Nu outar jag men det får vara så.

Sonic76

Trådstartare
Skäll kan ni ta för er själva.
Jag har en stövare sen ett par år.
Hon skadade sig i ett framben och jakthundskarriären var över.
Då fick jag äran att henne.
Min terapihund som får mig att gå promenader och må bättre.
Men idag kom hon lös på kvällspromenaden. På nåt sätt fastnade bgb haken och den lossnade från halsbandet

Nu 6 timmar senare inga spår av hunden
Senaste skallet hördes 21:30.
Vi letade till kl 01
Jag går sönder.
Tänk om vargen fått tag i henne.
Hon har ju sin skada så nu går hon garanterat på 3 ben om hon lever.
Jag mår så dåligt att hon kom lös.
Tänk om hon är död. Då är det mitt fel.
Jag kan inte leva med det
 
Ring polisen? Ring id-hund? Är du kvar på platsen där hunden försvann? Det rekommenderas. Har du skrivit i alla grupper i ditt område? Ut och leta, kalla osv. Hoppas det går bra.
Hon försvann 25 m hemifrån så det ligger en filt och mat vid dörren. Bor i lägenhetshus så vid den ytterdörren.
Polisen är kontaktad
Id hund inte tillgänglig
Har skrivit där jag kan
Ev hjälp med drönare imorgon
Jag är dock övertygad om att vargen tagit henne
Men jag hoppas jag har fel
 
Ring polisen? Ring id-hund? Är du kvar på platsen där hunden försvann? Det rekommenderas. Har du skrivit i alla grupper i ditt område? Ut och leta, kalla osv. Hoppas det går bra.
Vi har letat från 19:30 till 01:25
Sen behövde vi vila
Otillgänglig skog så är svårt i mörkret när man inte hittar
 
Hon försvann 25 m hemifrån så det ligger en filt och mat vid dörren. Bor i lägenhetshus så vid den ytterdörren.
Polisen är kontaktad
Id hund inte tillgänglig
Har skrivit där jag kan
Ev hjälp med drönare imorgon
Jag är dock övertygad om att vargen tagit henne
Men jag hoppas jag har fel
Förlåt men var är du så övertygad om att en varg tagit henne?
Bor inte du i Örebro län? Finns en id-hund på hemsidan iallafall.
 
Förlåt men var är du så övertygad om att en varg tagit henne?
Bor inte du i Örebro län? Finns en id-hund på hemsidan iallafall.
Den kan inte
De bor i Stockholm eller var det var och är bara här ibland. Ringde dem förut.
Vi har vargar här i skogen där hon drog.
Och löper så extra mkt lukt.
 
Tror rizken för att bli överkörd är ztörre än att ulven tar henne.
Ut o ropa igen!
Vi fick ta en paus efter att ha varit ute i flera timmar
Vi ska göra nytt sök med spårhund under dagen
Ev drönare med.
Skogen är rätt lång norrut så ä, men räven hon följde bor i närheten.
Dock finns det massor av gruvhål här så vi ska söka vid dem med.
Svårt att gå i en skog man inte kan nattetid
 
Hon hade halvstryp och reflexväst när hon drog så är väl lite rädd att hon sitter fast nånstans
 
Om jag ropar och hon svarar så känns det så taskigt att inte i nuläget kunna gå in leta.
Men skogen är hopplös att gå i i mörker.
Men hoppas id hunden som hörde av sig kan.
Hade bara inget rent doftämne Men kan ordna genom ett täcke.
 
Usch, vilken ångest @Sonic76 :(
Håller alla tummar för att hon kommer tillbaka!

Känner du någon som har en drönare? Det kan ju ibland vara lättare att flyga över otillgänglig terräng, om det är så att hon sitter fast någonstans.
 
Usch, vilken ångest @Sonic76 :(
Håller alla tummar för att hon kommer tillbaka!

Känner du någon som har en drönare? Det kan ju ibland vara lättare att flyga över otillgänglig terräng, om det är så att hon sitter fast någonstans.
Vi kan ev få hit en med värmekamera.
Men ska ringa honom vid 8
 
Jag fattar att det är skit jobbigt! 💔 Jag skulle också ha EXTREMT mycket ångest om det hände förmig!
Och jag hoppas att ni hittar henne och att hon mår bra! Om hon har varit en jakt hund så kanske hon är van att vara lös i skogen och att vara ute länge? Så hon kanske bara följde efter nåt spår eller nånting och har så kul så hon inte har kommit hem än bara därför? ❤️
Men även OM det skulle ha hänt nåt jätte hemskt så var inte det ditt fel! Utan o lyckor kan hända för alla ❤️
Jag vet inte om du har kollat det men det kanske finns nån som har en jätte duktig sök hund bara att den inte är god känd som det? Men den kanske ändå kan hjälpa till?
 
Jag själv varit med om att gå i timmar för att leta hund, en blev skrämd av raketer (inte på nyår) och en annan blev skrämd av åskan.
Det är så jobbigt och jag håller tummarna för att hon kommer hem snart. ❤️
 
Håller också tummarna för att hunden hittar tillbaka ♥️
Min ponny försvann en gång när hon just flyttat hit, trots hage med stark ström. Det var hemskt innan vi hittade henne. Säger som @LiviaFilippa det var inte ditt fel, olyckor händer ♥️
 
Den kan inte
De bor i Stockholm eller var det var och är bara här ibland. Ringde dem förut.
Vi har vargar här i skogen där hon drog.
Och löper så extra mkt lukt.
Förstod jag det rätt att hon löper?

Då skulle jag gå runt och kolla med folk som rastar sina hundar nu på morgonen och hört om de sett/hört något. Chansen är ju stor då att hon dras till andra hundar.
 
Förstod jag det rätt att hon löper?

Då skulle jag gå runt och kolla med folk som rastar sina hundar nu på morgonen och hört om de sett/hört något. Chansen är ju stor då att hon dras till andra hundar.
Ja jag har lagt upp på alla sociala medier och pratat med folk.
Har några tips men inga synobservationer
 
Hon försvann 25 m hemifrån så det ligger en filt och mat vid dörren. Bor i lägenhetshus så vid den ytterdörren.
Polisen är kontaktad
Id hund inte tillgänglig
Har skrivit där jag kan
Ev hjälp med drönare imorgon
Jag är dock övertygad om att vargen tagit henne
Men jag hoppas jag har fel

Bara som liten tröst: Här i Skåne var det en fralla som sprang iväg i mellandagarna. Sen kom kylan med många minusgrader och snö. Folk letade och letade. ID-hundar letade. Efter 10 dagar (eller nåt sånt) hittades den igen! Flera kilo lättare men vad jag förstått frisk och hel. Den hade dessutom haft sele med långlina när den sprang iväg så ägarna var ju rädda att den satt fast nånstans.

Det finns hopp! Om din dessutom varit jakthund så har den förmodligen lite kunskaper när det gäller att orientera sig som kan komma till nytta. Löper hon lär hon väl dessutom dras till andra hundar. Sprid informationen så mycket som möjligt så att hundägare och andra i området vet att det är hon om de ser henne! Hoppas att hon kommer hem snart :heart
 

Liknande trådar

Hästhantering Hej! Vill varna för lång och rörig text... Gör ett sista desperat försök att få någon hjälp. Vill börja med att säga att hästen i...
3 4 5
Svar
81
· Visningar
11 318
Hästmänniskan Hej! Jag har köpt en supersnäll 7 åring för 2 veckor sedan (24/8). 7 år, valack och importerad från Holland som 5 åring. Tidigare...
2
Svar
33
· Visningar
10 539
Relationer Varning för vääääldigt långt inlägg! Jag skriver sällan personliga saker här men nu känner jag att jag skulle behöva andras syn på...
2 3 4
Svar
74
· Visningar
24 138
Senast: alazzi
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Det här året borde ha varit ett av de eller rentav det allra bästa året i mitt liv. Med en pigg och glad unghund, med åldern inne för...
2
Svar
21
· Visningar
3 908
Senast: Takire
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Akvarietråden IV
  • Uppdateringstråd 29
  • Hundrädda

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp