Bukefalos 28 år!

Nu med omplacering

B

Borboleta

Vad ska man tänka på om man överväger att skaffa en omplacerings hund? :confused: :confused:
 
Sv: Nu med omplacering

Först och främst ta reda på varför de vill omplacera hunden.
Så mycket som möjligt om dess liv också. Ev. sjukdommar, rädslor, ovanor.
Om hunden är uppfostrad kanske. Som ordspråket säger "Man kan inte lära gamla hundar sitta". Det är i regel mer arbete med att lära en äldre hund lydnad än en valp.
Det ä vad jag kan komma på nu..
 
Sv: Nu med omplacering

Att den kan ha med sig saker i bagaget som man inte hade räknat med. Kan ta en vän som tog en labbe som omplacering tex., den hunden var extremt rädd för barn, men det hade aldrig kommit fram förrän hon hade haft hunden ett bra tag och hennes kusin kom och hälsade på med sina barn...

//E
 
Sv: Nu med omplacering

Om hunden verkar ha några typer av stress eller problembeteenden, ta reda på så mycket som möjligt om hundens vardag för att se om det finns TYDLIGA anledningar till dessa som har stor chans att försvinna... "Prova" hunden både i hemmet och i ovan miljö så att du vet vad du får emd dig. Ta ev. på prov...
 
Sv: Nu med omplacering

Tack för alla svar.

Har en omplacering som inte fugnerat alls av olika anledningar (mycket vek hund som inte varit ordentligt socialicerad och inte gått i koppel sen han var liten kombinerat med för dåligt kunskap om den typen av hund) och letar nu ny hund.

Har varit och tittat på en ny kille och vill gärna "göra rätt" den här gången
 

Liknande trådar

Övr. Hund Min känsla har varit att det finns en stor övertalighet av hundar efter covid och det verkar ju stämma enligt hundstallet som har...
5 6 7
Svar
125
· Visningar
11 204
Senast: Fetaost
·
Övr. Hund Tycker det är väldigt kul att höra hur folk resonerar och tänker när det kommer till att döpa sina hundar. :) så vad heter era, och...
5 6 7
Svar
120
· Visningar
7 005
Senast: Seabaz
·
Övr. Hund Hej! Jag behöver er kloka hjälp i frågan om vår lilla franska bulldogg ska omplaceras eller i värsta fall avlivas. Hon är bara 2 år...
2
Svar
37
· Visningar
4 516
Senast: Hermelin
·
Hemmet Jag har aldrig lyckats hitta någon fin stjärna till granen. Jag har en som duger, men har aldrig hittat DEN liksom. Allting är liksom...
Svar
7
· Visningar
374
Senast: gul_zebra
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Barmarksdrag/canicross
  • Matskålar utan nickel
  • Optimala foderrutiner?

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp