Nu rensar vi ur sadelkammaren! (Motsatsen till Shoppingtråden)

Liten

Trådstartare
Vi tycks ju vara flera som ska/håller på att sälja av grejer - vi kan väl hålla till här så att vi inte helt kapar tråden om shopping :angel::D
 
Hm. Okej :cautious: jag har sålt lite grejer och funderar på bett. Det är ju kul. Tänk om jag behöver mina märkliga specialare igen? (Typ läder ett, jättekul att köpa, fungerade sådär att använda, men kanske nästa häst??? :laugh:)
Borde gå igenom allt. Har en del schabrak som är broderade och som jag inte får sälja pga gammalt sponsoravtal. Behålla dom dom är eller försöka "lappa" över loggan? Det är fina equiline schabrak så "släng" är inte aktuellt. Och inte sprätta, har lite kläder som ska sprättas och det är ett helvete och tar en miljon år. :cautious:
 
Jag har sålt ett par ridstövlar. Trodde inte det skulle gå, men var nog ett jäkligt bra pris 😅
Snygga och sköna men tyvärr inte kompatibla med mina nya stigbyglar :down:
Fick blodad tand så lagt ut lite mer på HästNet, vart säljer ni?
 
Jag håller på och ska ta tag i att sälja av saker. Skälen är många, och att fylla på bufferten känns högst aktuellt. Jag har sedan tidigare för vana att regelbundet sälja sånt som inte används, men den här gången ska jag försöka att ta det ännu lite längre. Vi får väl se hur det går!

I helgen sålde jag en BoT ryggvärmare och idag ett renskinn som jag tidigare haft under sadeln (men som på nuvarande häst bara försvinner iväg över korset och tappas hela tiden :cautious: ).

Jag säljer mest på Facebook, i diverse grupper, men ibland också på Hästnet eller Hippson Market. På de senare lägger jag främst upp sadlar, men ibland annat - renskinnet såldes via Hästnet tex.
 
Det mesta jag säljer blir sålt via olika grupper på facebook. Sålde nyligen min dressyrsadel och i dagsläget är det inte aktuellt med någon ny. Så jag sålde ena dressyrsadelgjorden idag, den andra tror jag att jag ska sälja också.,
 
Hm. Okej :cautious: jag har sålt lite grejer och funderar på bett. Det är ju kul. Tänk om jag behöver mina märkliga specialare igen? (Typ läder ett, jättekul att köpa, fungerade sådär att använda, men kanske nästa häst??? :laugh:)
Borde gå igenom allt. Har en del schabrak som är broderade och som jag inte får sälja pga gammalt sponsoravtal. Behålla dom dom är eller försöka "lappa" över loggan? Det är fina equiline schabrak så "släng" är inte aktuellt. Och inte sprätta, har lite kläder som ska sprättas och det är ett helvete och tar en miljon år. :cautious:

Lägg upp en annons och om någon nappar var det meningen att du skulle sälja :D
 
Jag måste också rensa. Har 7(!) sadlar på två hästar, varav ingen är fullt igång för tillfället :o, en väldig massor med brun utrustning och bara svarta sadlar som ska behållas samt en rockard som hästen växt ur. Det är så sjukt tråkigt att försöka sälja småplock bara. Frakten blir ju oftare på mer än vad man kan få för grejerna så ska försöka se om jag orkar ta mig till någon sorts hästloppis eller bytardag om det finns i närtid.
 
Har själv börjat med min rensning sen jag tog bort hästen för över ett år sedan, dragit mig för det då jag inte gillar att sälja saker. Känner mig obekväm, men vet innerst inne att det inte blir bättre om sakerna bara ligger.

Så nu har jag tagit mig i kragen och lagt ut mina hästtäcken på försäljning, ingen som nappat än. La upp i en lokal grupp på fb då jag tyvärr ej kan skicka och det är lättare om den som köper kan hämta.

Händer inget på en vecka lägger jag nog ut dom i den stora försäljningsgruppen för länet.
Min nödlösning är att höra med ridskolan jag rider på om de är i behov av täckena, 2 skulle jag kunna skänka till dom i så fall eller få en liten symbolisk summa.

Svårt detta.
 
Jag skulle behöva sälja 2 dressyrsadlar. Behöver inte 3 till en häst liksom.
Men jag fasar och tror jag blir galen om jag ska sälja själv. Får försöka ta tag i att lämna in dem hos någon. Någon dag.. när som helst.. :cautious::angel:
 
Jag försöker sälja min tidigare dressyrsadel då hästen fick en ny för ett par veckor sedan. Men det går trögt... Har ett par dressyrschabrak jag borde ta tag i att försöka sälja också som jag inte använder men har inte kommit ihåg att fota dom när jag är ute i stallet 🙄
 
Sålt massor sedan i höstas då jag tog bort min ponny och köpte en anings större häst :angel: De var inte mycket han kunde ha nej, hade massa bett liggandes blivit av med nästan alla, förutom de dyraste för de får vara kvar då unghästen gillar de.
Har fina träns som bara hänger men verkar svår sålt och lika så täcken om de inte är märkes täcken fast de är rena, fina och nyligen impregnerade. De är inte så lätt folk tycker typ man ska skänka bort saker de inte är något fel på ..
 
Sen jag tog bort min gamla häst i höstas har jag börjat sälja av det som inte passar dottern som jag har kvar. Har sålt ett gäng bett, sadelgjordar och tyglar. Behöver bli av med ett gäng vojlockar men de är dyra att posta. Likaså några täcken som dottern vuxit ur och som är helt ok.
Skiulle behöva sälja två sadlar men jag har inte koll på exakt vilken storlek de har eller hur jag tar reda på det. Någon som kan berätta? Är två Stübben.
 
Har 7(!) sadlar på två hästar, varav ingen är fullt igång

Äsch då, det är ju typ 3,5 sadel per häst. Jag har fler (fast ok, 3st som passar nuvarande hästen. De andra är byggda åt min förra häst och kommer inte att säljas.) - och då har jag faktiskt sålt av några typ under det senaste året. Heeeelt normalt... :o:angel::rofl:

Skämt åsido, jag har en sadel som legat uppe på annons ett rätt bra tag. Men den skickar jag helst inte (gammal westernsadel av tung modell - jag måste köra ca 5,5-6mil enkel för att köpa lämplig låda...vilket jag är sjukt osugen på.), så ingen har nappat. Äsch.
 
På tal om att sälja sadlar.. sist tog det lång tid för mig, 6 månader tror jag, men sålde blev den till det pris jag ville ha :)
 
Sen jag tog bort min gamla häst i höstas har jag börjat sälja av det som inte passar dottern som jag har kvar. Har sålt ett gäng bett, sadelgjordar och tyglar. Behöver bli av med ett gäng vojlockar men de är dyra att posta. Likaså några täcken som dottern vuxit ur och som är helt ok.
Skiulle behöva sälja två sadlar men jag har inte koll på exakt vilken storlek de har eller hur jag tar reda på det. Någon som kan berätta? Är två Stübben.

Märkningen på Stübben brukar avslöja både sitsstorlek och bomvidd.
 
Jag har nästan alltid något att sälja. Jag försöker sälja av sådant som jag uppgraderat ifrån eller som av annan anledning inte kommer till användning.

Nu har jag stött på en ny situation och behövt sälja täcken och sadelgjordar för att spinkfisen gått och blivit tjockis.

Rambotäckena gick som smör, alla utom vintertäcket vilket inte är så konstigt i april.

Jag tycker att många begagnade saker läggs ut till överpris. Om det inte kommer till användning, varför vara snåljop och inte få sålt? Roligare om någon annan kan ha nytta av det.

Jag säljer alltid för 50% eller mindre av nypriset om saken inte är helt oanvänd,då kan det bli lite dyrare.

Sedan delar jag upp det på:
~ Saker som jag älskar men inte använder, ett sprengerbett till exempel, det är lite dyrare och har därför inte blivit sålt men det kan jag lika gärna spara till nästa häst.
~ Sådant som jag har tröttnat på och aldrig kommer använda igen, det säljs billigt. Täcken och sådant som bara är jobbigt att förvara slumpas också bort billigt.

EEftersom jag använder mycket svindyra märkesgrejer brukar jag skänka bort det som är Välanvänt och slitet, istället för att slänga. Det finns många som blir jätteglada för det även om det inte är värt några pengar.
 
Jag tycker att många begagnade saker läggs ut till överpris. Om det inte kommer till användning, varför vara snåljop och inte få sålt? Roligare om någon annan kan ha nytta av det.

Jag lägger också ut väldigt billigt, för att jag vill få sålt. Men svårt att få fram på bild hur mjuk dressyrgjorden är, till exempel..
 

Liknande trådar

Övr. Hund Hej på er! Jag har en hane på ett år, kastrerad blandras beagle som jag tyvärr har allvarliga problem med. Har haft flertalet hundar...
2
Svar
29
· Visningar
2 539
Senast: jemeni
·
Övr. Hund Jag har sälj annons ute på min hund sedan den 17 januari. Jag har fått tre svar. En som bor i samma stad som jag och som kör lastbil...
2 3 4
Svar
60
· Visningar
4 257
Senast: ako
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Året var 1994. Jag var trött på att bo i en förort. Jag ville ut på landet. Några år tidigare hade jag avslutat en 2-årig...
Svar
0
· Visningar
900
Senast: Wille
·
Kropp & Själ Lite luddig rubrik kanske men kom inte på något som riktigt passade. Det är är apropå tråden om hur man klarar ett tråkigt jobb där det...
2 3 4
Svar
62
· Visningar
3 902

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Födda 2022
  • Dressyrsnack 16
  • Artroskopi äldre häst

Omröstningar

Tillbaka
Upp