Nu rensar vi ur sadelkammaren! (Motsatsen till Shoppingtråden)

Hur får du ner täcket igen?
Jag klarar inte av att vika dem så smått igen :o

Jag har haft likadant tidigare (nu ligger påsarna i en stor kasse..), och tyckte inte alls att det var svårt utan vek bara ihop täcket snyggt och stoppade tillbaka. Brukar göra så när jag ska skicka/sälja täcken om jag har möjlighet, mycket smidigare :)
 
Angående katt och täcken så skulle jag försöka säkra täckena oavsett katt. Ett av mina ulltäcken råkade hamna i en hylla i täckesrummet i stallet när jag var bortrest en period, och då passade mössen på att sno ett par bitar av det (och mycket mer av andra täcken, som som tur var inte var mina). Det finns flera katter på gården och överlag inte alls mycket problem med möss.

Jag hade kört på plastlåda med täta lock, tex Smartstore. Så förvarar jag täcken som är tvättade och ska säljas just nu. Mögel har jag svårt att svara på - men det borde inte vara ett problem så länge täckena är riktigt riktigt torra när de läggs ner och ingen fukt kommer in i lådan.
 
Rensar vidare. Lagt ut massor med grejer i befintligt skick, men hittills ingen som nappat. Men de har bara legat ute sen igår kväll :angel:
 
Fick sålt grimma + grimskaft och en sadelgjord :) Och ett par fodertunnor, fast de är inte hämtade ännu.
 
Märkningen på Stübben brukar avslöja både sitsstorlek och bomvidd.

På mina står först en sifferserie på sex siffror, 408991 på den ena, och därefter en siffra som jag förstår är bomvidden (30). Vilken av de sex siffrorna visar på sitsstorlek?
 
På mina står först en sifferserie på sex siffror, 408991 på den ena, och därefter en siffra som jag förstår är bomvidden (30). Vilken av de sex siffrorna visar på sitsstorlek?

Jag kanske missminner mig. Har bara en gammal Stübben kvar och den har liknande märkning som din, 818090 och sedan 31. Men sitsen går ju att mäta med ett måttband. :)
 
Har precis fått sålt ett par ridstövlar via Hästnet, känner mig så nöjd! La ut dom på i FB först men efter någon dag utan intresse så la jag upp dom på Hästnet i lördags kväll. Dock behöver jag fixa med att skicka dom å så, men de kändes det värt 😊
 
Från framvalv till bakvalv?

Om jag inte missminner mig helt. Sitsstorleken på engelska sadlar mäts från sadelspiken vid lillkåpan (den närmast sitsen) till mitten av bakvalvets kant. Mäter du i cm så delar du måttet med 2,54 för att omvandla till tum. Det blir inte helt exakt, men åtminstone på ett ungefär.

//Liten, som haft en bild på det där men inte hittar den nu bara för det.
 
Har lagt upp några täcken som inte sitter riktigt bra på hästen. Får väl se om de går, 125cm verkar inte vara en så himla "populär" storlek och ulltäcken är dessutom rätt tunga och skrymmande om de ska skickas. Men men, provar iaf!
 
Försöker just nu sälja en batessadel. En i stallet ska prova, annars åker den till tre hästar i kungälv så där lär den bli såld. :) Sedan har jag ett baucherbett som inte fan går att sälja.. försökt nu i över ett år att lägga ut då och då. Känner inte för att ge bort det :down:

Har rensat bland schabrak också så jag slipper bli arg när jag ska ta ett rent, alla känns små! Sålt säkert sex stycken till stallkompisar för en billig peng. De flesta var Trinityschabrak som mor velat ha (alltså inga dyrgripar från början). Känns bra!
 
Sålde ett märkesbett för mer än dubbelt vad jag köpte det för :D (jag fyndade alldeles för billigt)

(Sen gick jag och köpte några nödvändiggrejor för födelsedagspengar :angel: (hjälm o stövlar). )

Jag som tyckte jag var JÄTTEduktig som sålde ett BETT fast jag samlar på dom :cautious::grin:

Antar att det står 1-1 till mej själv nu då...
 
Vilken inspirerande tråd! Jag har aldrig riktigt kommit in i det där med att sälja på annons, det har blivit några par ridbyxor på sin höjd. Men jag vet med mig själv att jag har massor med saker som ligger och inte alls blir använda - t.ex. ett par så gott som oanvända MH-ridstövlar som jag bara "var tvungen att ha" när lokala butiken hade erbjudande.. Lädergrejer har jag till förbannelse, men mycket är märkeslöst och säkert hyfsat svårsålt tänker jag? Jag följer tråden och fortsätter inspireras så kanske jag också kan lyckas halvera innehållet i sadelkammaren en vacker dag :D
 

Liknande trådar

Övr. Hund Hej på er! Jag har en hane på ett år, kastrerad blandras beagle som jag tyvärr har allvarliga problem med. Har haft flertalet hundar...
2
Svar
29
· Visningar
2 539
Senast: jemeni
·
Övr. Hund Jag har sälj annons ute på min hund sedan den 17 januari. Jag har fått tre svar. En som bor i samma stad som jag och som kör lastbil...
2 3 4
Svar
60
· Visningar
4 256
Senast: ako
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Året var 1994. Jag var trött på att bo i en förort. Jag ville ut på landet. Några år tidigare hade jag avslutat en 2-årig...
Svar
0
· Visningar
899
Senast: Wille
·
Kropp & Själ Lite luddig rubrik kanske men kom inte på något som riktigt passade. Det är är apropå tråden om hur man klarar ett tråkigt jobb där det...
2 3 4
Svar
62
· Visningar
3 896

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Senast tagna bilden XV
  • Att ångra en valp
  • Uppdateringstråd 29

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp