Nu rensar vi ur sadelkammaren! (Motsatsen till Shoppingtråden)

Lade ju upp några täcken (ull + stall/svett) till försäljning för ett par veckor sen och det har väl varit några som velat mötas upp i stan (vilket jag nekat eftersom det är ca fem mil enkel och åt fel håll mot vart jag kör till vardags..). Men idag hörde en av sig och kom och hämtade alla tre :banana: Inga stora pengar sett till att det var 3st täcken, eftersom jag lade upp dem till ett paketpris, men ändå en trevlig slant och skönt att bli av med dem. De passar inte fröken riktigt så har mest hängt de senaste tre åren och ulltäckena är bra skrymmande att förvara.
 
Jag har ägnat många timmar åt att sprätta bort en sponsorlogga från ett equilineschabrak, som jag just la ut till försäljning för 300 spänn. Om jag får det sålt så har jag ändå gått back på alla timmar det tog att få bort den jävla loggan. Men schabraket var värt 0kr och inget jag själv ville använda längre med logga på. 🤣
 
Förra hösten sålde jag av en del grejer som legat länge, det var riktigt skönt! Bland annat ridstövlar jag inte kunde ha längre men jag hade åkt av med dem så de hade lite skrapmärken på sidan. Man tänker ju kanske, vem vill köpa ridstövlar med märken? Men sålde dem billigt istället för att de samlar damm eller slängs (otänkbart), och de såldes väldigt snabbt!

Nu sålde jag nyligen en sadel och i veckan ska jag bli av med en till. :) Den sistnämnda är bara provad, inte ens sutten i (av mig, köpte beg) och det har tagit ett tag att sälja den. Men trägen vinner!

Själv slog jag till på en begagnad men jättefin tömkörningsgjord som jag hoppas kommer idag på posten. :D Fint med en ut, en in. Nästa steg är att bli av med lite saker som ingen hittills velat ha men är ändå okej grejer. Som ponnygjordar i läder. Hade dem som dressyrgjordar till en sadel med för korta stroppar (akademisk sadel). Märkligt att en knappt använd, fin lädergjord inte ens säljs till ett väldigt lågt pris?
 
Har någon koll på vilket som är det billigaste sättet att skicka en sadel? Det är en Stübben Siegfried vars exakta vikt jag inte har koll på.
 
Har någon koll på vilket som är det billigaste sättet att skicka en sadel? Det är en Stübben Siegfried vars exakta vikt jag inte har koll på.

Postnord är rätt billigt om du bokar frakten online (via Skicka direkt). Fraktsedeln kan du skriva ut hemma eller hos ombud. Jag skickar oftast stora/skrymmande/tunga paket med dem nuförtiden (har skickat en hel del tungt läder och sadlar).
 
Jag har sålt en ponny och har även rensat ut inför stallbyte. Har lagt ut den första vändan saker idag och det är en del som hört av sig redan. Hade tur att den som köpte ponnyn även köpte en del av dens utrustning, så där slapp jag lägga ut det.
 
Haha, och genast kommer stolpskotten. En som vill att jag ska påminna henne om att hon ska swisha och denne vill göra det precis innan jag ska skicka varan. En ville betala hälften nu och hälften när hon fått varan.
 
Fick med en del grejer när jag köpte ponnyn för snart ett år sen, bland annat x antal ländtäcken jag aldrig använder. Vad sätter man ut såna för, 25 kr?
 
Jag har sålt nästan allt utom sadeln :banana: Har nån filt och sadelgjord kvar, men det skulle jag ju kunna skicka med sadeln när jag säljer den. Stör mig att ingen vill ha min fina sadel..

@hemlig Ja, mycket mer än 25 kr går nog inte om det inte är något populärt märke..
 
Under veckan har jag haft kontakt med en tjej som ville komma förbi 11 idag för att köpa en sadel av mig. Men hon slutade höra av sig i förrgår när jag skrev att stigbyglar och stigläder inte ingick. De var inte med på bilden, inte med i texten och sadeln är billig. Tror att hon inte hör av sig något mer, hon vet bara på vilken ort jag bor, inte adressen.
 
Under veckan har jag haft kontakt med en tjej som ville komma förbi 11 idag för att köpa en sadel av mig. Men hon slutade höra av sig i förrgår när jag skrev att stigbyglar och stigläder inte ingick. De var inte med på bilden, inte med i texten och sadeln är billig. Tror att hon inte hör av sig något mer, hon vet bara på vilken ort jag bor, inte adressen.

Nu fick jag svar på Hästnet att hon vaknade sjuk. Det skumma var att hon använder ett namn på hästnet men undertecknar meddelandet med ett annat.
 
En kommer och hämtar min dressyrsadel på prov, hoppashoppas att hon vill ha den. Den ligger bara och tar plats i källaren och hästen är just nu stammis hos veterinär och hovis...
 
En kommer och hämtar min dressyrsadel på prov, hoppashoppas att hon vill ha den. Den ligger bara och tar plats i källaren och hästen är just nu stammis hos veterinär och hovis...
Just detta med folk som vill ha sadlar på prov :banghead: sadeln jag hade var svårsåld så sänkte priset till 2000 kr och de vill fortfarande låna sadeln på prov. Men till slut var det en som vågade chansa och köpa den.
 
Just detta med folk som vill ha sadlar på prov :banghead: sadeln jag hade var svårsåld så sänkte priset till 2000 kr och de vill fortfarande låna sadeln på prov. Men till slut var det en som vågade chansa och köpa den.

Jag orkade inte ens ta handpenning, den slumpas iväg med fin sadelgjord, stigläder och stigbyglar för 1500. Så vi ser om den funkar, den ligger bara och samlar damm i källaren. Det är svårt att få något slags intresse på dressyrsadelmarknaden.
 

Liknande trådar

Hästhantering Detta är en ganska lång historia och jag kan ha svårt för att vara kort och koncist. 2022 blev mitt halvblod ensam och behövde...
3 4 5
Svar
90
· Visningar
4 850
Senast: Sirap
·
Övr. Hund Hej på er! Jag har en hane på ett år, kastrerad blandras beagle som jag tyvärr har allvarliga problem med. Har haft flertalet hundar...
2
Svar
29
· Visningar
2 581
Senast: jemeni
·
Övr. Hund Jag har sälj annons ute på min hund sedan den 17 januari. Jag har fått tre svar. En som bor i samma stad som jag och som kör lastbil...
2 3 4
Svar
60
· Visningar
4 622
Senast: ako
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Året var 1994. Jag var trött på att bo i en förort. Jag ville ut på landet. Några år tidigare hade jag avslutat en 2-årig...
Svar
0
· Visningar
1 036
Senast: Wille
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Kattsnack 10
  • Bästa trimmern till kanin?
  • Hur länge är din hund ensam?

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp