Nu och då i min stuga

Myzan87

Trådstartare
Tog lite bilder på mitt hus på hur det ser ut idag och hur det såg ut när bott i det någre månader. Köpte ett hus i början av året och därmed passade jag även på att flytta hemmifrån. Men det är inte alltid en dans på rosor och det kräver mycket av en själv att ha både hund, häst, heltidsjobb och ett hus med lite renoveringsjobb.

Numera delar jag ansvaret med min underbara Sambo Christian sedan ett halvår tillbaka (han flyttade in direkt när vi blev tillsammans :p)

Ursprungshuset (2rum, matrummet och sovrummet) är byggt 1924. Ingången i mitten av huset och ett fönster på var sida. Resterande är byggt lite hur som... :crazy:

huset från vägen
Bild050.jpg

Köket
Bild043.jpg

Sovrummet
Bild041.jpg

Matrummet (datorn stod här, precis till vänster bakom väggen)
Bild039-1.jpg

Vardagsrummet
Bild037.jpg


Forts.
 
Sv: Nu och då i min stuga

Idag ser det ut så här
Käket (som vi håller på att renovera)
Bild156.jpg

Sovrummet (med Christian på sängen)
Bild157.jpg

Matrummet
Bild153.jpg

Bild154.jpg


Forts.
 
Sv: Nu och då i min stuga

Vardagsrummet (Zab som har målat tavlan över den stora soffan och den sista bilden)
Bild149.jpg

Bild151.jpg

Bild152.jpg


Vad tycker ni? Bättre? Kommentera :idea:;)

Har ni något ni vill visa så släng in bilder på det också :laugh:
 
Sv: Nu och då i min stuga

Åh vilket fint litet hus! :love: Du har det så som jag sitter i min lilla studentlägenhet i stan med min lånade katt och drömmer om!
 
Sv: Nu och då i min stuga

Köket genomgår en renovering så det är inte klart än. Tapeter, färg och ljus ska också upp.

Men det är grymt jobbigt att diska på en diskbänk som bara är 65cm hög(speciellt för sambon som är 187cm). Dessutom behövde vi fler skåp och mer arbetsyta vilket vi har fått nu. Dessutom så får vi plats med en 45diskmaskin :d (det är där 'mattunnan' står nu). Dessutom passade vi på att dra om elen som är riktigt slarvigt gjord. Rena rottboet i cantralen :crazy:

Vi försöker bevara lite utav den gamla charmen fast utan "sommarstugeskänsla". Sen ska det inte in nya moderna saker utan mer vitt, trä och saker med mjuka former. I trädgården så ska det vara mycke blommor, träd (vi fock dock sätta ett staket mot vägen för annars springer hunden ut)
 
Sv: Nu och då i min stuga

Ibland slår ens drömmar in, särskillt när man minst anar det ;)

Sambon bytte från en lägenhet i centrala Helsingborg till mitt hus mitt ute i skogen och stormtrivs!
 
Sv: Nu och då i min stuga

Hoppas att du inte slängde överskåpen i köket. Någon som uppskattar dem hade säkert betalat en 5000-15000 för dem beroende på antalet skåp.
 
Sv: Nu och då i min stuga

Det fanns bara ett sådant överskåp med tillhörande "glasskålar", skålarna ligger här inne (hela och fina, vill gärna använda dom i det nya köket eftersom de var praktiska) och skåpet ligger ute i förrådet under tak. Skjutluckan är tyvärr borta men det går förmodligen att fixa nytt.

Kunde inte ha kvar det eftersom diskbänken höjdes för mycket.
 

Liknande trådar

  • Artikel
Dagbok Huset jag köpte hade inte använts som permanentbostad på de senaste “60+-ish” åren, och hade även stått helt lämnat åt sitt öde under...
2
Svar
26
· Visningar
6 284
Senast: Calmiche
·
Hemmet Gah! Vi har ett par sädesärlor som bor hos oss, tror de har varit här tidigare år också, men nu har det slagit slint. Åtminstone en av...
2
Svar
29
· Visningar
6 312
Senast: Marvin
·
Hemmet På begäran av @Asko så startar jag en tråd om renoveringen av vårat hus! Lite bakgrundsfakta: Huset är byggt på 1800-talet och var från...
10 11 12
Svar
233
· Visningar
28 342
Senast: Unafraid
·
Hemmet 1 mars kommer jag sannolikt att flytta in i en lägenhet som uppenbarligen inte är skapad för att sova i, så jag försöker klura ut hur...
2 3
Svar
55
· Visningar
5 940
Senast: Singoalla
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp