Nu rensar vi ur sadelkammaren! (Motsatsen till Shoppingtråden)

Har väldigt lite saker men försöker sälja några bett, det verkar väldigt svårt? Hur prissätter man bett?

Det är svårt!

"Helt vanliga" bett (typ Hööks, Hansbo, Globus, öht modeller som finns att köpa "överallt" för en inte så dyr slant) har jag inte fått så mycket för när jag sålt av. Mina nästan helt nya Sprenger-bett däremot tog jag nära tusenlappen för (förutom KK Ultra som jag köpte på rea och fick igen pengarna för när jag sålde sen. Den modellen är ju dock inte lika dyr som många av deras andra), och Peewee-bettet fick jag igen pengarna (lite drygt halva nypriset, köpte det själv begagnat) för.
 
Har väldigt lite saker men försöker sälja några bett, det verkar väldigt svårt? Hur prissätter man bett?

Jag har tagit någon hundring eller två typ för "vanliga" hööks-bett som inte är tränsbett. Tränsbett kanske en femtiolapp..
Specialbetten lite dyrare.

Jag verkar fått sålt ett par stigbyglar :) Sakta men säkert får jag alltså svar på mina annonser på HästNet, och förutom ett undantag har det blivit enkla affärer :)
 
Gett bort två par osäljbara kingsland-ridbyxor i bra skick. Har haft dom ute i två år till typ 10% av inköpspris. Omöjligt.

Sen sålt ett Rambo svettäcke, betydligt enklare, tog någon timme.
Delvis KL

Jag tycker att en får iväg fin saker ifall en gör Utrop 1 kr på Tradera. Det är verkligen inte för pengarna, utan att fina grejer kommer till användning. Ex har ett bett just nu, som är uppe i över 100kr :)
 
Delvis KL

Jag tycker att en får iväg fin saker ifall en gör Utrop 1 kr på Tradera. Det är verkligen inte för pengarna, utan att fina grejer kommer till användning. Ex har ett bett just nu, som är uppe i över 100kr :)
Jag vill gärna ha ganska bra betalt när jag säljer på Tradera, jag tycker det är jobbigt att boka frakt och skicka, så det som är billigt vill jag att folk själva kommer och hämtar. :) så jag säljer nästan bara i lokala fb-grupper :)
 
Själv orkar jag inte sälja så när jag tog bort 2 hästar (1 häst och 1 ponny) så gav jag bort det som inte passade nya och kvarstående, mottagaren var en ridskola.
Inom en vecka eller två får jag sista delarna till min nya uppsättning grooming saker, dom gamla är av bra kvalité så även dom gamla borstarna blir att ge bort till en ridskola när verksamheten börjar igen till hösten.
 
Jag vill gärna ha ganska bra betalt när jag säljer på Tradera, jag tycker det är jobbigt att boka frakt och skicka, så det som är billigt vill jag att folk själva kommer och hämtar. :) så jag säljer nästan bara i lokala fb-grupper :)
Jo, jag håller med, utom just grejer en inte blir av med, som diskussionen gick kring :D Du hade skänkt KL-ridbyxor.
 
Jo, jag håller med, utom just grejer en inte blir av med, som diskussionen gick kring :D Du hade skänkt KL-ridbyxor.
Jo, dom hade jag dock provat sälja på fler sidor, sen gav jag till slut upp, men tjejen som fick dom blev glad, så det känns bra ändå! :)
Sen tar en ju givetvis betalt för frakten!
Ja, självklart! Men för att jag ska packa, skriva ut fraktsedlar och ta bilen till posten vill jag ändå ha mer betalt för att jag tycker att det är jobbigt. :D
 
Sålt ett bett också och har tre som hört av sig på ett annat, så förhoppningsvis är det också sålt snart! Har lite mer saker att lägga ut sen tror jag :D
 
Jag rensade lite bland mina ridkläder häromdagen. Efter två knasiga försäljningar i våras kände jag inte alls för att annonsera, så jag åkte till min grannridskola och skänkte det till en tjej som jag känner lite.

Ang att sälja. Jag har sålt massor av grejer genom åren, det har alltid varit smärtfritt, men på sistone har jag sett en tendens till orealistiska förväntningar från köpare. Jag sålde ett bett för en billig peng, köparen hade frågor om bettet som jag inte kunde svara på, vilket jag var helt ärlig med (eftersom jag själv köpt det beg). Köparen ville köpa ändå och när det då var nån detalj som inte stämde tyckte köparen att jag skulle ta tillbaka bettet. Vill jag veta exakt så köper jag nytt.
 
Det är jättejobbigt med en del människor. Extremt många klarar uppenbarligen inte av att läsa det som står i annonsen och frågar saker som står tydligt utskrivet, andra tror att man är någon sorts terapitjänst som de kan prata med så fort de har tråkigt.
Har en sak ute på prov till en som bor i närheten så att hon kan prova den på sin häst och en annan som är intresserad skriver flera gånger om dagen och frågar om den är såld eller jag har fått tillbaka den fast jag lovat höra av mig när jag vet. Funderar seriöst på att säga att den är såld fast den första inte har bestämt sig än. Visst är det kul att det finns intresse för grejerna men lite förståelse för att folk har annat för sig (som att tex vara på jobbet ibland..) än att svara på meddelanden borde det väl ändå finnas.
En annan människa ringde på midsommar och var lite halvfull och försökte småprata utan att egentligen vela köpa någonting :banghead:
 
Har en hel hög att sälja här hemma i lägenheten som hade gömt sig och kom fram i flyttat. Står även vid en stallflytt så får se hur mycket som kommer fram där som gömt sig under åren.

Började lite smått och har fått sålt ett bett, ett par boots och ett ylletäcke som inte passade men orkar inte ta tag i resten som behöver säljas av... 😅
 
Just Tradera har jag inga positiva minnen av för egen del, som säljare. Mycket jobb för väldigt lite pengar (jag hade i regel upp saker på 1:- utrop). Men, det betyder nog inte så mycket - för andra verkar det ju gå fint! :)


Jag "hittade" lite mer att sälja... Har sålt ett märkesbett och min tömkörningsdäckel (så vacker, så fin, men den hängde mest och såg tjusig ut i sadelkammaren..) nu igår och idag. Har lagt upp lite distansutrustning (har bytt färg och trivs bra med den, och den syns även bättre ute etc) och ett fancy hackamore på annons.
 
Sålt två av tre "specialbett" jag lagt ut och ett equilineschabrak. Sålde även ett Rambo fleecetäcke i förra veckan. Innan jag har fått sälja ponnyn så har jag inte så mycket mer att sälja. Törs inte sälja hennes vintertäcken ifall hon blir kvar över vintern, det verkar tyvärr omöjligt att sälja en trevlig d-ponny. :meh:
 
Sålt två av tre "specialbett" jag lagt ut och ett equilineschabrak. Sålde även ett Rambo fleecetäcke i förra veckan. Innan jag har fått sälja ponnyn så har jag inte så mycket mer att sälja. Törs inte sälja hennes vintertäcken ifall hon blir kvar över vintern, det verkar tyvärr omöjligt att sälja en trevlig d-ponny. :meh:
Vilket är väldigt synd för hon ser jätte trevlig ut:love:
 
Vilket är väldigt synd för hon ser jätte trevlig ut:love:
Tack, hon är verkligen så rolig! Dock passar hon och jag inte alls ihop, så det hade ju varit kul om hon fick komma till någon som matchade bättre! Men jag ska prova sänka priset efter semestern, annars får hon stanna kvar så får jag försöka ragga någon som vill vara medryttare. :)
 
Det vankas veterinärbesök, det är tydligen våran sommartradition numera (förra året - bort med ögat, sommaren innan - rejäl sårskada i munnen + luftvägsinflammation som troligen sparkades igång av just munskadan..). Halleluja.. Rensningen fortsätter!

Har fått sålt ett par långtyglar och ett par benskydd. Har lagt upp ett par tyglar till försäljning, och fortsätter förstås att annonsera ut den där westernsadeln..
 

Liknande trådar

Övr. Hund Hej på er! Jag har en hane på ett år, kastrerad blandras beagle som jag tyvärr har allvarliga problem med. Har haft flertalet hundar...
2
Svar
29
· Visningar
2 539
Senast: jemeni
·
Övr. Hund Jag har sälj annons ute på min hund sedan den 17 januari. Jag har fått tre svar. En som bor i samma stad som jag och som kör lastbil...
2 3 4
Svar
60
· Visningar
4 257
Senast: ako
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Året var 1994. Jag var trött på att bo i en förort. Jag ville ut på landet. Några år tidigare hade jag avslutat en 2-årig...
Svar
0
· Visningar
900
Senast: Wille
·
Kropp & Själ Lite luddig rubrik kanske men kom inte på något som riktigt passade. Det är är apropå tråden om hur man klarar ett tråkigt jobb där det...
2 3 4
Svar
62
· Visningar
3 904

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Dressyrsnack 16
  • Uppdateringstråd
  • Hingstval 2024

Omröstningar

Tillbaka
Upp