Bukefalos 28 år!

Nu måste ni gissa!!

RIA

Trådstartare
gah! idag tog jag mod till mig och bokade ett könsul nästa vecka :bump:

så nu tycker jag att ni ska gissa på min mage, vore kul med lite spekulationer innan man vet svaret :D

så, vad tror ni det blir?

en bild på magen i vecka 16+0
19929115.jpg


i vecka 17+0
20059487.jpg


i vecka 19+0
20382932.jpg




Symtom
extremt illamående med kräkningar som började i vecka 6-7, höll på till vecka 17.
har tagit sfmått hemma själv och fick det till 13 cm i vecka 18.
bebis sparkar inte mycket (sonen kickade som fasiken!)
lite halsbränna då och då
bröstmjölkstest samt kinesiskt test visar flicka (den hade rätt med sonen)
ingen ökad hårväxt eller hormonrand
endast gått upp 1 kg
ratar fet mat
sugen på coca cola, surt och sött
är lätt nästäppt sedan några veckor tillbaka


så kom igen nu, gissa på :banana:
 
Sv: Nu måste ni gissa!!

Gissar på en tjej! Barnet ligger ju ganska högt och du är mer klotrund.

Jag gjorde könsUL i vecka 25 och det var tydligt. Kul att veta i förväg och praktiskt när man nu ska göra ett "färgbyte" och inte kan plocka fram de sparade, rosa bebiskläderna.
 
Sv: Nu måste ni gissa!!

så känner jag med. skulle det vara en flicka nu så ska det inhandlas lite rosa :love:

annars är det ju bara att ta fram sonens gamla kläder, mn självklart blir det lite nytt ändå, köpgalen som man är :D
 
Sv: Nu måste ni gissa!!

Jag gjorde alla dessa internettest som finns innan jag kollade med UL och jag fick mittemellan på alla test. Men jag anade ändå att det var en pojk den här gången. Han ligger så långt ner det går att komma och använder min blåsa som fotboll. Halsbrännan är olidlig och jag har en rand på magen. Det hade jag inte när jag väntade min dotter.
 
Sv: Nu måste ni gissa!!

visa framifrån :)

Är den med kroppen runt är det tjej, är den bara fram som en boll på magen pojke ;)
 
Sv: Nu måste ni gissa!!

Jag tror också på en tjej, det var det första jag tänkte på när jag såg din bild i en annan tråd :)
 
Sv: Nu måste ni gissa!!

skulle gärna ta en bild framifrån om det inte vore för att ni skulle bli lurade. har häng kvar på magen sen sonens tid där inne... så det är svårt att bedömma den framifrån...
 
Sv: Nu måste ni gissa!!

faktum är... att det tror jag med :D

försöker tänka att det är en flicka där inne men nej, det låter så fel.

med tim så tänkte jag samma sak å det kändes fel att tro att det kunde vara en tös där inne då med.

säger jag att det är en pojk där inne så känns det rätt.

haha, tänk OM det är en tjej nu :rofl:
 
Sv: Nu måste ni gissa!!

Som för mig då. :D Med Emil var jag 100% säker på att det var en kille & alla tester osv jag hade gjort visade på kille. Hade blivit väldigt chockad om det kommit ut en tjej. ;)

Denna gången kände jag osså på mig att det var en kille, men var inte lika säker, men så hade jag ju inte lika lång tid på mig att fundera som förra gången heller, då vi inte tog reda på kön den gången. Hoppades på en tjej innerst inne nu, även om det eg inte spelar någon roll alls. Kommer nog att bli toppen med 2 killar då dom blir så jämngamla, bara 1 år emellan dom. :)

Vet inte varför jag trode på kille båda gångerna egentligen, bara magkänslan som sa det. För graviditeterna påminner inte speciellt mkt om varann. Då hade jag bara illamående, inga andra symtom. Nu har jag redan både foglossning och klåda trots att jag bara är halvvägs ännu. :(

Ska bli väldigt spännande & höra vad det är som finns i din mage. :bump::bump:
 
Sv: Nu måste ni gissa!!

men så känner jag med. det skulle vara jättekul med en flicka med tanke på att vi bara tänkt oss 2 barn. men inte gör det något om det kommer en pojk till.

denna graviditet har inte alls varit som då jag väntade tim. allt är annorlunda.

kinatestet visade på pojke med tim och flicka med denna. får se om den har rätt igen.
 
Sv: Nu måste ni gissa!!

Ja, det är ju svårare att tolka magen andra gången :o, kan finnas lite kvar sedan tidigare ..... hur är det med hjärtljuden, fast de kanske du inte har hört än, eller hur är det :confused:, känns som en evigheten sedan jag fick mina godingar. Med pojken låg hjärtljuden lägre än med dottern. Hade också min mage rakt fram med pojken, syntes inte bakifrån att jag var ens i nionde månaden utan hade en rejäl kula rakt fram. Med flickan syntes det nästan direkt vi var klara :angel:

Lycka till

Nina
 
Sv: Nu måste ni gissa!!

Hmm säger tjej då ;)

Akta dig för ul kontroller, min första ljög.. kom inte ut nån pojke :D haha
 
Sv: Nu måste ni gissa!!

kinesiskt test visar flicka
ingen ökad hårväxt eller hormonrand
endast gått upp 1 kg
ratar fet mat
sugen på coca cola, surt och sött
är lätt nästäppt sedan några veckor tillbaka


så kom igen nu, gissa på :banana:

Likadant var det för mig, och det var en liten flicka :love:
 
Sv: Nu måste ni gissa!!

tyvärr har jag inte fått höra hjärtat än...

ja, magen kan ju bli lite förändrad efter en graviditet :crazy:
vill inte veta hur den kanske kommer se ut efter denna.
 
Sv: Nu måste ni gissa!!

haha, va snopet :p

jag ska be dom dubbelkolla 100 ggr innan jag tror på det. är det en pojk så brukar det ju synas rätt så bra. det är tjejerna som är lite svåra att se.

när jag gjorde könsul med sonen så syntes det direkt att det var en pojke för ha kissade, å det är ju bara pojkar som kissar med en snabel :D
 
Sv: Nu måste ni gissa!!

Nehe? :D

Min sa de var en pojke för de såg snoppen! Var då fan ingen snopp där.. tror den trillade av på vägen ut ;)
 
Sv: Nu måste ni gissa!!

haha, kan nästan se din min när du såg att det var en flicka :D

jag hade blivit väldigt förvånad om det kom ut en tjej förra gången, för som jag sa så ska dom inte ha en snabel mellan benen :p
 
Sv: Nu måste ni gissa!!

Seriöst, hade namn klart.. köpt pojkiga kläder och vagn och allt. Första jag slängde ur mig var; fan skulle köpt den rosa vagnen!

du skulle sett barnmorskans min!

inte en kommentar om söt bebis eller nått ;) Började gnälla om vagnen!

(följt av att jag pikade dennes far om att de har lika mycket stake :rofl:)
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp