väl ändå få ha i livet? Och bearnaisesås.
I all välmening. Ät inte mindre än fem påsar om dagen om du inte äter något annat. Tänk på att din kropp behöver näring fast att du drar ner på kalorierna!
 
Jag vet att man ska äta fem påsar om dagen, men jag glömmer. Blir inte hungrig helt enkelt.
 
Drick då fler påsar vid samma tillfälle? Bättre än att bara få i sig två på hela dagen, det är ju ingenting! Eller drick två och ät ett mål vanlig sund mat med sambon?

Jag vill testa utan mat. Har provat att äta mindre (1200 kcal) men det hjälpte inte.
Ska testa blanda fler påsar på en gång.
 
Jag vill testa utan mat. Har provat att äta mindre (1200 kcal) men det hjälpte inte.
Ska testa blanda fler påsar på en gång.
Annars blanda en, drick, blanda en till och drick. Tror inte det blir bra att blanda 2 på en gång, men går ju att prova. Hur tänker du om 5 veckor då? Vlcd ska inte ätas i mer än 5 veckor utan läkares inrådan om jag inte minns fel. Det är oftast det som är problemet med pulver diet, du går ner, börjar äta riktig mat och så går du upp igen... Har du provat viktväktarna? Pratat med läkare?
 
Annars blanda en, drick, blanda en till och drick. Tror inte det blir bra att blanda 2 på en gång, men går ju att prova. Hur tänker du om 5 veckor då? Vlcd ska inte ätas i mer än 5 veckor utan läkares inrådan om jag inte minns fel. Det är oftast det som är problemet med pulver diet, du går ner, börjar äta riktig mat och så går du upp igen... Har du provat viktväktarna? Pratat med läkare?

Tre veckor står det på förpackningen. Så jag kör på det. Sen upp på 1200 igen och förhoppningsvis håller jag vikten. Läkaren säger bara att det beror på ökad aptit pga abilify.. Att jag knappt äter men ändå gick upp tio kilo verkar de inte tro på.
 
Haha det var länge dieten höll :D sambon övertalade mig att dela på en falafeltallrik. Karaktär? Nej inte så.
 
Haha det var länge dieten höll :D sambon övertalade mig att dela på en falafeltallrik. Karaktär? Nej inte så.


Var inte så hård mot dig själv. Jag hade lätt börjat med att byta ut två mål, och försöka ta det tredje så hälsosamt som möjligt. När det börjar kännas rimligt lätt, byt ut även det tredje målet under t ex en vecka.
 
Fast som sagt, jag är inte hungrig. Alls. Jag åt bara för att han ville. Och imorgon har jag lovat att följa med och äta pannkakor.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Artikel
Dagbok Om 1 vecka är det 3 år sedan jag sist kände kärlek, för då lämnade min älskade hund jordelivet. Han levde ett långt och lyckligt liv...
Svar
6
· Visningar
1 706
Senast: Rie
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Drygt 10 veckor har gått sedan min ridolycka nu. 6 veckor efter armbrottet så hade själva brottet läkt fint, men jag kunde inte röra...
Svar
0
· Visningar
739
Senast: cassiopeja
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Som sagt - min första föreställning om att jag skulle vara tillbaks på jobbet bara några dagar efter att jag hade brutit armen har jag...
Svar
0
· Visningar
307
Senast: cassiopeja
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp